Taloyhtiön pihatalkoot. Osallistutteko?
Ja varsinkin kysymys teille, jotka omistatte osakkeen.
Meillä huomenna talkoot. Ollaan asuttu tässä pian vuosi, eikä oikein tunneta ketään (mä oon kauhean huono tutustumaan keneenkään). Eikä mä niin kauheasti edes välitä tutustua naapureihin..=)
Meinataan kyllä huomenna mennä, mutta mietiskelin vaan että käyttekö kaikki noissa tapahtumissa tunnollisesti?
Voi ku oma talo ois ihana.. =)
Kommentit (51)
Talkoissa oli hauskaa ja yhteishenki kohosi. Uudet otettiin aina innolla vastaan. Aika laiha osanotto kyllä yleensä oli. Yli 30 asunnosta oli yleensä noin 7 edustettuna.
Nykyisessä taloyhtiössämme ei ole talkoita vielä ollut. Eivät kai ole järjestäneet niitä pariin vuoteen.
Meillä on 7 asunnon yhtiö, joten en jää pois kuin tooodella painavasta syystä.
Yhteisiä pihoja on paljon ja niiden kunnossapidosta ei haluttaisi maksaa, mutta sitten myöskään talkoisiin ei osallistuta. Tämä ärsyttää, joten käymme talkoissa tunnollisesti!
Tiedän, tämän moraalin kanssa on joskus tosi hankalaa elää. Tarvitsisin aivopesukoulutuksen tästä ylenpalttisesta velvollisuuden tunteesta pois.
Siellä oli palkattu huoltoyhtiökin joten varsinaista tarvetta talkoille ei ollut. Asukkaat lähinnä seisoskelivat pihalla ja joivat olutta. En kokenut tarpeelliseksi mennä mukaan.
Nyt kuuden asunnon rivitaloyhtiössä osallistun tunnollisesti, koska huoltoyhtiötä, puutarhuria yms. ei ole ja hommat on tehtävä itse.
Se suoraan sanottuna vituttaa, että seinänaapurit eivät osallistu talkoisiin, katoavat aina paikalta hyvissä ajoin. Eivät muuten osallistu yhtiökokouksiinkaan tai muuhun. Pihaa laittavat tasan tarkkaan vaan omalla takapihallaan, vaikka yhteisten alueiden hoito on jyvitetty kaikkien asuntojen kesken.
Kiva siinä sitten katsella, kun yhden asunnon alue on ihan törkeässä kunnossa.
Kiva siinä sitten katsella, kun yhden asunnon alue on ihan törkeässä kunnossa.
vaan hyväksyä tilanne ja laittaa se alue kuntoon. Turha sitä on ao. asunnolle tehtäväksi jakaa, jos jo ennalta tiedetään ettei se sitä hoida.
Kannattaa vaan hyväksyä tilanne ja laittaa se alue kuntoon. Turha sitä on ao. asunnolle tehtäväksi jakaa, jos jo ennalta tiedetään ettei se sitä hoida.
Ei hyvänen aika, en tosiaan mene toisen etupihalle kitkemään rikkakasveja. Jos eivät osaa/tajua pitää aluetta siistinä niin siinäs häpeävät. Onneksi ei meidän ovelle näy.
koko vuoden olen tehnyt ilmaiseksi töitä taloyhtiön eteen, pihatalkoissa on muiden vuoro.
-Taloyhtiön pj
Siellä oli palkattu huoltoyhtiökin joten varsinaista tarvetta talkoille ei ollut. Asukkaat lähinnä seisoskelivat pihalla ja joivat olutta. En kokenut tarpeelliseksi mennä mukaan.
Nyt kuuden asunnon rivitaloyhtiössä osallistun tunnollisesti, koska huoltoyhtiötä, puutarhuria yms. ei ole ja hommat on tehtävä itse.
Se suoraan sanottuna vituttaa, että seinänaapurit eivät osallistu talkoisiin, katoavat aina paikalta hyvissä ajoin. Eivät muuten osallistu yhtiökokouksiinkaan tai muuhun. Pihaa laittavat tasan tarkkaan vaan omalla takapihallaan, vaikka yhteisten alueiden hoito on jyvitetty kaikkien asuntojen kesken.Kiva siinä sitten katsella, kun yhden asunnon alue on ihan törkeässä kunnossa.
Mummot ne siellä näytti nytkin seurustelevan. Eli ihan ok niille ketkä kaipaa seurustelua. Itse en sitä kaipaa.
En ikinä ole osallistunut. Ja omistusasunto on.
Omistusasunto on.
Tunnetaan joka tapausessa kaikki talossa asuvat.
Eli sinun mielestäsi lusmuilu pitäisi hyväksyä?!
Kyllä. Talkoot ovat vapaaehtoisia ja jokainen päättää niihin osallistumisesta ihan itse.
Eli sinun mielestäsi lusmuilu pitäisi hyväksyä?!
Kyllä. Talkoot ovat vapaaehtoisia ja jokainen päättää niihin osallistumisesta ihan itse.
Mutta noita alueita ei laiteta talkooaikana vaan ihan jatkuvalla ylläpidolla muun pihanhoidon yhteydessä.
Talkoot on tietysti vapaaehtoisia
Mutta noita alueita ei laiteta talkooaikana vaan ihan jatkuvalla ylläpidolla muun pihanhoidon yhteydessä.
Eli kyse on talkooperiaatteella toimivasta pihanhoidosta. Yhdenkään asukkaan ei tarvitse yleisiä piha-alueita hoitaa, vaikka kuinka ne jyvittäisitte ja jakaisitte.
Ne jotka haluavat näin talkooperiaatteella toimia, saavat toki toimia.
Aina osallistutaan. Sehän on tavallaan sitä omaisuuden hoitoa.
Aina osallistutaan. Sehän on tavallaan sitä omaisuuden hoitoa.
että säästämistä, sillä vaihtoehtoisesti se omaisuus hoidetaan korkeammilla yhtiövastikkeilla.
olen ollut töissä joka kerta kun on ollut talkoot. En siis osallistu, minusta riippumattomista syistä
Ullanlinnan osakeasunnossani ei ole ollut ikinä talkoita
Huoltoyhtiö hoitaa hommat.
asunto-osakeyhtiöillä ei ole yleensä pihaakaan niin paljoa, että suurempi joukko asukkaita mahtuisi sille yhtä aikaa seisomaan.
kun osakeyhtiöön ei kuulu kun minä ja mieheni. Asumme siis omakotitalossa. Joskus olisi kyllä kiva jos pihahommiin osallistuisi isompi porukka. Ja eikös se ole hyvä tilaisuus tutustua naapureihin? Yleensä niissä on ollut jotain makkaranpaistoa yms. virvokkeita tarjolla. Ja jos ei ole voitte ehdottaa että ensi vuonna on. Jos on naapurien kanssa hyvissä väleissä siitä on varmasti hyötyäkin.