Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yle: Miesten kokema seksisslinen ahdistelu ravintoloissa

Vierailija
30.11.2024 |

https://yle.fi/a/74-20125232

Ylen uutinen miehiin ravintoloissa kohdistuvasta seksuaalisesta ahdistelusta. Uutisen esimerkkitapaukset ovat tältä vuodelta (2024).

Mitä mieltä itse olette asiasta? 

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistelu ei oo ikinä ok, sitä nyrkkisääntöä kun noudattaa niin ei voi mennä pahasti pieleen. Toimii kaikille sukupuolille!

Vierailija
2/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni on komea ja hänet huomataan niin hyvässä kuin pahassa. On yllättänyt minut, miten röyhkeästi humalaiset naiset iästä riippumatta häntä yöelämässä lähestyy, kosketetaan, etenkin hiuksista koska hänellä pitkät hiukset. Joskus tätä tekevät myös toiset miehet. Tätä tapahtuu vaikka olisin hänen seurassaan. 

Tasa-arvopuheista ja me toosta huolimatta miehetkin ovat vapaata riistaa näille lääppijöille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole erityisesti miehiin kohdistuvasta vaan ihmisiin yleensä kohdistuvasta seksuaalisesta ahdistelusta kyse. Poikkeuksellista ja uutisoinnin tasapuolisuutta edistävää on se, että myös miehet mainitaan ahdistelun kohteina.

Vierailija
4/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua saa naiset ahdistella...illasta aamuun,läpi yön..en pane pahakseni

Vierailija
5/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietipä uudelleen.. Ai esim. myös ruttuiset, huonohampaiset pubiruusut?

Vierailija
6/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tuota tullut koettua ja siksi hiukan vituttaa lukea että akat saa ukoille vankeustuomoita samasta asiasta, miehen on turha edes yrittää mitään rikosilmoitusta asiasta tehdä tässä "feministioikeusvaltiossa".

Vierailija
7/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssilattialla (disko, ei paritanssi) säännöt ovat selvät: nainen päättää millainen kontakti on ok. Jos mies on yksin lattialla niin hän on vapaata riistaa.

Itse olen aina joskus pelastanut yksinään liikkuvia naisia ikävältä seuralta feikkaamalla olevani näiden kanssa kimpassa. Yleensä humalainenkin mies ymmärtää tuossa tilanteessa perääntyä.

M59+

Vierailija
8/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesystäväni on komea ja hänet huomataan niin hyvässä kuin pahassa. On yllättänyt minut, miten röyhkeästi humalaiset naiset iästä riippumatta häntä yöelämässä lähestyy, kosketetaan, etenkin hiuksista koska hänellä pitkät hiukset. Joskus tätä tekevät myös toiset miehet. Tätä tapahtuu vaikka olisin hänen seurassaan. 

Tasa-arvopuheista ja me toosta huolimatta miehetkin ovat vapaata riistaa näille lääppijöille.

Mutta miksi se on yllättänyt sinut?

Vierailija
9/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te, naisen elämää elävät naiset, yllätytte siitä miten naiset käyttäytyvät?

Vierailija
10/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole silloin ahdistelua, jos se on toivottua sinun puoleltasi.

Vierailija
11/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa tuota tullut koettua ja siksi hiukan vituttaa lukea että akat saa ukoille vankeustuomoita samasta asiasta, miehen on turha edes yrittää mitään rikosilmoitusta asiasta tehdä tässä "feministioikeusvaltiossa".

Lain edessä ahdistelu on ahdistelua olipa uhri ja tekijä mitä sukupuolta hyvänsä. Myös feminismi on tätä mieltä. Valitettavasti miesten kokemaa ahdistelua monesti vähätellään, mutta tällöin voi vedota lakiin, joka on sama kaikille sukupuolille.

Vierailija
12/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppania (mies) on myös baareissa ahdisteltu vanhempien naisten ja joidenkin miestenkin toimesta. Itseäni myös miesten toimesta useita kertoja. Nykyään en enää baareissa edes käy.

Vierailija
13/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kivaa ole, kun joku tuntematon kanttura ottaa yhtäkkiä munista kiinni, kourii ja hieroo kiimassa ja ärsyttävässä kännissä. Ei kiihota sitten yhtään vaan tekis mieli ottaa vtusta kiinni. Mutta en sitä tee koska en ole kourija.

Vierailija
14/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset yllättyy aina millaisia sikoja naisetkin osaa olla. Eri

Vierailija
15/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät enää käy ravintoloissa. Ongelma ratkaistu.

Vierailija
16/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuosta syystä en enää käy baareissa

Vierailija
17/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ei poista rikosoikeudellista vastuuta joo, mutta saa yksiavioisetkin eläinlajitkin pettämään. Eli kyllä sillä on iso rooli siinä, että estot katoavat ja taannutaan jonnekin taaperon henkiselle tasolle aikuisen ruumiissa. Lopettakaa se alkon käyttö jo

Vierailija
18/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin turha yrittää? Sen kus teet ja menet oikeuteen. Yleinen syyttäjä syyttää ja sinä saat 2e vahingonkorvauksia

Vierailija
19/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että itse en naisena ikinä lääpi ja ahdistele ketään. Ilmiö on minulle näyttäytynyt siis aina niin että miehet ahdistelevat, tottakai ja valitettavasti olen ollut väärässä

Vierailija
20/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että itse en naisena ikinä lääpi ja ahdistele ketään. Ilmiö on minulle näyttäytynyt siis aina niin että miehet ahdistelevat, tottakai ja valitettavasti olen ollut väärässä

No enhän minäkään miehenä ikinä lääpi ja ahdistele ketään. En silti kuvittele, että joku toinen mies ei voisi lääppiä.

-eri