Ilmainen, hyvä pukeutumisvinkki naisille, näin kesän juhlien kynnyksellä!
Juhlapukeutumiseenhan kuuluu sukkahousut (tai stay up-sukat) ja vinkkini liittyykin niihin:
kiillottomat/mattasukkahousut ovat yleisesti varmin valinta. Kiiltävät sukkahousut saavat sääret näyttämään paksummilta mitä ovatkaan, ja tuovat esiin joka mutkan, kaaren ja kohouman. Näin ollen kiiltävät sukkahousut sopivat vain, jos nämä molemmat kaksi kohtaa täyttyvät 1) sääresi ovat todella hoikat (huom, kilot eivät kerro kaikkea, voit olla jopa alipainoinen mutta sääresi eivät...) ja 2) sääresi ovat täydellisen muotoiset. Ei siis tippaakaan "länget", "pihdit", eivätkä "pölkyt" etkä omaa pattipolvia tai paksuja nilkkoja.
Jos hivenenkään epäilet, valitse sukkahousut/sukat, joissa kiiltoa ei ole. Niissä sääresi näyttävät todennäköisemmin hyvältä ja sutjakkaammilta.
Olkaapa hyvät :)
Kommentit (26)
Mä kuitenkin menen juhliin paljain säärin, koska sääreni ovat sileät ja tasaisen väriset. Tiedän, että tämä on etikettivirhe, mutta en voi sietää ihonvärisiä sukkia!
verkkareissa, kun eivät voi sietää pukua päällään!! Tietävät että se on etikettivirhe, mutta kun ei voi sietää niin ei voi sietää.. verkkarit ovat kyllä ihan siistit ja puhtaat.
ja sukkiksia. Näkeepähän kaikki miten Oys pilasi mun sääreni. PM
tähän, tai melkein, meilläkin perheen miehet menee kaikkiin juhliin aina verkkareissa, kun eivät voi sietää pukua päällään!! Tietävät että se on etikettivirhe, mutta kun ei voi sietää niin ei voi sietää.. verkkarit ovat kyllä ihan siistit ja puhtaat.
Mun paljaat sääret ei todellakaan pistä silmään juhlaväen joukosta ja ne on 100% varmuudella paremman näköiset kuin jonkun paksun mamman sukkiksiin verhotut pölkyt.
Minkä merkkisiä mattasukkahousuja käytät? Mitä niiden pakkauksissa lukee? Itse en tunnu löytävän kaupoista mitään muuta kuin kiiltävää.
Minkä merkkisiä sellaisia sukkahousuja on, joita voi käyttää avokärkisten sandaalien kanssa?
Kiilto mainitaan kyllä, ovat useasti "himmeäkiiltoiset" tai "kiiltävät".
Mene vaan tutkailemaan sinne sukkahousuhyllylle, kyllä sieltä löytyy, ihan tavallisistakin vaatekaupoista :)
ap
Mun mielestä himmeä on himmeä eikä kiiltävä, ja siten himmeäkiiltoisen pitäisi olla mattaisempi kuin normaali tai kiiltävä. Ja aina paketista paljastuu ei-toivottu tuote!
Hyi, mitkä yökötykset ne on!
Mutta kukaan ei tiedä, että sääreni ovat paljaat, koska laitan ylleni kansallispuvun. Enkä vilauttele kenellekään. :)
se mene just toisinpäin!!!
Tosin juhlissa ympärilleni katsellessa voisin kuvitella, että moni sinun lisäksesi luulee niin...
ap
Mä kuitenkin menen juhliin paljain säärin, koska sääreni ovat sileät ja tasaisen väriset. Tiedän, että tämä on etikettivirhe, mutta en voi sietää ihonvärisiä sukkia!
En inhoa sukkahosuja sinänsä, voin pitää esim. mustia tai värillisiä läpinäkymättömiä sukkiksia tai verkkosukkiksia, mutta ihonväriset sukkikset tökkii. Jos siis keli on helteinen, esiinnyn paljain säärin, jos pukeudun mekkoon.
on olemassa myös 7 den sukkahousuja.
On olemassa myös sandaalisukkahousuja jotka ovat avoimet varpaiden kohdalta.
puen edelleenkin päälleni mitä itse haluan!
on olemassa myös 7 den sukkahousuja.
On olemassa myös sandaalisukkahousuja jotka ovat avoimet varpaiden kohdalta.
käyttää sukkahousuja kesäkuumalla, oli ne miten ohuet tahansa. Tuo "etiketti" perustuu tässä kohtaa johonkin viktoriaaniseen moraalisääntöön, hoh hoijaa.
sukkiksilla? Mummot käyttää sukkiksia suonikohjujen peittämiseen, hyi hittolainen. Epämukavatkin ovat...
Muuten tietysti paljain säärin aina kun sää sen sallii. Sukkahousuja en käytä edes talvella.
Pue vaan mitä haluat; mutta mitäs vi... täällä sivuilla käyt tutkailemassa
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Sukkahousut vaatettavat ja pukevat juhla-asun paremmin kuin paljaat sääret. Vaikka olisi kuinka kauniit ja ihanat sääret, ne näyttävät juhla-asussa paremmilta sukkiksissa. Ohuissa ihonvärisissä ja mattapintaisissa. Itse en tykkää kiiltäväpintaisista sukkiksista ollenkaan vaikka sääreni ovat kyllä erittäin katseenkestävät ja esittelykelpoiset. Mutta se kiilto näyttää jotenkin hikiselle ja juntille, sori nyt vaan.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2013 klo 11:59"]
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Sukkahousut vaatettavat ja pukevat juhla-asun paremmin kuin paljaat sääret. Vaikka olisi kuinka kauniit ja ihanat sääret, ne näyttävät juhla-asussa paremmilta sukkiksissa. Ohuissa ihonvärisissä ja mattapintaisissa. Itse en tykkää kiiltäväpintaisista sukkiksista ollenkaan vaikka sääreni ovat kyllä erittäin katseenkestävät ja esittelykelpoiset. Mutta se kiilto näyttää jotenkin hikiselle ja juntille, sori nyt vaan.
[/quote]
No tuo sukkahousujen pitäminen hyvännäköisenä on ihan kulttuurisidonnaista. Monessa lämpimässä maassa sukkahousuihin säärensä verhonnutta juhlijaa katsottaisiin todella pitkään. Musta sukkahousut näyttää kesäkuumalla ahdistavilta.