Opiskelu ja työ
Olisi kysymys yliopisto-opiskelun ja työnteon yhdistäneille.
Kuinka paljon pystyitte/pystytte tekemään opintopisteitä vuoden aikana, jos olitte/olette töissä noin 10-15h/viikossa?
Kommentit (9)
Minä tein n. 60. Kai olisi saanut enemmänkin, jos olisi oikein pinnistellyt.
Sitten on ollut vuosi, jolloin tein vähän vähemmän vaikka en ollut töissäkään.Riippuu varmasti siitä, mitä opiskelee ja paljonko on mahdollisuuksia esim. kirjatentteihin.
Lisää kokemuksia?
eli ei haitannut opiskelua, noin 60 op vuodessa tein. Sen sijaan haittasi muuta elämää, kun vapaa-aikaa ei ollut yhtään. Ihan turhaa se työssäkäynti, kun sitä rahaa ei ehtinyt edes tuhlata mihinkään :p
Itse tein töitä siis vain murto-osan opiskeluajasta, koska rassasi se, ettei ikinä ollut aikaa esim vaan istua ja kattoa telkkaria. Aina oli joko koulu tai työt. Niinpä päädyin sitten elelemään vähän niukemmin lainalla ja kesätyösäästöillä kun olin pari ekaa opiskeluvuotta ollut töissä. Oli kivempaa :)
Olin töissä n. 25h/vko, ja opintoviikkoja (joo, tästä on aikaa) tuli 15-30, riippuen kurssista. Opiskelin Otaniemessä, eli osa kursseista oli oikeasti työläitä ja vaikeita.
mutta teen aina pikkasen enemmän, keskimäärin 17h/kk. Opintoja olen suorittanut tasaisesti sen 30op/lukukausi eli 60/vuosi.
n. 60 op. tein. Oli pakko opiskella mahdollisimman nopeesti, että pääsi töihin ja normaalielämään kiinni, mutta toisaalta oli pakko tehdä töitä, että sai lapset elätettyä.
Olen pahoillani, etten voi antaa muuta vastausta, kuin kaksi edellistä, mutta koska nyt loukkaantuneena siellä huutelit, niin vastasin sitten.
mutta teen aina pikkasen enemmän, keskimäärin 17h/kk. Opintoja olen suorittanut tasaisesti sen 30op/lukukausi eli 60/vuosi.
17h/VKO, ei kk.
n. 60 op. tein. Oli pakko opiskella mahdollisimman nopeesti, että pääsi töihin ja normaalielämään kiinni, mutta toisaalta oli pakko tehdä töitä, että sai lapset elätettyä.
Olen pahoillani, etten voi antaa muuta vastausta, kuin kaksi edellistä, mutta koska nyt loukkaantuneena siellä huutelit, niin vastasin sitten.
Tuota vain halusin kartoittaa, että kuinka paljon opintoja pystyy työn ohessa tekemään. Näköjään siis ihan normaaliin tapaan, eli noin 60 op vuodessa. Sinun vastauksesi oli siis tärkeä, kiitos siitä!
niin eka vuoden jälkeen (eka vuotena opinnot oli työläitä kun piti opetella opiskelutekniikka, joillakin se voi olla jo valmiiksi olemassa ja alku sitten helpompi) olisin voinut tehdä sen n. 60 op kerralla, ei-luonnontieteellisellä alalla.
Kuitenkin pomo ei koskaan antanut tehdä vähemmän tunteja, ja siinä vaiheessa kun yli 20h alkoi mennä töissä, niin kursseista oli pakko luopua, ja sitten taas tehdä enemmän töitä kun ei saanut tarpeeksi opintopisteitä.
Kai olisi saanut enemmänkin, jos olisi oikein pinnistellyt.
Sitten on ollut vuosi, jolloin tein vähän vähemmän vaikka en ollut töissäkään.
Riippuu varmasti siitä, mitä opiskelee ja paljonko on mahdollisuuksia esim. kirjatentteihin.