Miksi jotkut käyttävät Helsingin lentoaseman juna-asemalla niitä pitkiä liukuportaita, vaikka hissillä pääsee paljon nopeammin?
Kommentit (20)
joku voi räkiä hississä naamalle viruksia
Neropatti on hyvä ja kertoo, miten nopeaa se hissillä meneminen olisikaan, jos kaikki yrittäisivät tunkea hisseihin.
Sanokaa, että kukaan ei ole oikeasti niin tyhmä, että kysyy tällaista tosissaan. Mulla on vissiin PMS käsillä ja alkoi vituttamaan, kun luin tämän avauksen.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa, että kukaan ei ole oikeasti niin tyhmä, että kysyy tällaista tosissaan. Mulla on vissiin PMS käsillä ja alkoi vituttamaan, kun luin tämän avauksen.
No ihmettelen, että vaikka hissi tulee muutamassa sekunnissa, monet silti lähtee niihin liuportaisiin, jotka ovat tooodella pitkät ja kiertävät pitkän mutkan.
VR:n takia pitemmältä tulevan täytyy tulla tuntikausia ennen lentoa kentälle. Siinä vaiheessa kun koneeseen nousuun aikaa reilu kolme tuntia, niin ei paljoa ajansäästö enää kiinnosta.
Olet hissi ja siihen tulee häiriö, myöhästyt lennolta.
Liukuportaissa voi aina kävellä vian sattuessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen hissi. Tämä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Mahtuuko hissi edes bisnesluokan istuimeen?
Vierailija kirjoitti:
VR:n takia pitemmältä tulevan täytyy tulla tuntikausia ennen lentoa kentälle. Siinä vaiheessa kun koneeseen nousuun aikaa reilu kolme tuntia, niin ei paljoa ajansäästö enää kiinnosta.
Kulje bussilla kuten normaalit ihmiset.
Pulit kusee siihen hissiin. Raittiimpi ilma liukuportaissa.
Jos ei ole isoa laukkua, liukuportaat ok. Varaan aina kentälle aikaa niin, että ei tule kiire. Ison laukun kanssa sitten hissillä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku miettii tällaisia?
Opettelee aivojen käytön alkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihmettelen, että vaikka hissi tulee muutamassa sekunnissa, monet silti lähtee niihin liuportaisiin, jotka ovat tooodella pitkät ja kiertävät pitkän mutkan.
Montakos niitä hissiä siellä oikein mahtaa olla? Varmasti siis niin monta, että mitään jonoja ei synny, kun kaikki änkeävät niihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montakos niitä hissiä siellä oikein mahtaa olla? Varmasti siis niin monta, että mitään jonoja ei synny, kun kaikki änkeävät niihin?
On niitä monta siinä rivissä. Kertaakaan ei vielä ole tarvinnut muutamaa sekuntia kauempaa odotella.
Henkilökohtaisesti pidän liukuportaista. Lisäksi hissit on käsittääkseni tarkoitettu niille jotka liikkuvat pyörien päällä tai joilla on paljon matkatavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niitä monta siinä rivissä. Kertaakaan ei vielä ole tarvinnut muutamaa sekuntia kauempaa odotella.
Niin, ja entäs sitten, kun ne kaikki muutkin ihmiset, jotka eivät nyt käytä hissejä vaan käyttävät niitä liukuportaita, alkavat käyttää hissejä? Mites sitten? Noin suuren tyhmyyden on oltava valinta.
Minusta ne baletti- ja oopperaesitykset rullaportaissa ovat oikeasti kivoja. Jotenkin kiva päästä hartaaseen tunnelmaan siinä matkustamisen eli matkanteon aikana. Meditatiivinen hetki. Lisäksi perheessäni on oikea invalidi, joka joskus käyttää sitä hissiä, koska tarvitsee sitä, siksi en terveenä ihmisenä viitsi viedä sitä tarvitsevien nenän edestä.
Tissi voi jumiutua kerrosten välille, liukuportaita pitkin voi kävellä vaikka ne pysähtyisivätkin.
Kiirehtiminen on typerää, junia tulee aina uusia