Ilmainen, hyvä pukeutumisvinkki naisille, näin kesän juhlien kynnyksellä!
Juhlapukeutumiseenhan kuuluu sukkahousut (tai stay up-sukat) ja vinkkini liittyykin niihin:
kiillottomat/mattasukkahousut ovat yleisesti varmin valinta. Kiiltävät sukkahousut saavat sääret näyttämään paksummilta mitä ovatkaan, ja tuovat esiin joka mutkan, kaaren ja kohouman. Näin ollen kiiltävät sukkahousut sopivat vain, jos nämä molemmat kaksi kohtaa täyttyvät 1) sääresi ovat todella hoikat (huom, kilot eivät kerro kaikkea, voit olla jopa alipainoinen mutta sääresi eivät...) ja 2) sääresi ovat täydellisen muotoiset. Ei siis tippaakaan "länget", "pihdit", eivätkä "pölkyt" etkä omaa pattipolvia tai paksuja nilkkoja.
Jos hivenenkään epäilet, valitse sukkahousut/sukat, joissa kiiltoa ei ole. Niissä sääresi näyttävät todennäköisemmin hyvältä ja sutjakkaammilta.
Olkaapa hyvät :)
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="20.02.2013 klo 12:05"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2013 klo 11:59"]
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Sukkahousut vaatettavat ja pukevat juhla-asun paremmin kuin paljaat sääret. Vaikka olisi kuinka kauniit ja ihanat sääret, ne näyttävät juhla-asussa paremmilta sukkiksissa. Ohuissa ihonvärisissä ja mattapintaisissa. Itse en tykkää kiiltäväpintaisista sukkiksista ollenkaan vaikka sääreni ovat kyllä erittäin katseenkestävät ja esittelykelpoiset. Mutta se kiilto näyttää jotenkin hikiselle ja juntille, sori nyt vaan.
[/quote]
No tuo sukkahousujen pitäminen hyvännäköisenä on ihan kulttuurisidonnaista. Monessa lämpimässä maassa sukkahousuihin säärensä verhonnutta juhlijaa katsottaisiin todella pitkään. Musta sukkahousut näyttää kesäkuumalla ahdistavilta.
[/quote] Älä laita mustia sukkiksia! Hyvänen aika.
Ihonväriset on muuten parhaat lähes kaikissa tilanteissa. Ja sukkiksia saa niin ohuina, että ei tosiaan hiosta ja stay uppeja voi myös käyttää.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2013 klo 12:12"]
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Sukkahousut vaatettavat ja pukevat juhla-asun paremmin kuin paljaat sääret. Vaikka olisi kuinka kauniit ja ihanat sääret, ne näyttävät juhla-asussa paremmilta sukkiksissa. Ohuissa ihonvärisissä ja mattapintaisissa. Itse en tykkää kiiltäväpintaisista sukkiksista ollenkaan vaikka sääreni ovat kyllä erittäin katseenkestävät ja esittelykelpoiset. Mutta se kiilto näyttää jotenkin hikiselle ja juntille, sori nyt vaan.
[/quote]
No tuo sukkahousujen pitäminen hyvännäköisenä on ihan kulttuurisidonnaista. Monessa lämpimässä maassa sukkahousuihin säärensä verhonnutta juhlijaa katsottaisiin todella pitkään. Musta sukkahousut näyttää kesäkuumalla ahdistavilta.
Ihonväriset on muuten parhaat lähes kaikissa tilanteissa. Ja sukkiksia saa niin ohuina, että ei tosiaan hiosta ja stay uppeja voi myös käyttää.
[/quote]
Kun ei ole oikeaa asiaa, täytyy saivarrella.
Sukkikset on kuitenkin eri asia kuin ilman sukkiksia, olivat ne miten ohuet tahansa. Hiostava keinokuitu on hiostavaa keinokuitua. Jopa verkkosukat hiostaa, vaikka ne ovat suurimmaksi osaksi reikää.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2013 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2013 klo 12:12"]
[/quote]
[/quote]
Kun ei ole oikeaa asiaa, täytyy saivarrella.
Sukkikset on kuitenkin eri asia kuin ilman sukkiksia, olivat ne miten ohuet tahansa. Hiostava keinokuitu on hiostavaa keinokuitua. Jopa verkkosukat hiostaa, vaikka ne ovat suurimmaksi osaksi reikää.
[/quote]
No ole sitten juntti. Ihan vapaasti. Mutta et voi sanoa, etteikö olisi neuvottu.
mitä hikipinkoja te ootte, Voguet ei hiosta ja hoikentavat mun pölkkyjalkoja ja pömppömahaa niin että tunnen itseni solakaksi.
Hyvä neuvo tukkijalkaisille. Esimiehelläni oli kaameat pölkkyjalat ja hän rakasti kiiltäviä sukkahousuja. Ankea näky arjessakin.
[/quote]
Tämä. Itse olen nuori ja hoikka ja ihan hyvät sääret, mutta ei tule juhlava olo ilman sukkahousuja. Varsinkin kesällä kun mekot ovat lyhyitä ja hihattomia, tulisi hyvin keskeneräinen olo lähteä esim. häihin ilman sukkahousuja. Ja paljaat jalat korkkareissa... Kivasti hikoaisi. Tietysti sukkiksissakin hikoaa, mutta ei niin että kengät ois sitten märkinä.
Hienolla naisellahan on muuten sitten aina kahdet sukkikset juhlissa eli varasukkikset käsilaukussa.