Porin juoksukoulun 6. viikko (23-29.5)
Porin juoksukoulun 6. viikko käynnistyi!
http://www.pori.fi/vapaa-aika/liikunnanohjaus/juoksukoulu.html
Joka viikko uusi ketju ja uuden ketjun osallistujalistalle pääsee jos vähintään kerta viikkoon käy edistymistään kommentoimassa, muuten tippuu pois listoilta, ettei turhaan roikuteta nimimerkkejä listoilla, jotka jättävät leikin kesken. Muista kopioida uusi ketju suosikkeihin niin löytyy helposti!
osallistujat:
plösö
kakkonen
gabriel
piippa
vendi
hillevi
bobotjie
6. viikon ohjelma:
maanantai
Juokse 9 min. Käänny pitämättä taukoa. Juokse 9 min kotiin.
tiistai
Tee 30 min rauhallinen kävelylenkki
keskiviikko
Juokse 12 min, käänny. Juokse 12 min kotia kohti taukoa pitämättä
torstai
Vapaa. Unohda kaikki muu ja ihmettele vain, kuinka hyvin olet edistynyt.
perjantai
Tee ½ - 1 tunnin kävelylenkki
lauantai
Juokse lyhyehkö lenkki vain huvin vuoksi. Älä yritä suorittaa mitään
sunnuntai
Mittaa 5 km:n matka ja juokse se. Tänään olet saavuttanut tavoitteesi!
Linkki edelliseen ketjuun:
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1395845/juoksukoulun…
Kommentit (54)
Tsemppiä tämän viikon vitoselle teille kaikille, hienoa että noin moni on vielä mukana!
Minulla on ollut nyt jo muutama kivuton viikko polvissa. Viimeviikolla sain otettua muutaman hölkkäaskelenkin kun bussiin tuli kiire, joten jalkojen hermotuskin alkaa toimia uudestaan. Noudatan kuitenkin fysioterapeutin neuvoa ja kokeilen juoksua vasta imetyksen päätyttyä.
On edelleen sen verran kipeä olo, että tuskin pääsen juoksemaan vielä pariin päivään. Tänään nousi lämpökin uudestaan. Harmittaa, kun tämä menee nyt tällä tavalla. Olin tosiaan jo elätellyt toiveita, että tänään olisin päässyt jatkamaan.
Uusi suunnitelma olisi nyt sellainen, että jatkaisin ohjelmaa lauantaina siitä mihin viime viikolla jäin ja saavuttaisin tavoitteeni viikon myöhässä. Silloin ollaan reissun ensimmäisessä kohteessa, ja siellä juokseminen vielä jotenkin ehkä onnistuisi ja sopisi aikatauluihin.
Mutta jos tämä tauti vielä tästä pitkittyy, en oikein tiedä mitä teen. En kyllä millään haluaisi luovuttaa, mutta kipeänä en uskalla lähteä urheilemaan ja kesäkuussa edessä on sellaisia reissuja, etteivät juoksulenkit yksinkertasesti sovi aikatauluun. Ja sitten, kun on pitkä tauko sairastelun ja reissailun takia, niin sitä onkin pian jo yhtä huonossa kunnossa kuin aloittaessaan... Kaipa yritän toivuttuani juosta 15-20 minuutin lenkkejä aina kun mahdollista, vähitellen kasvattaa nopeutta ja juosta pidempiä aikoja kerrallaan ja sitten elo-syyskuussa helteiden mentyä jatkaa tavoitteellisempaa ohjelmaa.
Hienoa, hienoa kaikki!
Mulla onkin sitten mennyt koko viikko ihan plörinäksi. Joku kevätflunssa iski ja kaikki veto on poissa. Onneksi ei kuumetta ole, joten elättelen vielä toiveita, että pääsisin sunnuntaina kokeilemaan viittä kilometriä. En uskalla nyt riskeerata mitään, etten tule pahemmin kipeäksi, joten katsellaan...
Kävin juoksemassa 30 minuutin lenkin,lämmintä oli,onneksi väillä tuuli vilvoitti:)Minun pururata kulkee järven rantaa pitkin,on hyvä juosta,kun ei ole koko ajan kuuma.
En kyllä jaksa enempää kuin ton 30 minuuttia...
Itseasiassa en ole käynyt juoksemassa sunnuntain 5km jälkeen. Harmikseni polvi kipeytyi maanantaina tosi pahaksi ja en oikein pystynyt kävelemäänkään kunnolla sen vuoksi. Vieläkin on arka, mutta selvästi parempaanpäin. Toivottavasti pian pääsen taas juoksemaan niitä lyhyempiä 20-30 minsan lenkkejä taas.
Uutta ketjua en tehnyt, mutta toki joku saa sellaisen halutessaan tehdä!
No niin, nyt vihdoin alkaa flunssa olla voitettu ja olo normaali. Olen muutaman kävelylenkin tehnyt ja pieniä pyrähdyksiä ottanut, mutta en varsinaista juoksulenkkiä siis. Päätin nyt jatkaa ohjelman mukaan eteenpäin, eli se tarkoittaa sitä, että huomenna on sitten se minun ensimmäinen vitosen lenkkini. Aikas lailla jännittää, mutta uskon (tai ainakin toivon) jotenkin rämpiväni läpi :)
Ei muuta, kuin hyviä lenkkejä kaikille!
Hienoa Kakkonen! Tosi hyvä suoritus! Jatkatko nyt suoraan ohjelman mukaan?
Eilen oli sitten ohjelman ensimmäinen intervalliharjoitus, eli 20 minuuttia juoksua, johon sisältyi 5x1 min vetoa. Huuh, oli kyllä rankkaa tosissaan, viimeisen vedon jälkeen tuntui, että kotiin en selviä :) Mutta jännästi ne voimat vaan aina palautui, on se uskottava että kunto kasvaa koko ajan.
Tuli ensimmäisen kerran oikein sellainen "runttaus"-fiilis, eli vaikka väsytti, niin päätin että hampaat irvessä mennään loppuun asti vaikka väkisin :D Oli taas kerran lenkin jälkeen niin voittajaolo, kun olin selvinnyt kotiin.
Vaikka tätä nyt tottakai jatketaankin eteenpäin, niin haluan vielä erikseen kiittää kaikkia teitä muita juoksijoita sekä erityisesti plösöä ryhmän kasaamisesta. En varmasti olisi yksinäni saanut aikaiseksi aloittaa juoksua tällaisella tarmolla tai vähintäänkin into olisi lopahtanut muutaman viikon jälkeen...
Minäkin haluan kiittää teitä kaikkia ja plösöä erityisesti,samaa mieltä kakkosen kanssa,että yksin ei olis tullut edes aloitettua saati jatkettua!
Paranemisia Hilleville ja Kakkoselle! Kuten taisin jo aiemminkin mainita olisihan se jo erikoista jos kukaan meistä ei näin pitkällä aikavälillä sairastuisi ja melkeinpä kaikillahan meillä on tainnut jotain olla. Ottakaa rauhassa ja jatkakaa kunhan olette kunnossa.
Itse kävin eilen sillä lyhyellä - älä yritä suorittaa mitään - lenkillä (joka olisi siis tämän päivän ohjelma). En vain uskalla penikoiden takia juosta perättäisinä päivinä niin siksi näin. Juoksin lopulta 20 minuuttia ja ihan hyvältä tuntui. Huominen edelleenkin mietityttää. Vendin tavoin minäkin luultavasti lähden heti aamusta yrittämään. Silloin urheilukentällä luultavasti ei ole paljoa väkeä ja yksi punainen puuskuttava juoksijakin sinne mahtuu. :D Eilen kävin yhden kierroksen sillä juoksemassa lenkin lomassa ja kierrosvauhti oli n. 2,50 eli sillä vauhdilla 5km menisi n. 35 minuuttiin, mutta rohkenen epäillä. Jospa nyt edes maaliin asti selviäisi.
Gabriel, etkö todellakaan lähde yrittämään 5km huomenna? Minusta sinulla olisi hyvät mahdollisuudet sen matkan saavuttamiseen kun 30 minsaa jo hyvällä menestyksellä juoksit! Lähde vain kokeilemaan rohkeasti!
Mitä viikkoa Mirri suoritat ja miten on mennyt?
Tuli sitten kuitenkin juostua tänään. Ensin oli tarkoitus lähteä kävelylenkille, mutta yksinäinen lenkki tihkusateessa ei tänään houkuttanut, joten tein yllätysratkaisun ja lähdin kaveriporukan kanssa jalkapallokentälle. Aluksi olin mukana jalkapallopelissä (tosin maalivahtina, eli liikkumista oli aika vähän), mutta kenttää kiertävä pururata alkoi houkutella ja ajattelin, että huvikseni kiertäisin kentän. Sitten huomasin, että rata olikin kahdeksikonmuotoinen, lyhyempi lenkki kiersi kentän ja pidempi lenkki pienen lammen, ja tuli houkutus kokeilla mennä koko lenkki, pituutta aika tarkkaan kilometri. Ensimmäisen kierroksen jälkeen tuntui niin hyvältä, että oli pakko jatkaa eteenpäin. Sitten toisen kierroksen loppupuolella hoksasin, ettei ehkä ollutkaan niin fiksu idea lähteä juoksemaan kovin pitkää matkaa toipilaana, ja päätin suosiolla jättää juoksun siihen. Ei kyllä tuntunut ollenkaan pahalta, vaikka edellisestä juoksulenkistä onkin jo puolitoista viikkoa. Matkaa tuli varmaan aika tarkkaan 1,7 km. Tästä se siis taas lähtee, paitsi jos onnistuin hankkimaan itselleni jonkun kamalan jälkitaudin.
Kävin juoksemassa(hölkkäämässä) 30 minuuttia!!Ilma oli hyvä,+14 ja aurinko paistoi ja tuuli.
Mutta tuntuu kyllä,että en pitempää jaksaisi...
Kävin aamulla juoksemassa 30 minuuttia;olin vähän kahden vaiheilla,juoksenko pitempään,mutta sitten tuli mies koirien kanssa vastaan juuri 30 minuutin kohdalla,niin en sit enää jatkanut juoksua...
Olen ajatellut,että kerkiän sen 5 km vielä juosta,vaikka ensikin viikolla.
Hitaasti hyvä tulee...Oon ihan tyytyväinen tähänkin,enemmänkin kuin tyytyväinen!
Ei ole polvet enää juurikaan vaivaneet, koska vaihdoin maaston tasaisempaan :)
Ajattelin nyt aluksi opetella juoksemaan tasaisella maastolla ja sit myöhemmin kokeilen oikein lenkkipolkua, jos vaikka saisin joskus myös painoakin vähän pois, koska epäilen, että ylipaino ja mäkinen maasto ei oikein sopinut polville.
Onneksi asutaan sellaisella alueella, että tässä on lähistöllä puistoaluetta jossa on hyvät polut, joten saan sen 5 km lenkin suunniteltua niin, että pääasiassa juoksen tasaista soratietä :D
Mua myös jännittää sunnuntainen, mutta silti oon menossa juoksemaan! :) Joudun menemään jo aamusta, koska meillä on viikonloppu yhtä juhlaa (ei omia) :)