Tekisitkö kolmannen lapsen... ov
Mies on jonkin verran osallistuva. Laittaa ruokaa, tekee miesten työt, on valvonut vauva-aikana, jotta olen saanut nukkua, käyttää joskus lapsia harrastuksissa ja neuvolassakin. On suht hyvä isä lapsille, ei aina kuitenkaan ajattele vaaratekijöitä ja tekee heidän kanssaan villejä asioita. Käymme yhdessä lomalla lasten ehdoilla joka kesä.
Eripuraa syntyy miehen harrastuksista, jotka vievät tosi paljon aikaa. Ja eripuraa syntyy myös siitä, että vaikka mies onkin apuna kotona asioissa, niin silti minulla ei ole vapautta mennä harrastuksiin tms. Olen siis aina "saatavilla", kun en ole työssä. Mies myös nauttii vapaa-aikana siitä, että jos on kotona, niin vapaa-aika on aina sitten muutaman kaljan ottamista. Ei örise kännissä, mutta joskus tuo harmittaa, kun mies ei ole lauantaina ajokunnossa melkeinpä koskaan..
Ajatuksena meillä oli, että haluamme suurperheen. Mies haluaa lisää lapsia, minäkin, mutta mietin sitten että onko kuitenkin minun aikani nyt. Nuorin kohta neljä, hyvä työ, yöt nukkumista varten ja kohta kun pienikin aloittaa harrastuksia, niin voin itse samalla aloittaa..
Kommentit (7)
Etenkin tuo, että hän saa harrastaa ja kuluttaa siihen runsaasti aikaa, sinä taas et saa, vaan olet pääasiallisessa vastuussa lapsista.
Ja kuinka paljon hän sitä kaljaa kittaa? Esim viikossa?
..olisti jättänyt yhteen. Nyt se näyttää näin :(
Onko teidän geenit niin erinomaisia, että pitää kanin lailla lisääntyä??? HÄH?
Siis tuntuuko aidosti silta, etta porukasta viela puuttuu joku, vai oletko tyytyvainen nykyiseen lukuun?
Mina luulen, etta jos "teette" kolmannen tahan tilanteeseen, niin sina vain katkeroidut pitkan paalle. Mies siis jatkaa elamaansa jokseenkin entiseen tapaan, mutta sinulla on lisaa hoidettavia. Jos mies todella haluaa lisaa lapsia, pitaa hanen kylla muuttaa kaytannossa tyyliaan oikeaan suuntaan ennenkuin mina esimerkiksi suostuisin miettimaan seuraavaa. Taitaa olla kunnon keskustelun paikka.
Voihan se olla, että katkeroituisin ajan mittaan. Toisaalta en oikeastaan kaipaa, kuin yhtä vanhaa harrastusta, jota haluaisi jatkaa. Muutoin viihdyn enimmäkseen kotona, jos ihan tarkkaan mietin. En ole kiinnostunut mistään jatkuvasta menemisestä vapaa-ajalla ja jos syvemmin mietin, niin onko se sitten niin, että kun en halua olla aina menossa, niin mies voi sitten käydä niissä harrastuksissaan.
Kai se juttutuokio miehen kanssa avartaa mieltäni enemmän kuin täältä av:lta kysyminen. Kiinostaa vain, kun täältähän löytyy erilaisia ihmisiä ja usein hyviä kommenttejakin.
Meillä on kyllä jo kolme lasta ja neljästä oli ollut puhetta. Mies on todella hyvä isä ja osallistuva, sen suhteen ei ole ongelmaa mutta on aika paljon töissä (yrittäjä). Nuorin täytti hiljattain 3 ja kallistuin vihdoin sen puoleen että en halua enää yhtään lasta, päätös oli surullinen mutta hirvittävän vapauttava. Haluan harrastaa, panostaa työhöni, ostella ihania vaatteita ja kaikenlaista itselleni ja vain itselleni :) Nautin elämästäni nyt todella paljon.
kuin kaksi lasta. Niissä riittää jo tarpeeksi hoitamista, varsinkin kun sen tekee hyvin :)
Oman ajan puute, naisen vastuu pääasiallinen vastuu lapsista ja miehen tissuttelu.