Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Munauksista ja virheistä työssä - KYSYMYS

Vierailija
20.05.2011 |

Jos teidän työpaikassanne työntekijä tai kuka tahansa tekee ison tai pienen virheen, niin käydäänkö se läpi ja jos käydään niin miten? Haukkuen vai rakentavasti se mielessä, että siitä opitaan jotain? Onko palaute kahdenkeskistä (pomo vs. työntekijä) vai käsitelläänkö asia esim. viikkokokouksissa jos sellaisia työpaikalla ylipäätään on?

Tuli mieleen kun joku teki avauksen mokasta töissä. Olen itse ollut työpaikoissa joissa on eri käytäntöjä. Ehdottomasti rasittavin ja hankalin on nykyinen, jossa ketään ei saa koskaan oikasta eikä kenellekään saa mistään huomauttaa. Yksi ammattiosasto on heti perseet penkissä jos sen toimialan ihmiselle huomautetaan virheestä, sitten taas luovalla osastolla ollaan niin hienohelmaisia että jos virheestä oikastaan niin työntekijä hakee heti sairauslomaa "henkisistä syistä".

Tästä on seurannut se, että virheellisiä työprosesseja ei päästä koskaan korjaamaan ja ihmiset toistavat samoja virheitä vuodesta toiseen. Ei ole kovin kätevää eikä fiksua. Sen verran voi lohduttaa teitä, että mun työpaikka ei sentään onneks ole hoitoalalla!

Miten teidän työpaikoilla?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ensin etsitään syyllinen

- Sitten syyllistä nöyryytetään julkisesti (esim. haukutaan älykkyyden puutteesta, suoranaisesta tyhmyydestä, epärehellisyydestä tms...)

- Kiroilu, huutaminen ja ovien paiskominen kuuluu asiaan

- Mitään ei opita, paitsi suojelemaan omaa selustaa

- Seuraus on pelon ilmapiiri, joka tuhoaa luovalla alalla toimivan yrityksen ehkä hitaasti, mutta varmasti

Vierailija
2/6 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ensin etsitään syyllinen

- Sitten syyllistä nöyryytetään julkisesti (esim. haukutaan älykkyyden puutteesta, suoranaisesta tyhmyydestä, epärehellisyydestä tms...)

- Kiroilu, huutaminen ja ovien paiskominen kuuluu asiaan

- Mitään ei opita, paitsi suojelemaan omaa selustaa

- Seuraus on pelon ilmapiiri, joka tuhoaa luovalla alalla toimivan yrityksen ehkä hitaasti, mutta varmasti

kuinka huonosti se on hoitanut rekryprosessin kun palkannut noita tyhmiä ja ammattitaidottomia? t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perinteinen suomalainen toimintamalli: salaa, peittele, valehtele, mustamaalaa ja syytä muita tai ihan mitä vaan mut älä missään tapauksessa tunnusta.

Vierailija
4/6 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, pitää oikein miettiä. Olen se toisen aloituksen tekijä. Ehkä tässä mun pahasssa olossa mättääkin se, ettei meillä ole oikein aikoihin ollut toimivaa työnohjausta tai ylipäätään mitään palautekeskustelujärkkää tms. Tässä mennään koko työyhteisö muutoksesta toiseen kauheen työmäärän kanssa, yks jos toinen burnoutin partaalla. Ja yllättäen valtion leivissä ollaan...

Vierailija
5/6 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein myös sellaiset, joihin en ole ollut syypää. Tällä tavalla virheistä toivoakseni häviää stigmatisoiva vaikutus, ja niistä voidaan keskustella ja kaikki oppivat. Minulle on usein sanottukin, että on se hyvä kun meillä on yksi vapaaehtoinen syntipukki. Itse teen töitä lähinnä huvikseni, eikä potkut pelota. Tosin kukaan ei ole koskaan niitä ehdotellutkaan.

Vierailija
6/6 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein myös sellaiset, joihin en ole ollut syypää. Tällä tavalla virheistä toivoakseni häviää stigmatisoiva vaikutus, ja niistä voidaan keskustella ja kaikki oppivat. Minulle on usein sanottukin, että on se hyvä kun meillä on yksi vapaaehtoinen syntipukki. Itse teen töitä lähinnä huvikseni, eikä potkut pelota. Tosin kukaan ei ole koskaan niitä ehdotellutkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi