Miten meidän suhteelle käy? Kerron faktoja, ennusta sä.
- yhdessä 15 vuotta
- naimisissa 12 vuotta
- vaimo johtaja, mies tavallinen asiantuntija
- tienaamme yhteensä 120 tonnia vuodessa
- lapset alakouluiässä
- johtaja tekee paljon ylitöitä
- suhde kupruillut pahasti jo ainakin vuoden
- ei seksiä
- erosta on puhuttu todellisena vaihtoehtona
- ei mitään yhteistä puhuttavaa, paitsi lapset
- erimielisyyksiä ajan käytöstä
- kun menee "hyvin", voi väliin olla jopa vähän huumoriakin.
- emme kosketa toisiamme mitenkään.
- emme tee mitään yhdessä tai perheenä.
- pidämme kesälomat vapaehtoisesti, muka vahingossa eri aikaan.
- mies on sanonut jo miettivänsä, mistä löytää uuden puolison.
- olemme menossa terapiaan, mutta emme ole varanneet aikaa.
- emme vihaa toisiamme.
- mulla eli vaimolla oli sivusuhde, joka on jo päättynyt, mies ei tiedä, eikä tarvikaan.
- mies on sanonut, ettei voi elää ilman seksiä.
Mitä sä sanot? Mä olen niin puutunut, en näe eteeni enää. Kun mies on poissa, viihdyn kotona. Kun hän on kotona, kurvaan töistä ravintolaan varsinkin viikonloppuisin.
Kommentit (22)
Kiitos asiallisesta vastauksesta.
Mies ei koskaan käy missään, joten vaikea nähdä häntä iskemässä naisia. Mutta tämäkin voi muuttua tietysti.
Luulen, että aloitan yksilöterapialla. Mun tuntuu vaikealta ymmärtää, että töissä pystyn liidaamaan organisaatiota johonkin suuntaan, kun kotielämässä oon tällainen nahjus.
selkiyttämään asioita. Eli jospa menet vaikka ensin yksin terapiaan, siellä sinulle voisi selvitä mitä sinä haluat. Jospa miehelläsi on jo toinen? Kerrot, että teillä ei ole seksiä ja miehesi sanoo ettei voi elää ilman seksiä, jostain hän sitä ainakin hakee, jos ei jo saakin. Minun mielestäni pelkästään lasten vuoksi ei kannata olla yhdessä. Vaikka vanhemmat ei tappelisikaan niin kyllä lapset vaistoaa, että kaikki ei ole hyvin. Jos vanhemmat voi hyvin niin lapsetkin voi, vaikka kaikki ei enää asuisikaan saman katon alla. Toki se edellyttää sen, että vanhemmat tulevat toimeen keskenään eron jälkeenkin, jos erosta alkaa vihanpito ja toisen vanhemman mustamaalaaminen lasten silmissä, sekään ei tietenkään ole lapsille hyväksi. Noilla tiedoilla teillä olisi varmaan hyvät mahdollisuudet sopuisaan eroon, koska ilmeisesti välillänne ei ole mitään suuria tunteita. On toki trauma lapsille, mutta kyllä ne siitä selviävät kun välinne pysyy asiallisina.