Haitko asuntoa Suomenlinnasta?
Äskettäin oli Suomenlinnan asuntojen haku, hakiko joku palstalainen asuntoa? Miten perustelitte hakemuksenne mikäli asuntoa haitte?
Kommentit (221)
Hain, mutten tiedä vielä saanko, perustelin sillä miten voisimme olla hyödyksi yhteisölle, mitä tietojamme ja taitojamme voisi käyttää saaren hyväksi.
en ainakaan haluaisi sinua naapurikseni.
Oikeasti varmasti olet ihan hyvä tyyppi, mutta noista perusteluista tulee jotenkin sellainen kuva...
Se, joka perusteli niin päin, että miten saari voisi hyötyä hakijasta, kuulosti paljon "läpimenevämmältä" ;-)
ja milloin näistä oikein ilmoitettiin?
En olisi hakemassakaan, liian hankala paikka asua, mutta kiinnostaisi että miten näistä oikein kerrotaan?
Perustelin sillä, että olen melkein paikkakuntalainen jo syntyään. Entinen kotitaloni näkyy sieltä. Toiseksi perustelin sillä, että olen käynyt taidekouluja ja sen vuoksi paikka sopisi minulle erinomaisesti. Kolmanneksi perustelin sillä, että vaikka olen hakenut kaupungin asuntoa Hesasta vuosia niin en ole sellaista saanut. Täällä teillä olisi nyt tarjolla minulle sopivankokoisia asuntoja.Miksi en siis saanut asuntoa?
joka joskus muinoin ehdotti minulle kaupungin asunnon vaihtoa. Soitti monta kertaa, ja ehdotti että vaihtaisin kantakaupungissa sijainneen asuntoni jonnekin Myllypuroon (hain siis vaihtoa tietylle alueelle, ja tuo ei ollut siellä päinkään). Kun sanoin, että ei kiinnosta eikä sovi minulle, hän sanoi "Mutta kun sinun asuntosi sopii minulle niin hyvin." Joo, tokihan vaihdan siksi, kun se sopisi SINULLE, mitäs minulla on väliä :O
Samanlaiset ovat nämä perustelut. Mutku mä haluun.
millaisia ne ovat ja mitkä asiat puoltavat asunnon saantia?
mutta eikös lasten määrä perheessä ole aika ratkaisevassa asemassa asukasvalintaa tehdessä, koska kouluun tarvitaan oppilaita.
Kiinnostaisi kyllä kuulla millä perusteilla sinne voi päästä asumaan?
käykö siellä joku jäänmurtaja murtamassa jäät?
olisin hakenut aiemmin, mutta nyt tiedän että sinne palkataan murhaajia ja rikollisia "avovankilan tehtäviin". En tod. halua olla suljetulla saarella sellaisten kanssa.
muuten olisin voinut hakea, tosin aika vaikeahan niitä on saada.
Ja perustelee vaikka että ystäväperheemme joka asuu talossa xX on suositellut saarta mukavaksi asuinpaikaksi...
asunnon saaminen on noin vaikeaa jostain hankalan matkan takaa vankilan vierestä??
Kuinkahan moni hakee vaan ihan huvin vuoksi mutta sitten tosipaikan tullen ei olisikaan valmis muuttamaan?
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 12:38"]Saattaa muuten mennä vielä useampi päivä ennen kuin tieto tulee päätöksestä. Tiedotteessa oli että 20.5.mennessä päätös ja sen jlk ilmoitetaan hakijoille. Tuletko kertomaan saitko asuntoa tai et? Olis kiva tietää. Erittäin epätodennäköistä että omalla kohdalla tärppää :(
[/quote]
Näin näyttää olevan. Etusivun teksti oli hieman epäselvästi muotoiltu, kun siitä ymmärsi että tulokset tulee tähän päivään menneessä.
Ilmoitan saanko asunnon vai en, mutta en oikein itsekään usko siihen, sillä en työskentele saarella, en tunne suomenlinnalaisia enkä ole taiteilija.
50
Oliko tuolla yli 80 neliön asuntoja?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 10:16"]Kuinkahan moni hakee vaan ihan huvin vuoksi mutta sitten tosipaikan tullen ei olisikaan valmis muuttamaan?
[/quote]
En usko että kovinkaan moni, kun hakijoita on nytkin vain 350. Huomenna selviävät tulokset!
Kuulemma paras keino saada asunto olisi joko raskaana tai lapsia.. Sinne siis kaivataan lapsiperheitä ja koulun säilyttäminen olisi tavoitteena.