Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huosta on lapselle tragedia

Vierailija
21.05.2011 |

'Lapseni syyttävät itseään siitä, että heidät vietiin kotoa ilman syytä. Olin itse asioilla, ja lapsilla oli hoitaja. Täysi-ikäinen nuori. Minulla on terveet elämän tavat, joten siinä ei ainakaan syytä ollut. Lapset kärsivät vieläkin, kun kotiin pääsyä ei tunnu tapahtuvan. Olen nyt monta vuotta käynyt oikeutta. Kolme eri sossua minua on ollut minua vastaan. He eivät vain ole osanneet sanoa syytä, miksi lapset on otettu huostaan.

Sossutkin vain nuortuu.

Ensin oli 40. neiti, sitten tämä seuraava oli 26, saman ikänen kuin vanhin lapseni ja nyt on joku juuri koulusta päässyt, eli nämä kaksi viimeistä ilman elämän kokemusta.

Huosta tulee yhteiskunnalle todella kalliiksi. Olen jo alkanut miettiä, että saavatko huosta-hullut jonkin provision jokaisesta huostaan otetusta lapsesta, vai mikä tämä into on lapsia ottaa kotoaan pois?'

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huostaanotettiin.

Vierailija
22/49 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla entisillä tai nykyisillä päättäjillä on kytköksiä ja myös näitä perhekoteja, otetaan nyt esim. Paavo Väyrysen omistama laitos, Keminmaan nuorisokoti. Paavohan vaikutti vielä viime hallituksessa jonka aikana huostat lisääntyivät räjähdysmäisesti. Paavo Väyrynen on ollut aktiivisesti luomassa nuorisokotien yhteenliittymää Pohjois Suomeen. Oman yrityksen sisällä on sitten helppo kierrättää nuorta, talosta toiseen, jos oleminen ei ala yhdessä paikassa maistua.

Kuinkahan kauas muuten lappilaiset nuoret ovat joutuneet, kun heidät on otettu huostaan ja määrätty nuorisokotiin? Lapissa ei tuo lastensuojelubisnes ole vielä kovin kehittynyttä. Sitä ei ole kehitetty samanlaisella kiihkeydellä kuin etelässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

istuvan hallituksen ministeri on mukana sijaishuollossa takaa varmasti sen, että sijaishuoltoa ei Suomessa tutkita tai valvota, eikä laittomiin huostaanottoihin puututa, saa nähdä miten uusi hallitus hoitaa asian.. Vääryys ja rikollisuus rehottavat, ei tässä maassa oikeutta saa, hyvin kuvaavaa oli, että Päivi Lipposen kirjallisesta kysymyksestä koskien hoidollisia huostaanottoja kiusaannuttiin. Kiusaantuminen olikin oikea sana kuvaamaan hallituksen suhtautumista.

Aina kun kuulee jotain Aulan valehtelun tyylistä puhetta julkisuudessa, tulee suorastaan huonovointisseksi: "Meillä on hyvä lasta suojeleva laki ja jos puutteita huomataan, niihin puututaan ja ne korjataan nopeasti." Tuon suurempaa p..n jauhantaa ei paljoa julkisuudessa kukaan pystyisi suustaan päästämään. Rikollinen lastensuojelu tuhoaa lapsia niin kauan kuin ulkomailta ei rajusti puututa Suomen tapahtumiin. Ja siihen ei oikein millään maalla ole paljoa valtuuksia, että rajuun puuttumiseen pystyisivät. Kauhistellaanhan Suomen menoa jo nyt, mutta ei se tilannetta mitenkään auta, eikä lapsia pelasta tältä valehtelevalta idiotismilta ja ihmisten rahanahneudelta.

Vierailija
24/49 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna mun kestää...millä tavoin kuvittelisit, että kaksikuinen vauva hoitaa itsensä päihdeäidin vetäessä kaiken minkä käsiinsä saa?

Miten tälle märissä vaipoissaan makaavalle, tuttipullo pään viereen tuettuna lojuvalle turvattomalle vauvalle sanot että huosta on tragedia

kysyy perhett?

Vierailija
25/49 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsittääkseni lasta ei ensimmäisen pahoinpitelyn jälkeen viety hoitoon vaan vasta toisen. Ei huostaanottoa voida tehdä ellei kukaan tiedä asiasta. Tässä tapauksessa vauvan isä taisi kyllä tietää ja hän on syytteen alainen myös.

jotkut lapset joutuvat asumaan kurjissa kotioloissa vaikka kuinka pitkään eikä ketään kiinnosta (jopa aikuisiksi asti), toiset taas otetaan huostaan vailla päteviä perusteita? Olin pöyristynyt kun luin 7-päivää lehdestä että 20.v äiti oli pahoinpidellyt alle 2kk vauvansa hengenvaarallisesti ja pysyviä vammoja jättäen 2 kertaa! Miten ihmeessä sitä vauvaa ei otettu ensimmäisen pahoinpitelyn jälkeen huostaan, vaan palautettiin pahoinpitelijälleen jotta hän voisi toistaa tekonsa? Laitoslapsia on niin paljon kaiketi siksi että sijaisperheitä ei ole tarpeeksi. Vaikka tällä palstalla on kyllä haukuttu jo sijaisperheetkin rahanahneiksi hulluiksi ja ties miksi, vaikka oikeasti palkkio on aika pieni kun ottaa huomioon että työaika on 24h 7pv viikossa.

Vierailija
26/49 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voitteko käsittää, kuinka kova huostaanottopuolue Suomen Keskusta on?! Meillä on jopa hallituksessa istuvalla ministerilläkin omaa bisnestä tällä alalla. Mielestäni tämä seikka ei ole saanut kylliksi huomiota.

Keskusta on valmis mihin tahansa liikentoimintaan, jos se työllistää maaseudulla. Esimerkiksi turkistarhaukseen tai sikojen makuuttamiseen ahtaassa ja kuumassa karsinassa. Kaikki käy. Myös lasten tarhaaminen ja häkittäminen.

Pitää muistaa, että esimerkiksi Perhehoitoliiton puheenjohtaja Aila Paloniemi Jyväskylästä on myös keskustalainen.

No, häivähtävän pieni intressiristiriita saattaa Paloniemen ja Väyrysen välillä olla, koska Paloniemi puhuu periaatteessa perhehoidon puolesta, mutta arvelen, että hänelle sopii tarpeen tullen kaikki hoitomuodot. Hän on osoittanut haistelevansa koko ajan tuulia. Sitä kutsutaan opportunismiksi.

Vierailija
27/49 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa joku olla lukenut hiukan liikaa fiktiivisiä (tai faktaankin perustuvia) romaaneja ulkomailta... Ei Suomen huostaanotot sentään mitään ostettuja adoptioita ole.

Vierailija
28/49 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voitteko käsittää, kuinka kova huostaanottopuolue Suomen Keskusta on?! Meillä on jopa hallituksessa istuvalla ministerilläkin omaa bisnestä tällä alalla. Mielestäni tämä seikka ei ole saanut kylliksi huomiota.

Keskusta on valmis mihin tahansa liikentoimintaan, jos se työllistää maaseudulla. Esimerkiksi turkistarhaukseen tai sikojen makuuttamiseen ahtaassa ja kuumassa karsinassa. Kaikki käy. Myös lasten tarhaaminen ja häkittäminen.

Pitää muistaa, että esimerkiksi Perhehoitoliiton puheenjohtaja Aila Paloniemi Jyväskylästä on myös keskustalainen.

No, häivähtävän pieni intressiristiriita saattaa Paloniemen ja Väyrysen välillä olla, koska Paloniemi puhuu periaatteessa perhehoidon puolesta, mutta arvelen, että hänelle sopii tarpeen tullen kaikki hoitomuodot. Hän on osoittanut haistelevansa koko ajan tuulia. Sitä kutsutaan opportunismiksi.

Vierailija
29/49 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Lapseni syyttävät itseään siitä, että heidät vietiin kotoa ilman syytä. Olin itse asioilla, ja lapsilla oli hoitaja. Täysi-ikäinen nuori. Minulla on terveet elämän tavat, joten siinä ei ainakaan syytä ollut. Lapset kärsivät vieläkin, kun kotiin pääsyä ei tunnu tapahtuvan. Olen nyt monta vuotta käynyt oikeutta. Kolme eri sossua minua on ollut minua vastaan. He eivät vain ole osanneet sanoa syytä, miksi lapset on otettu huostaan.

Sossutkin vain nuortuu.

Ensin oli 40. neiti, sitten tämä seuraava oli 26, saman ikänen kuin vanhin lapseni ja nyt on joku juuri koulusta päässyt, eli nämä kaksi viimeistä ilman elämän kokemusta.

Huosta tulee yhteiskunnalle todella kalliiksi. Olen jo alkanut miettiä, että saavatko huosta-hullut jonkin provision jokaisesta huostaan otetusta lapsesta, vai mikä tämä into on lapsia ottaa kotoaan pois?'

ehkä ne sossut ovat kieroja ja osaavat iskeä ap:n kaltaisiin ihmisiin, jotka eivät kykene edes ilmaisemaan itseään järkevästi. Eihän tuosta ap:n viestistä saanut mitään tolkkua.

Mä olen myös ollut tekemisissä ls:n kanssa, eikä mulla ole ollut siinä suhteessa mitään ongelmaa. Mikä on silmiinpistävää näissä ap:n kaltaisissa jutuissa on se, että IKINÄ perheessä tai perheen lasten käytöksessä ei ole ollut MITÄÄN vikaa. Ei mitään. Siinä on tietysti vähän vaikeaa myös lähteä hoitamaan perheen ongelmia ja lasten ongelmia, jos vanhempien mielestä mitään vikaa ei ole missään, varsinkaan heissä itsessään.

Mä tunnen itsekin tällaisen tapauksen, jolla kyllä ( toistaiseksi) on vielä lapset kotona. Mutta ei siis mitään kykyä nähdä omien ( täysin sairaiden) toimintamalliensa vaikutusta lapsiinsa, ihmettelee vaan miksi lapset käyvät koko ajan sekopäisemmiksi.

Vierailija
30/49 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut lapset joutuvat asumaan kurjissa kotioloissa vaikka kuinka pitkään eikä ketään kiinnosta (jopa aikuisiksi asti), toiset taas otetaan huostaan vailla päteviä perusteita? Olin pöyristynyt kun luin 7-päivää lehdestä että 20.v äiti oli pahoinpidellyt alle 2kk vauvansa hengenvaarallisesti ja pysyviä vammoja jättäen 2 kertaa! Miten ihmeessä sitä vauvaa ei otettu ensimmäisen pahoinpitelyn jälkeen huostaan, vaan palautettiin pahoinpitelijälleen jotta hän voisi toistaa tekonsa? Laitoslapsia on niin paljon kaiketi siksi että sijaisperheitä ei ole tarpeeksi. Vaikka tällä palstalla on kyllä haukuttu jo sijaisperheetkin rahanahneiksi hulluiksi ja ties miksi, vaikka oikeasti palkkio on aika pieni kun ottaa huomioon että työaika on 24h 7pv viikossa.

Ei tarvitsisi poyristyä.

Vierailija
31/49 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on eikä kukaan "osaa sanoa syytä". Ap:lle yritetään sanoa syytä mutta se ei kuule.

Vierailija
32/49 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on eikä kukaan "osaa sanoa syytä". Ap:lle yritetään sanoa syytä mutta se ei kuule.

Ap:n tapauksesta en tiedä mutta omalla kohdalla huostaanotto oli elämäni paras päivä. Vanhempani olivat alkoholisteja ja 15-vuotiaaksi elämäni oli täynnä henkistä ja fyysistä väkivaltaa sekä hyväksikäyttöä loppuaikoina. Seudun ryyppyremmi kokoontui usein kotonamme ja vanhempani saivat ilmaista viinaa minun avullani. Molemmat vanhempani ovat jo kuolleet mikä on todella iloinen asia minulle.

Vierailija
33/49 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on myös ongelma että lastensuojelussa sitä "huolta" ja "ongelmaa" ei ole millään tavalla määritelty. Jos sosiaalityöntekijä näkee ongelman, katsooko hän ongelmaa silloin ammattinsa vai omien intressiensä kautta, on täysin tapauskohtainen. Lastensuojelun "asiakkaat" ovat Suomessa hyvin epätasa-arvoisessa asemassa, koska toteutuva palvelu on riippuvainen sosiaalityöntekijästä ja hänen ammattitaidostaan.

Vierailija
34/49 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouduin PYYTÄMÄÄN.tytär joi ja biletti,koulu ei sujunut... jne jne...huono kaveripiiri.omat voimavarat loppuivat.

ja nyt tytär on täysi-ikänen,muuttaa omaan asuntoon ja olemme nähneet joka viikonloppu kaiken aikaa.oma puhelin ollut koko ajan.

Eli meidän tapauksessa tyttären omaksi parhaaksi oli tämä asia.

Ja en ole huono äiti,koska itse puutuin asioihin.

Joskus on tehtävä tälläinen ratkaisu.

Kuka haluaakin sitten tuomita minua,ok... mutta itse tiedän miten asiat menivät ja tämä oli paras ratkaisu.

Vierailija
35/49 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa joku toi osuvasti esiin myös lapsiasiavaltuutettu Maria Kaisa Aulan. Hänkin on puolueen naisia, keskustalainen. Kuten myös Paavo Väyrynen ja Aila Paloniemi.

Huh.

Meidän olisi lyötävä voimamme yhteen joihinkin proggiksiin turkistarhauksen vastustajien kanssa. Siitä tulisi mielettömän kiinnostava mielenosoitus, esimerkiksi!! Onhan meillä yhteisiä vihollisia!! Ajatus hymyilyttää minua. Tästä pitää ryhtyä kehittämään jotain. Ja meidän kannattaa huomioida sekin, että eläintensuojelu ja turkistarhauksen vastustaminen ovat tällä hetkellä muodikkaita teemoja, joihin suuri yleisö suhtautuu myönteisesti. Irrottakaamme siitä hyöty irti!

Pitäisi aloittaa eläintensuojelijoiden sivustolla jokin keskustelu tästä aiheesta. Kutkuttavan mielenkiintoista yhteistyötä. Synergiaa.

Ja takuulla varmaa on, että tällainen yhteistyö herättää myös median mielenkiinnon!!

Lapset pitää vapauttaa häkeistään! Lasten tarhaaminen on lopetettava! Lapsi kärsii vankeudessa.

Pitäisi myös laittaa muutama aktivisti salaa videoimaan ja kuvaamaan lasten oloja tarhattuna.

Vierailija
36/49 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen sosiaalibisnes takoo rahaa kehitysvammaisilla, maahanmuuttajilla ja lapsilla. Paavo Väyrynen on erittäin hyvä käytännön esimerkki.

Keminmaan kunnassa sijaitsevassa Paavo Väyrysen Pohjanranta-nimisellä tilalla sijaitseva kartano on hakenut pelkästään vuodelle 2010 Raha-automaattiyhdistykseltä (RAY) seuraavia avustuksia:

2010 (myönnetty:) 0 euroa (haettu?) 33 000 euroa

Pohjantähti-opiston kannatusyhdistys ry Nuorten ja aikuisten kehitysvammaisten viikonloppukurssien ja leirien toteuttamiseen Kohdennettu toiminta-avustus (Ak) Nuorisokasvatus Kurssi- ja leiritoiminta Lapin Liitto Keminmaa

2010 (myönnetty) 0 euroa (haettu?) 31 000 euroa

Pohjantähti-opiston kannatusyhdistys ry Erityistä huomiota tarvitsevien nuorten virike- ja harrastetoiminta-viikonloppujen toteuttamiseen Kohdennettu toiminta-avustus (Ak) Nuorisokasvatus Osallistuminen ja kohtaamispaikat Lapin Liitto Keminmaa

2010 (myönnetty) 0 euroa (haettu?) 22 000 euroa

Pohjantähti-opiston kannatusyhdistys ry Maahanmuuttajien ja turvapaikanhakijoiden suomenkielen ja kulttuurin opiskeluun

RAY:n nettisivulla ei näkynyt tuota haetun rahasumman jälkeen näkyvää summaa, jonka on olen itse merkinnyt tuohon rahaksi, jota kannatusyhdistys on ilmeisesti esittänyt itse RAY:lle. Summa kun tulee kummallisesti näkyviin vasta kopioi-liitä -toiminnossa.

Vierailija
37/49 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen lastenkoti bisnes.

Suomi hurmio, kylpylöitä ketutarhoja kolfkenttiä likekeskuksia.

NYT LAPSET LAITOSTETAAN Laitos "Orvoiksi".

Lastensuojelubisneksestä on keskusteltu useissa eri keskusteluissa. Tästä linkistä voisi poimia eri aiheita tähän ketjuun, ettei kaikki asiat olisi hujan hajan siellä sun täällä ja suntyisi kokonaiskuva siitä, missä lastensuojelussa mennään.

Pesäpuu keskustelussa nostetaan esiin useita näkökulmia lastensuojelusta ja harrastajapiireistä.

Linkki Perusopetus sivustolle, jossa mielenkiintoisia aiheita. Linkki aukeaa sivulle Suomen uusi bisnes? Lastenkodit. Järkyttäviä tarinoita lapsilta.

Sivustolla myös tarina Loikalan kartanon lastenkodista.

A-Stdion toimittaja Tina Lundell selvitti mitenkä lapsia kohdellaan loikalan kartanossa.

Linkki myös ohjelmaan.

http://www.perusopetus.fi/?p=802

Vierailija
38/49 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukia on haettu, mutta ei myönnetty - eli rahaa ei ole liikkunut lainkaan.

Suomalainen sosiaalibisnes takoo rahaa kehitysvammaisilla, maahanmuuttajilla ja lapsilla. Paavo Väyrynen on erittäin hyvä käytännön esimerkki.

Keminmaan kunnassa sijaitsevassa Paavo Väyrysen Pohjanranta-nimisellä tilalla sijaitseva kartano on hakenut pelkästään vuodelle 2010 Raha-automaattiyhdistykseltä (RAY) seuraavia avustuksia:

Pohjantähti-opiston kannatusyhdistys ry Nuorten ja aikuisten kehitysvammaisten viikonloppukurssien ja leirien toteuttamiseen Kohdennettu toiminta-avustus (Ak) Nuorisokasvatus Kurssi- ja leiritoiminta Lapin Liitto Keminmaa

Pohjantähti-opiston kannatusyhdistys ry Erityistä huomiota tarvitsevien nuorten virike- ja harrastetoiminta-viikonloppujen toteuttamiseen Kohdennettu toiminta-avustus (Ak) Nuorisokasvatus Osallistuminen ja kohtaamispaikat Lapin Liitto Keminmaa

Pohjantähti-opiston kannatusyhdistys ry Maahanmuuttajien ja turvapaikanhakijoiden suomenkielen ja kulttuurin opiskeluun

RAY:n nettisivulla ei näkynyt tuota haetun rahasumman jälkeen näkyvää summaa, jonka on olen itse merkinnyt tuohon rahaksi, jota kannatusyhdistys on ilmeisesti esittänyt itse RAY:lle. Summa kun tulee kummallisesti näkyviin vasta kopioi-liitä -toiminnossa.

Vierailija
39/49 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kirjoitustaidossa olisi huomattavaa parantamisen varaa (ja ei - yleensä tapanani ei ole huomauttaa yhdyssanavirheistä)

Suomen lastenkoti bisnes.

Suomi hurmio, kylpylöitä ketutarhoja kolfkenttiä likekeskuksia.

NYT LAPSET LAITOSTETAAN Laitos "Orvoiksi".

Lastensuojelubisneksestä on keskusteltu useissa eri keskusteluissa. Tästä linkistä voisi poimia eri aiheita tähän ketjuun, ettei kaikki asiat olisi hujan hajan siellä sun täällä ja suntyisi kokonaiskuva siitä, missä lastensuojelussa mennään.

Pesäpuu keskustelussa nostetaan esiin useita näkökulmia lastensuojelusta ja harrastajapiireistä.

Linkki Perusopetus sivustolle, jossa mielenkiintoisia aiheita. Linkki aukeaa sivulle Suomen uusi bisnes? Lastenkodit. Järkyttäviä tarinoita lapsilta.

Sivustolla myös tarina Loikalan kartanon lastenkodista.

A-Stdion toimittaja Tina Lundell selvitti mitenkä lapsia kohdellaan loikalan kartanossa.

Linkki myös ohjelmaan.

<a href="http://www.perusopetus.fi/?p=802" alt="http://www.perusopetus.fi/?p=802">http://www.perusopetus.fi/?p=802</a&gt;

Vierailija
40/49 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukia on haettu, mutta ei myönnetty - eli rahaa ei ole liikkunut lainkaan.

Kieltämättä hieman harhaanjohtava viesti. Nuo suuret summat ovat myönnettyjä rahoja ja haettuja summia ei ole tiedossa ja ne on merkattu nollilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi