Lapseni pyöräilykypärä meni rikki koulussa, kuka korvaa? Pohdintaa...
Hei!
Kyse vahingosta, lapseni reppu ja kypärä oli jalkapallomaalin vieressä. Isompi poika oli yrittänyt potkaista palloa maaliin, mutta olikin osunut poikani kypärään ja kypärä päreinä. Täysi vahinko siis...
Koululta oli tullut viesti, että minun pitäisi sopia tämän toisen lapsen äidin kanssa asiasta. Jäin miettimään, että voiko vahingosta "rankaista" ? Ja oma lapseni omalta osaltaan on ollut huolimaton myös.
"Hassun" tästä asiasta tekee se, että potkaisija on oman pomoni poika (hyväpalkkainen) ja minä "onneton" (huonopalkkainen) yh.
Pomo voisi ostaa monta kypärää heti, minä en siihen pysty. Pieni budjettini menee ihan sekaisin, jos tarvii tähän ostaa 40 € kypärä.
No, lapseni kävelee nyt jonkun aikaa (oppii ehkä huolellisemmaksi) ja lapsilisäpäivänä minulta jää ne pitkään toivomani kengät ostamatta, koska tarviihan lapsi kypärän.
Välillä tulee itku silmään, kun on niin tiukkaa. Mutta elämä on :(
Kommentit (67)
On se kumma, että niin harva osaa lukea :) Itse korvaisin puolet kypärästä, jos tilanne olisi tämä niinkuin lapsellani nyt on. MUTTA en aijo itse pyytää mitään, koska näen oman poikani toimineen väärin. Ei tämä toinen poika edelleenkään tähdännyt lapseni kypärään vaan maaliin. Vituttaa se, että raha on tiukalla ja aina sattuu ja tapahtuu. Ei muuta sanottavaa enää.
mutta ratkaisu on, että Soini hoitaa. Tarinan ja tilinumeron kanssa kirje puoluetoimistoon, niin eiköhän apua ala herua.
osta 8 euron kypärä tarjoustalosta. Maksaisin ilomielin, jos tulisit multa korveusta vaatimaan. Mutta en voi kyllä kuin ihmetellä, jos joku tulisi vaatimaan multa puolta 8 euron kypärästä = 4 euroa... voi elämän kevät
Myönnän omaavani valikoivan lukihäiriön. Eli kypärä on sivuseikka, jolla sait tekosyyn saada vertaistukea tiukkaan rahatilanteesi, jonka syynä on yksinhuoltajuus.
Olen pahoillani tilanteestasi, toivotavasti asiasi järjestyvät ja löydät kivan miehen itsellesi ja saat taloudellisesti vakaamman elämän.
no eipä kukaan korvannu kun lapsen pyöräst kumi rikkoutu koulun retkel kalliiks se tuli kun olen yh ja en osaa korjata joten liikkeessä vaihtoivat...
Siis kukaanko ei korjannut kun polkupyörästä riikkontui kumi, uskomatonta! :D Toivottavasti opettelit tämän jälkeen kumin paikkaamisen/sisäkumin vaihdon (kuuluu nimittäin ihan perustaitoihin pyöräilijälle). Et kai tilaa sähkömiestä vaihtamaan tulppasulaketta sentään.
se ei korvaa edes koulussa rikkoontuneita silmälaseja
"no eipä kukaan korvannu kun lapsen pyöräst kumi rikkoutu koulun retkel kalliiks se tuli kun olen yh ja en osaa korjata joten liikkeessä vaihtoivat..."
Vinkki vastaisuuden varallea: netistä löytyy yksityiskohtaiset ohjeet siihen, miten polkupyörän kumi korjataan ja vaihdetaan. Niillä ohjeilla me köyhät vaihdoimme lapsemme polukupyörän kumin, vaikka emme koskaan ennen olleet sellaista tehneet.
http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi/hs.xsl/index_13606.htm
Puhu sille pomolle, olihan se molempien natiaisten syytä.
Niitäki on erilaisia. Jos jotain rikkoutuu siksi, että sääntöjä rikotaan tai ollaan muuten tosi huolimattomia, vastuu on tekijällä.
Ihan puhtaista vahingoista, joita ei olsi voinut aavistaa on hankalampi alkaa syyttelemään, varsinkin, jos "uhri" on iste jättänyt tavaransa väärään paikkaan.
Itse en missään nimessä lähtisi pyytelemään korvausta. Osta edullinen kypärä, hinta näkyy lähinnä ulkonäössä ja säätöjen helppoudessa. Ei turvallisuudessa.
Haastateltavana ollut asiantuntija sanoi, että kirpparilta ei missään nimessä pidä ostaa kypärää, mutta suomalaisissa kaupoissa myytävät, myös halvimmat mallit, ovat CE-hyväksyttyjä ja täysin turvallisia. Kypärässä maksaa ulkonäkö, ei laatu.
Pari vuotta sitten jouduin maksamaan pikkupojalle uuuden merkkipyörän, kun ajoin autolla päälle. Oli jättänyt kumoon ajoväylälle parkkipaikalla ja käännyin toisen auton takaa päälle. Runkohan siitä vääntyi. En jaksanut alkaa tappelemaan. Siinä oli muutaman metrin päässä teline ja ei tosiaan ollut telineessä tai välittömästi kiinni vaan metrien päässä kuitenkin ajoväylällä. Poika ja kaveri vaan väittivät kiven kovaan, että oli ihan siinä telineessä kiini. Puppua, koska siinä telineessä oli muita pyöriä ja olisin sitten kolhinut nekin.
Itse jätetään tavaroita lojumaan minne sattuu, ja sitten mietitään kuka korvaa. Miksi jonkun pitäisi korvata?
Pyöräilykypäriä ei jätetä jalkapallomaalin viereen, eikä minnekään, missä ne saattavat vahingossa rikkoutua/pudota esim portaikkoon.
Ikkunan rikkomista ei voi oikein tähän verrata. Jalkapallokentällä kun ei ole niitä ikkunoita. Jalkapallokenttä on tarkoitettu jalkapallon pelaamiseen. Sinne ei ole aiheellista viedä mitään, mikä saattaisi rikkoutua jalkapallon osuessa.
Ei se ole niin, että varakkaampi maksaa aina, oli syyllinen tai ei. Köyhän on syytä pitää tavaroistaan erityisen hyvää huolta juuri siksi, että jos ne menevät rikki, uuteen ei ole varaa.
Ooks miettiny et kaikki lapset ei välttist haluu jotain 15€ vitun muumikypärää kyl ne paremmat/kestävämmät yltää 35€-50€ kato kunno kaupoist
Yritin kaupata paria meille pieneksi jäänyttä pyöräilykypärää tori.fi:ssä ilmaiseksi. Ei ollut ottajia. Pakko oli survoa sitten roskiksen täytteeksi.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 21:20"]
Ooks miettiny et kaikki lapset ei välttist haluu jotain 15€ vitun muumikypärää kyl ne paremmat/kestävämmät yltää 35€-50€ kato kunno kaupoist
[/quote]
Ootko miettinyt että tämä ketju on VUODELTA 2011...
Osta uusi kypärä 10-20 eur. Kirpparikypärät kuuluvat sekajätteisiin. Sitten ota suihin pomolta ja unohda koko juttu.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2011 klo 08:59"]
No siis, lapseni oli jo kysynyt opettajalta, että eikö vakuutus korvaa :)...ja opettaja oli ottanut reissuvihkon kautta asiaan kantaa, että semmoista vakuutusta ei ole?
Varmistan vielä asian vakuutusihmiseltä. Tuosta valvonnasta. Tämä oli siis tapahtunut ennen koulun alkua eli ei vielä valvojaa paikalla.
[/quote]
sen toisen pojan vanhemman kuuluu korvata sen kun kerran rikkonut toisten omaisuutta, sama jos esim rillit menisivät rikki. tai hänen vastuuvakuutuksensa. eli soitat pomollesi.
Osta XXLstä kympillä kypärä. Näyttää olevan tarjouksessa lähes aina.
On se kumma, että niin harva osaa lukea :)
Itse korvaisin puolet kypärästä, jos tilanne olisi tämä niinkuin lapsellani nyt on.
MUTTA en aijo itse pyytää mitään, koska näen oman poikani toimineen väärin. Ei tämä toinen poika edelleenkään tähdännyt lapseni kypärään vaan maaliin.
Vituttaa se, että raha on tiukalla ja aina sattuu ja tapahtuu. Ei muuta sanottavaa enää.