Onko joku laihduttanut ilman liikuntaa?
Tuolla toisessa ketjussa puhuttiin, että liikunnalla ei ole kovinkaan suurta merkitystä laihtumiseen. Joten millaisella ruokavaliolla sitä on pelkästään 'syömällä' laihdutettu?
Minulla ei ainakaan toimi, söin sitten 1000kcal tai 2000kcal...
Kommentit (22)
Ns.Jutta-dietti pudotti neljässä viikossa painoa 6 kg, ilman liikuntaa.
Viime syksynä laihdutin 15 kg, enkä harrastanut liikuntaa ollenkaan. Liikkumisen aloitin vasta noiden kilojen jälkeen.
Vähentämällä vaalean leivän, pastan, riisin ja perunan syöminen minimiin. Muutenkin syönyt vähemmän, kaloreita en ole laskenut, liikuntaa harrastan hyvin vähän.
Olen karpannut ja kokeillut vähärasvaistakin ruokavaliota. Siinä ne kilot keikkuu yhä.
Lopetin irtonamien syönninkin. Ei vaikutusta.
Joskus mässäilypäivien jälkeen tulee kilo-kaksi lisää, mutta ne palautuu samaan hetkessä.
En ole laihtunut, vaikka aloitin lenkkeilyn 3vkoa sitten. Helmikuussa aloitin toisella lajilla.
Samassa painossa edelleen.
silloin käytettiin Points + -ohjelmaa, ja laihduin sellaiset 13 kiloa n. 6 kk aikana.
Voi itku tätä karppaushullutusta joka puolella. ONko se niin kivaa vahtia syömisiä? "Tuota en voi syödä, toisaalta lapsille joutuu tekemään tuota ja itselleni tuota"
Pienentäkää annoskokoja! Ei se ole oikeasti niin vaikeaa. Ottakaa vaikka pienempi lautanen käyttöön, jos ruokaa on lapettava täyslaidallinen.
Liikunnalla on tosiaan hidasta pudottaa kiloja, mutta kyllähän se kiinteyttää ja piristää. Ja parin tunnin kävelylenkki on aina pari tuntia poissa jääkaapilta ;)
Terv. Ruoasta ja herkuista joka päivä nauttiva kotiäiti
painonvartijoiden ohjelmalla (ennen sitä points -ohjelmaa), jossa sai päivittän syödä tietyn määrän keltaisia ja vihreitä rukseja, viikossa sai käyttää tietyn määrän punaisia... Se on kyllä simppeli menetelmä. Ja vieläkin noudatan sitä noin periaatteessa.
Liikunnan aloitin vasta painonpudotuksen jälkeen. Oleellisinta on jotenkin saada asennoiduttua siihen, että elämänmuutos on tehtävä ja sitouduttava siihen. Herkkupäiviä saa ja pitää olla, mutta kohtuudessa on silloinkin pysyttävä.
Itselläni toimii hyvin se, että viikolla napostelen vihanneksia ja muutamia hedelmiä/päivä. Palkinnoksi hyvin menneestä viikosta saan herkutella viikonloppuna (= 150g sipsipussi ja pieni pussi karkkia)
Vatsalaukkuni on selkeästi pienempi kuin aiemmin. En jaksa syödä sellaisia määriä kuin taannoin. Mutta ei se vaikuta mihinkään.
Syön ihan tavallista ruokaa. Ehkä vähemmän vihanneksia kuin suositus, mutta se johtuu laajoista allergioista.
Ap
olen laihduttanut hyvin vähällä liikunnalla 25kg tämän vuoden aikana. Nutriletia muutama kerta ja illalla 1 lämmin kevyt ateria. Alkoholia, makeisia tms. nautittu äärimmäisen vähän.
ap, kirjoita ruokapäiväkirjaa GRAMMALLEEN ja REHELLISESTI pari viikkoa ja vie se sitten ravintoterapeutille (tai kirjaa av:lle ;)).
Jos syöt vähemmän kuin kulutat, laihdut. Ehkä sä vaan tietämättäs tai myöntämättäs mätät sen verran herkkuja tai kaloririkkaita ruokia ettet laihdu.
1500-1800 kaloriin per päivä ei kyllä paljon mahdu, jos ei syö kevyesti!
Olen laihduttanut useasti ilman liikuntaa. Enimmillään -8kg pari kertaa (ei ylipainoa aluksikaan). Sen 1000-1200kcal söin tuolloin.
Ellet nyt kahden tunnin juoksulenkkiä vedä joka päivä. Yksi kilo läskiä on laskennallisesti 7000 kcal joten jos vähennät kaloreita tuhat päivässä, viikossa laihdut kilon. Tuhannen kilon kuluttamiseksi saat juosta kovaa noin puolitoista tuntia. Vastaavasti pieni jugurttipikari kuluu n. 30 min reippaassa pyöräilyssä. Kuten tästä näkyy, liikunta ei juuri laihduta. Painonhallinnassa se toki auttaa ja yleisen virkeyden säilyttämisessä. :)
Mä olen kyllä lukenut, että kilo rasvaa olisi 9000 kcal, tiedä sitten.
Liikunnan osalta kannattaa huomioida se, että ei ole terveellistä laihtua vähentämällä syömistä yli -500 kcal / päivä. Se johtaa helposti siihen, että elimistö joutuu ns. säästöliekille ja alkaa kuluttaakin vähemmän => laihtuminen hidastuu ja kun palaa normaalin ruokavalioon, kilot on äkkiä takaisin. Jos taasen ruokavaliosta voi napata vain sen -500 kcal / päivä, niin liikunnalla laihtumista saa aika olennaisesti tehostettua, kun esim. puolen tunnin lenkillä kuluu n. 300 kcal ja tunnin bodypumpilla n. 500 kcal (tarkka määrä tietysti täysin henkilön painosta jne. riippuen). Ja on se musta aika suuri ero, jos tarvitsee vähentää syömisiään vain - 500 kcal kuin jos tarvitsisi vähentää - 1000 kcal / päivä päästäkseen samaan laihtumistulokseen. Itse ainakin tykkään syödä :)
Lisäksi liikunta auttaa siihen, että lihasmassa kasvaa ja lihashan tunnetusti kuluttaa enemmän energiaa kuin rasva. Kun rasva siis muuttuukin lihakseksi, yleinen energian kulutus kasvaa ja voi syödä aiempaa enemmän, eikä paino tule niin helposti takaisin laihduttamisen päätyttyä.
Nimim. pari kertaa mm. Nutriletin pikakuurilla laihduttanut ja kilot takaisin saanut...
Nimim. pari kertaa mm. Nutriletin pikakuurilla laihduttanut ja kilot takaisin saanut...
ne kilot tulevat takaisin jos palaat vanhoihin syömätottumuksiin.
Itselläni kyse on elämänmuutoksesta -mässäilyt on mässäilty nyt.
t: se 25kg vuoden alusta Nutriletilla pudottanut.
Mutta mä en ainakaan halua olla pelkästään laiha, vaan mieluiten kiinteä, sopivan lihaksikas ja kurvit sinne, minne ne kuuluvat. Se onnistuu paremmin kun yhdistää laihdutukseen liikunnan.
ne kilot tulevat takaisin jos palaat vanhoihin syömätottumuksiin. Itselläni kyse on elämänmuutoksesta -mässäilyt on mässäilty nyt. t: se 25kg vuoden alusta Nutriletilla pudottanut.
... mullapa kyse olikin vain parin kilon pudotuksesta, BMI huitelee siinä 23-24 välillä. Eli elämäntavat ovat muuten ihan kunnossa, ei mitään mässäilyä tms., vaan ruoka oli pikkaisen alkanut maistua liikaa :) Ja maistui Nutriletin jälkeenkin, kun keho oli ollut sellaisella kalorivajauksella, että yritti tehdä kaikkensa kuroakseen sen umpeen. Siitähän ne kilot takaisin tulee, että ruokahalu on säästöliekin jälkeen hirveä. Ehkä jollain Nutraajilla on enemmän itsekuria sitten kuin mulla, jos kilot eivät ole tulleet takaisin - tosin jos lähtötilannetta vertaa niin vaikea uskoa.
Kiva jos sulle toimi. Jos olet alkuvuodesta laihduttanut, niin eiköhän katsota sitten loppuvuodesta uudelleen, mikä on tilanne palautuneiden kilojen osalta... Itse laihdutin muistaakseni helmi-maaliskuussa aikoinaan tuon pari kiloa ja takaisin olivat tulleet kesäkuuhun mennessä.
Aika hiljaista on yh:na ruveta salilla/jumpissa käymään joten ihan ruokavalion muutoksella mentiin. -20kg. Kalorit oli 300-500miinuksella. Söin noin 1200-1400kcal/pv, paljon kasviksia, vähän sokeria ja hiilareita. En karpannut. Kilot lähti helposti eikä tarvinnut kituutella. Viimeiset 8kg lähti muutamassa kuukaudessa.
Vatsalaukkuni on selkeästi pienempi kuin aiemmin. En jaksa syödä sellaisia määriä kuin taannoin. Mutta ei se vaikuta mihinkään.
Syön ihan tavallista ruokaa. Ehkä vähemmän vihanneksia kuin suositus, mutta se johtuu laajoista allergioista.
Ap
ja unohtaa tyystin kaikki välillä syödyt pikkunapostelut.
Mutta mä en ainakaan halua olla pelkästään laiha, vaan mieluiten kiinteä, sopivan lihaksikas ja kurvit sinne, minne ne kuuluvat. Se onnistuu paremmin kun yhdistää laihdutukseen liikunnan.
Ruokavalio on se joka laihduttaa. Liikunta on siinä tukena, ei ehkä niinkään kaloreiden polttamisessa, mutta säännöllinen liikunta auttaa hillitsemään ylensyömistä - jotain tällaista olen lukenut.
Liikunta auttaa tosiaan kehonmuokkauksessa. Kaunistaa kummasti, kun on kiinteä kroppa, eikä pylly ja tissit roiku. Tää on minullekin tärkeämpää, kuin liikunnalla kulutetut kalorit.
Ellet nyt kahden tunnin juoksulenkkiä vedä joka päivä. Yksi kilo läskiä on laskennallisesti 7000 kcal joten jos vähennät kaloreita tuhat päivässä, viikossa laihdut kilon. Tuhannen kilon kuluttamiseksi saat juosta kovaa noin puolitoista tuntia. Vastaavasti pieni jugurttipikari kuluu n. 30 min reippaassa pyöräilyssä. Kuten tästä näkyy, liikunta ei juuri laihduta. Painonhallinnassa se toki auttaa ja yleisen virkeyden säilyttämisessä. :)