Itkettää, isäni ja veljeni ei tule häihini, koska isäni vaimo ei halua tulla.
Miksi minun pitää kärsiä siitä, että isäni vaimo vihaa äitiäni niin paljon, miksi?
Kommentit (37)
ketkä kutsuttuina tulevat häihisi. Lapseni isän isä ei tullut ristiäisiin, kun sen vaimoaan ei voitu sinne päästää (on hullu...). TYHMÄNÄ jäi pois ja nyt surkuttelee... OMA VIKA.
Siis älä sinä kanna murheita mielessäsi, vaan nauti OMASTA juhlahetkestäsi. Ehkä sen ämmän tarkoitus on yrittää pilata sun häät noin. ÄLÄ ANNA SEN TEHDÄ SITÄ!!!!
No, nauti sinä kuitenkin omasta suuresta päivästäsi täysin siemauksin ja muista että siellä mukana on ne kaikkien tärkeimmät mukana juhlimassa! Onnea ja ihanaa hääpäivää! :)
eli oikeastaan velipuoliani. Ikäeroa meillä on vanhemman veljeni kanssa 4 vuotta ja nuoremman 5 vuotta. Välit heihinkin on kuivuneet vuosien saatossa, koska olen käynyt isälläni niin harvoin siitä lähtien kun pystyin itse menemisiäni rajoittamaan. Isän vaimo on minulle myös vihainen siitä, että kaivoin teini-iässä tietoon, että isälläni on myös minua vanhempi poika. Heidän kulissinsa kaatuivat täysin. Olemme pitäneet tämän veljen kanssa tiukasti yhteyttä ja hän tulee häihini :) ap
että viimeistään nyt ymmärrän sen, etten merkitse isälleni mitään :( ap
Palsta on vähintään puolillaan näitä isän "uusia vaimoja".
että vaimonsa voi mennä kirkon jälkeen kotiin, niin ei tarvitse hänen kärsiä häissä ja haluat isän hääjuhlaan. Kai aikuiset ihmiset nyt sen osaavat hoitaa, vai onko ne siamilaiset?
Ainakin meillä minä tanssin häävalssia ensin mieheni kanssa ja sitten isäni kanssa. Tuo muisto lämmittää mieltä nyt, kun jurnake-isäni on kuollut. Isääsi voisi harmittaa jälkikäteen. Puhu isällesi. Meillä ei isän kanssa ollut oikein kunnon puhevälejä, ja kuvittelin aina etten itke kun etäinen isä kuolee, mutta itkinpäs kuitenkin. Ihmiset ei elä ikuisesti!
kaikki sulassa sovussa...:) No, ainoa kysymysmerkki on miehen ex-anoppi, joka vihaa leppymättä miestä ja on vannonut kaikki 14 vuotta, ettei "sen miehen kanssa mene samaan tilaan". Saa nähdä. Tuskin mummu hankalaksi heittäytyy. Miehen eksän kanssa välit on asialliset. Miestä tökkii olla tekemissä, kun eksä soittaa joskus ja saattaa alkaa puhua omia asioitaan ja ongelmiaan. mies aina sanoo, että tekisi mieli sanoa, ettei kiinnosta pätkän vertaa. Kaikesta huolimatta välit on siis ok ja ei pelkoa, että siellä mitään kohtauksia tulisi.
Tuon ex-anopin vihan syy on se, että mies jättä toisen naisen takia tyttären aikanaan. Eksä on antanut jo anteeksi aikoja sitten ja saanut uuden kanssa lapsenkin. Ex-anoppi on vaan katkera.
Joskus kun isäni ei muistanut minua ollenkaan kun täytin 18 vuotta, kerroin hänelle kuinka pettynyt olen (ei ollut muutenkaan soittanut minulle silloin vuoteen) niin sain nimipäivänäni ilkeitä viestejä isäni vaimolta sen jälkeen kun isäni oli laittanut viestin "hyvää nimipäivää". Näissä viesteissä vaimo hakkui minut valehtelijaksi; "ai isäsi ei koskaan muista sinua, valheilla on lyhyet jäljet, kasva aikuiseksi. Milloin sinä olet muistanut isääsi syntymäpäivänä"... Pelkään, että nyt hän alkaa taas lähettelemään minulle viestejä. Isäni ei silloin uskonut minua kun soitin hänelle itku kurkussa. Silloin sanoin isälleni, että en enää ikinä puhu hänelle, jos pitää vaimonsa puolia eikä usko tytärtään. Välit menivät muutamaksi vuodeksi, mutta kun tulin raskaaksi, sain taas lämmitettyä välimme. Pelkään, että tämä vaimo on valehdellut vaikka mitä veljilleni minusta.
Joskus kun isäni ei muistanut minua ollenkaan kun täytin 18 vuotta, kerroin hänelle kuinka pettynyt olen (ei ollut muutenkaan soittanut minulle silloin vuoteen) niin sain nimipäivänäni ilkeitä viestejä isäni vaimolta sen jälkeen kun isäni oli laittanut viestin "hyvää nimipäivää". Näissä viesteissä vaimo hakkui minut valehtelijaksi; "ai isäsi ei koskaan muista sinua, valheilla on lyhyet jäljet, kasva aikuiseksi. Milloin sinä olet muistanut isääsi syntymäpäivänä"... Pelkään, että nyt hän alkaa taas lähettelemään minulle viestejä. Isäni ei silloin uskonut minua kun soitin hänelle itku kurkussa. Silloin sanoin isälleni, että en enää ikinä puhu hänelle, jos pitää vaimonsa puolia eikä usko tytärtään. Välit menivät muutamaksi vuodeksi, mutta kun tulin raskaaksi, sain taas lämmitettyä välimme. Pelkään, että tämä vaimo on valehdellut vaikka mitä veljilleni minusta.
Nyt varmaan kaikki tutut jo tunnistaa, mutta ei haittaa. Itkettää vieläkin :(
Mitään et voi tehdä, paitsi lopetaa odottamisen. Isäsi varmasti rakastaa sinua. Hänellä vaan ei ole keinoja osoittaa sitä oikein.
Nyt alat elää elämää, jossa isällä on paikka muistoissasi. Olet kutsun esittänyt, useampaankin kertaan. Pallo on isälläsi. Älä odota häneltä enempää, kuin mihin hän pystyy, eli äärimmäisen vähään. Ilahdu, kun saat nimipäivä-viestin, siihen hänellä resursseja.
Jos vaimonsa ivaa sua, älä provosoidu. Jämäkästi sanot, että sinun ei tarvitse kuunnella tätä, nyt riittää. Jos ette tule häihin, ei haittaa, sinä et vahingoitu.
Keskity siihen kaikkeen hyvään, jota olet elämääsi saanut. Ilman isää on vaikeaa ja raskasta saada rakennettua oma elämä, olet pystynyt siihen, hienoa! Olet avioitumassa, eli isäsi perheineen ei ole onnistunut pilaamaan sulta uskoa parisuhteeseen, onnea!
Olet arvokas ja tärkeä ja rakas monelle ihmiselle. Isäsi on se, joka menettää, et sinä. Anna hänen olla, ajan myötä hän voi osata lähestyä sinua, mutta älä odota sitä. Elä elämääsi ja jos joskus isäsi haluaa siihen kuulua, toivota tervetulleeksi.
Ihania häitä!
Jättää nyt uuden vaimon takia tulematta tyttärensä häihin. Hohhoijaa, kyllä siinä vois vähän vaimo ajatella järkevästi ja varsinkin isä. Vaimo jää sitte kotiin jollei kiinnosta tulla eikä osaa käyttäytyä, isä lähtee yksinään. Toivon totisesti, että saat isäsikin häihin. Puhelinta vaan kouraan ja kertomaan tunteesi! Tsemppiä!
Meillä on kesähäät nyt tulossa ja miehen äiti ja isä ovat myös eronneet aika ikävissä tunnelmissa, molemmilla jo uudet. Tulevat silti kummatkin ja osaavat käyttäytyä. Se tuli huomattu jo ristiäisissä. Ei ne paljoa keskenään puhele, mut ei kuitenkaan kukaan murjottele yksinään missään nurkassa. Ja onneksi niin. Jos murjottaisivat ni mä sanoisin siinä vaiheessa pari valittua sanaa nille.
ihmisistä, jotka pahoittavat ielesi ja hallitsevat ajatuksiasi. SULLA ON OMA ELÄMÄ EDESSÄ, NAUTI SIITÄ. Sukulaiset tulee valmiina.piste! Jo jos ne ei käyttäydy hyvin, niin sinä et voi sille mitään. Parempi olla ajattelematta niitä. Jos ajattelet liikaa, se voi alkaa ärsyttämään muita ja sitten vasta paha mieli tuleekin koko joukolle.
TSEMPPIÄ HÄIHIN JA ELÄMÄÄSI ETEENPÄIN!
etpä juuri merkitse! Valitan, mutta se ei ole vain uuden vaimon vika vaan isäsi vika. Hän on aikuinen ja vastuussa lapsistaan myös siitä salatusta! Isäsi tekee valintoja etkö huomaa ja on aina tehnyt -itselleen sopivimpia!
Sulla on kuitenkin äidin suku ja yksi velipuoli! Mitähän jos hän saattelisi sinut miehelään?
Toisekseen kannattaisi ruveta rakentamaan omaa uutta perhettä. Teet vain hallaa perhe-elämällesi jos vatvot tätä asiaa jatkuvasti mielessäsi. Joskus täytyy sanoa adjöö tapahtuneille vaikka kipeää tekeekin!
Sitäpaitsi, oletko ajatellut, että saatat muistuttaa äitiäsi ja se uusi on siitä mustasukkainen ja epävarma asemastaan. Minusta isäsi on jotenkin tunneköyhä!
etpä juuri merkitse! Valitan, mutta se ei ole vain uuden vaimon vika vaan isäsi vika. Hän on aikuinen ja vastuussa lapsistaan myös siitä salatusta! Isäsi tekee valintoja etkö huomaa ja on aina tehnyt -itselleen sopivimpia!
Sulla on kuitenkin äidin suku ja yksi velipuoli! Mitähän jos hän saattelisi sinut miehelään?
Toisekseen kannattaisi ruveta rakentamaan omaa uutta perhettä. Teet vain hallaa perhe-elämällesi jos vatvot tätä asiaa jatkuvasti mielessäsi. Joskus täytyy sanoa adjöö tapahtuneille vaikka kipeää tekeekin!
Sitäpaitsi, oletko ajatellut, että saatat muistuttaa äitiäsi ja se uusi on siitä mustasukkainen ja epävarma asemastaan. Minusta isäsi on jotenkin tunneköyhä!
koska hän on yrittänyt taistella minun huoltajuuteni itselleen hyvin rumin keinoin (maksoi ystävälleen, että hän todistaisi huoltajuuskäräjillä, että äitini myy itseään). Isä on itse toki valintansa tehnyt, mutta vaimo on osasyy siihen, miksi isäni noin käyttäytyy.
Ja kyllä muistutan äitiäni ja vaimo on varmasti katkera, sillä isäni yritti liehitellä äitiäni takaisin heidän seurustelunsa jo alettuaan. Isäni on tunneköyhä kyllä, mutta aika reppana oikeastaan.
kaikki sulassa sovussa...:) No, ainoa kysymysmerkki on miehen ex-anoppi, joka vihaa leppymättä miestä ja on vannonut kaikki 14 vuotta, ettei "sen miehen kanssa mene samaan tilaan". Saa nähdä. Tuskin mummu hankalaksi heittäytyy. Miehen eksän kanssa välit on asialliset. Miestä tökkii olla tekemissä, kun eksä soittaa joskus ja saattaa alkaa puhua omia asioitaan ja ongelmiaan. mies aina sanoo, että tekisi mieli sanoa, ettei kiinnosta pätkän vertaa. Kaikesta huolimatta välit on siis ok ja ei pelkoa, että siellä mitään kohtauksia tulisi.
Tuon ex-anopin vihan syy on se, että mies jättä toisen naisen takia tyttären aikanaan. Eksä on antanut jo anteeksi aikoja sitten ja saanut uuden kanssa lapsenkin. Ex-anoppi on vaan katkera.
Siis tää ex-anoppi on tarinan kertojan miehen lapsen (joka siis sulhanen tai morsian) mummo, eli ihan kuuluu kutsuttavaksi.
Siis kertojan miehen ex-vaimon äiti.
olen todella pahoillani puolestasi. Isäsi käyttäytyy todella törkeästi, vaimostaan puhumattakaan.
Muista kuitenkin, että heidän käytöksensä johtuu heistä itsestään, ei sinusta! Sinä olet arvokas ja hyvä ihminen, jota on kohdeltu perustavanlaatuisella tavalla väärin. Sinussa ei ole mitään vikaa! Tiedän vähän mistä puhut, koska jouduin myös asumaan hylkivän isäpuolen kanssa. Uskon, että pystyt ajan kanssa ja ehkä ulkopuolisen avun voimin pääsemään noista asioista yli, mutta yritän nyt keskittyä nauttimaan häistäsi niissä puitteissa kuin mahdollista, eli yritä jättää sikseen asiat joihin et voi vaikuttaa. Jos pystyt, älä enää kerjää heitä paikalle äläkä kiinnitä heihin liikaa huomiota.
Onnea morsiamelle ja toivon sinulle oikein ihania häitä!
Nyt varmaan kaikki tutut jo tunnistaa, mutta ei haittaa. Itkettää vieläkin :(
Puhuin isälle ja kerroin kuinka meitä harmittaa kun on tärkeä ja sanoin että myöhemmin häntä harmittaisi. Suostuivat tulemaan kirkkoon ja lopulta olikin niin mukavaa että tulivat myös jatkoille.