Tunnetko yhtään älykästä kampaajaa?
Kommentit (25)
kampaajia ei vissiin vielä olla muistettukaan haukkua? Vaihtelu virkistää. Suurinpiirtein kaikki muut matalapalkkaiset naiset on jo haukuttukin.
en nyt tällä tarkoita että kaikkien tulisi olla politiikasta kiinnostuneita mutta yritäpäs kampaajalla ottaa aiheeksi. Minun kampaaja on aivan ihana ihminen mutta ei suunnilleen tiedä on suomen pääministeri. Tietää kyllä omasta alastaan mutta ei juuri muusta.
Hmm.. voisikohan olla mahdollista, että teitä kiinnostaa eri asiat? En minäkään erota auton osia toisistaan (mitä nyt niitä joita tarvitsen autolla ajamiseen), mutta mieheni on erittäin taitava autoa korjaamaan. Minä taas olen kiinnostunut kasveista ja puutarhanhoidosta kun mieheni ei esim. erota koivun lajeja toisistaan.
varmasti ollaan eri asioista kiinnostuneita mutta kuten sanoin niin kampaajani yleissivistys on olematon, ja se tulee hänen puheistaan erittäin selvästi esille.
Tämä ei tarkoita että hän olisi jotenkin huonompi ihminen - aivan ihana ihminen! miksi muuten olisin ollut hänen asiakkaansa jo 8 vuoden ajan?
hän ei vain ole penaalin terävin kynä. piste
Tunnen, eikä kampaajan ammatti kyllä millään lailla vaikuta ihmisen älykkyyteen, mutta "älykäs" on kyllä vaikeasti määriteltävä termi. Onko älykkyys sitä että ymmärtää vaikeaselkoisia teoreettisia käsitteitä vai onko se sitä että on laajasti lukenut ja sivistynyt vai onko se sitä että tajuaa kuinka sanoa juuri oikeat sanat ystävälle ikävänä hetkenä.
Kuten aikaisemminkin on sanottu, kuka vain osaa lukea. Mielestäni älykkyys kuitenkin on sitä, että oivaltaa asioita ja omistaa ns. maalaisjärjen.
Tunnen, eikä kampaajan ammatti kyllä millään lailla vaikuta ihmisen älykkyyteen, mutta "älykäs" on kyllä vaikeasti määriteltävä termi. Onko älykkyys sitä että ymmärtää vaikeaselkoisia teoreettisia käsitteitä vai onko se sitä että on laajasti lukenut ja sivistynyt vai onko se sitä että tajuaa kuinka sanoa juuri oikeat sanat ystävälle ikävänä hetkenä.