Huokaus. Ollaan menossa appivanhempien kanssa mökille ja sovittiin
viime viikonloppuna,että grillaillaan porukalla. No nyt anoppi soitti, on tehnyt valmiiksi makaronilaatikkoa ja jotain pataa. Mulla on sovitut herkkusienet, lihat ym valmiin kaapisa...miten tää asioiden sopiminen ja siitä kiinnipitäminen olla niin vaikeaa joillekin?
Kommentit (21)
Kalaa jos kalastatte ja hyvää on sekin makaronilaatikko. Ompahan joku ruokakerta valmista ruokaa.
lapsille tarttee useamman kerran päivässä ja voihan sitä muutkin ottaa =)
koko viikonlopun kaikkia aterioita? Kiva, että on sitä makaronilaatikkoa esim. lasten lounaille jne.
meillä ruoka tehdään pääsääntöisesti grillissä, ihan grillaamalla, keittämällä lisukkeet sivuliedellä, savustamalla jne. t.ap
etta joku on tehny valmiit ruoat!!
Yks ruoka grillista ja toinen anopin valmista.
Mika on siis ongelmana??
visko sen padat ja laatikot pitkin pihaa ja karju niin lujaa kuin voit, että saatanan petturi, nyt grillataan, niin kuin sovittiin.
kun minun piti varautua ruokaostoksin viikonloppuun; kaikkea ei voi edes pakastaa. Ihmettelen, miksi jotain sovitaan ja sitten ilmoitetaankin, että onkin tehty jotain muuta.
t.ap
Toinen haluaa vaan ilahduttaa kaikkia lisukkeillaan!
Pistä vaan kaikki pöytään ja herkutelkaa äläkä nosta numeroa kun sitä EI ole!
Sitäpaitsi anopit on yleensä ohittaneet jo viihdevuodet ja ajatus on juuttunut menneisiin tapoihin vaikka kyllä me iloitakin osataan! Erikoisesti minä iloitsen lasteni puolisoista. Ne ei kyllä nostais numeroa tuollaisesta eikä tähän päivään mennessä mistään muustakaan:)
ja syödään 2-3 vrk päästä?
Se ihmetyttää. Ja kylmäketju mökille kuskatessa?
t. bakteerikammoinen :)
visko sen padat ja laatikot pitkin pihaa ja karju niin lujaa kuin voit, että saatanan petturi, nyt grillataan, niin kuin sovittiin.
Ei vaan. Taas on anopin rakastajat liikkeellä :D Ota ne grilliruuat mukaan ja grillailkaa ne. Anna anoppi vetelee laatikoitaan.
viikonlopun ruoat ja ilmoittaa itse päivää ennen, ettei niitä tarvitakaan? TÄH?
Suuni pidin supussa ja ihan pokkana sitten grillattiin ja laitettiin myös anopin laatikoita esille. Anoppi tapansa mukaan niitä tyrkyttämään, lapset sitten viime vaiheessa vaikeena, että kun me syödään niin paljon makaronilaatikkoa koulussa/hoidossa/kotona... Kotona ei voi grillata, siksi se on meille yksi kohokohta mökkeilyssä.
viikonlopun ruoat ja ilmoittaa itse päivää ennen, ettei niitä tarvitakaan? TÄH?
Parempi näin.
Näinkö sovitte?
ja meitä on 5 henkeä ja anoppi ja appi kaksistaan.
t.ap
jos olet ostanut valmiiksi tuoreet lihat sun muut. Mieluummin söisin kypsää ruokaa, kuin viikon jääkaapissa säilytetyä tuoretta ruokaa.
ja antakaa anopin jyrsiä makaronilaatikkoaan. Kun grillin tuoksu leijaillee mökkipihalla ja anoppi yrittää tulla ottamaan itselleen herkkusientä, lyöt näpeille.
Olen omalla kohdallani hyväksynyt tilanteen. Anoppi haluaa "hössöttää", joten olen viime aikoina suonut hänelle sen ilon. 25 vuoden kokemuksella olen oppinut suhtautumaan; alussa ärsytti suunnattomasti. Semmoisia ne äidit (jotkut) ovat. Hyvää tarkoittavat. Sympatiani toki ovat kyllä ap.n puolella. Ymmärrän tunteen.
Jos he tykkäävät makaroonilaatikosta.
Älä ota näin mitätöntä asiaa näin raskaasti. Ole tyytyväinen valmiista ruuasta ja syötte niitä sekä grillaatte.