Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päivähoitomaksut jakautuu jos toinen vanhemmista on opiskelija/työtön?(ov)

Vierailija
23.05.2011 |

Nyt kun olen loppumetreillä kotonaolemisen kanssa aloin miettimään miten ne päivähoitomaksut jakautuu? Opiskelija ja työttömäthän on tietääkseni 0-maksuluokassa? Lasketaanko siis päivähoitomaksut vain työssä käyvän vanhemman tulojen mukaan vai? Itse siis en ole vielä päättänyt että lähdenkö vielä opiskelemaan vai rupeanko työttömäksi työnhakijaksi(ja ei, aikeeni ei ole jäädä työttömäksi) Kiitoksia jo etukäteen :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä jos edes toinen vanhemmista on töissä, päätyy helposti kalleimpaan maksuluokkaan.

Vierailija
2/7 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

määräävät hoitomaksun suuruuden.

Ja tässä ovat mukana kaikki tulot (paitsi lapsilisä), myös siis esim. opintotuki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kahden vanhemman tulojen mukaan, jos perheessä on 2 vanhempaa. Ei nollamaksuluokkaan automaattisesti työttömyyden tai opiskelun ansiosta "pääse", vaan tulot ratkaisevat. Toki yhden vanhemman perheessä se tuloraja on erilainen kuin kahden.

Vierailija
4/7 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse olin opiskelija, oli päivähoitomaksu noin 100 euroa, kun miehellä normaalit 2300 euron kk-bruttotulot.

Vierailija
5/7 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä summasta otetaan pk-maksut. (työtön ei automaattisesti ole 0-luokassa)

Vierailija
6/7 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhekoko vaikuttaa maksurajoihin.

Vierailija
7/7 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tälläistä olin ajatellutkin mutta oli pakko nyt vielä tarkastaa. Täältä kun saa aina vastauksen :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan