Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko tarjota aikuisille kuohuviiniä ylioppilasjuhlissa?

Vierailija
18.05.2011 |

Juhlissa on myös lapsia.

Kommentit (149)

Vierailija
121/149 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja turha väittää, etteikö aina joka juhlissa ole se örvelö, joka tavalla tai toisella juo itsensä humalaan, varsinkin häissä, mutta kyllä ylioppilasjuhlissakin tätä näkee.

Jos on täysin kuivat juhlat, niin kenellekään ei tule kiusausta.

tynnyrissä mä olen kasvanut, kun en ole ollut yksissäkään ylioppilasjuhlissa, joissa kukaan olisi örveltänyt. Ja olen sentään ollut aika monissa. Enkä edes tiedä miten se onnistuisi onnittelumaljalla, ainakin meidän suvussamme on tapana tarjota tuleville lasi (tai lähempänä se on usein vain puolikasta). Ei kukaan ole koskaan edes ilmaissut haluavansa toista lasillista, saati hiipinyt jääkaapille pöllimään pulloa:D (Ylioppilas itse vanhempineen yleensä kierrättää samaa lasillista ja jossain vaiheessa vaihtaa Pommaciin.)

Häitäkään en muista yksiäkään, jossa kenelläkään olisi mennyt ihan överiksi. Kaikissa en ole ollut tappiin saakka, mutta aika lievää se humaltuminen yleensä on ollut kaikilla ainakin ennen puolta yötä eikä ole kuulunut juttua örveltämisistä jälkikäteenkään.

Itsestäni tuntuu tosi oudolta ajatus, että ihmiset eivät osaisi käyttäytyä. Mutta meillä ei olekaan suvussa kuin pari jääkiekkoilijaa...

Vierailija
122/149 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmaan voi lasilliset ottaa vaikka lapsia onkin paikalla. Tosin alkoholisteille ei kannata tarjoilla.

kuohuviiniä tarjottu.

Mutta ei minua haittaisi jos tarjottaisiin. Mutta ei vain ole sellaisia juhlia tullut koskaan vastaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/149 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teen niinkuin haluat.

Vierailija
124/149 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni pääsi ylioppilaaksi parikymmentä vuotta sitten, itse vähän myöhemmin ja molempien juhlissa nostettiin maljat ylioppilaalle nimenomaan kuohuviiniä. Eivätkä minun vanhempani ole mitään trendien aallonharjalla ratsastajia, joten tuskin oli edes tuolloin mikään kovin uusi tai harvinainen tapa.

Vierailija
125/149 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudulla kuohuviinin tarjoilu yo-juhlissa on kuulunut tapoihin jo ajat sitten, esim. Etelä-Pohjanmaalla - ainakaan maaseudulla - taas ei ainakaan 10 vuotta sitten. Siellä olisi kyllä pidetty todella kummallisena, jos joku olisi tarjoillut maljoja yo-juhlissa, vaikka perheessä olisi muuten käytetty alkoholia reippaasti.

Vierailija
126/149 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sekä minun että siskoni ylioppilasjuhlissani kyllä otettiin onnittelumaljat laadukasta shampanjaa. Yksikään vieras ei ollut päissään, sukuun tai tuttavapiiriin kun ei ole kuulunut alko-ongelmaisia. Ja itse kirjoitin ylioppilaaksi -92, että aika kauan siitäkin jo on.

Veljeni pääsi ylioppilaaksi parikymmentä vuotta sitten, itse vähän myöhemmin ja molempien juhlissa nostettiin maljat ylioppilaalle nimenomaan kuohuviiniä. Eivätkä minun vanhempani ole mitään trendien aallonharjalla ratsastajia, joten tuskin oli edes tuolloin mikään kovin uusi tai harvinainen tapa.

Vierailija
127/149 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai voit, omissani tarjottiin booliakin ja niin muissakin missä olen ollu.. Jos jotain äitiä häiritsee, vie lapsensa pois kun on kakut syöty!! kyllähän ainakin alkumalja kuuluu kilistellä ylioppilaan kanssa!!

Vierailija
128/149 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissäkin hyviä makuja.Lasten vuoksi en tarjoaisi mitään alkoholipitoista yo-juhlissa.Ihan lapsia suojellaikkeni.

Tää on niin koomista. Tietty jos koko suku koostuu ex-alkoholisteista ex-vangeista niin sitten ehkä skumppalasillinenkin on liikaa.

repesin :D

Vierailija
129/149 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että persut ovat vallassa, kun mistään ei saisi nauttia!

Meillä on kaikissa perhejuhlissa tervetuliasimaljana kuoharia tai samppanjaa, ja ruoan kanssa viiniä sekä mahdollisesti kahvin kanssa aveciakin. Kukaan ei kuitenkaan ole mitenkään näkyvästi humaltunut tai örvellä, sellaista ei vain tapahdu!

Ja jos ja kun lapseni ei ole vielä täysi-ikäinen ylioppilaaksi päästessään, lupaan silti tarjoilla hänelle kuohuvaa lasillisen - siinä vaiheessa ei puolen vuoden "kypsyminen" täysi-ikäiseksi enää tee yhtää mitään eroa.

Kippis vain teille, juuri korkkasin pullon cavaa ihan perjantain kunniaksi :-)

Vierailija
130/149 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
131/149 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjositko? tuliko kamalat kannaysjuhlat heti ;-)?

Vierailija
132/149 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko tällaista keskustelua edes olla?

Vierailija
133/149 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevalle tuoreelle ylioppilaalle iskostaa päähän ajatusta, että tällaista tämän juhlimisen nyt pitää olla, että alkoholia pitää aina olla?

Missä kohti tässä on sanottu ,että alkoholia pitää aina olla? Tässähän vain hysteerikot väittävät, ettei tippaakaan alkoholia saa koskaan olla. Voisitko vielä selvittää, että mitä pahaa lapsille tapahtuu jos näkevät aikuisten kohottavan kuohuviinimaljan? Yhdestä tai kahdestakaan maljasta ei kukaan humalaan tule, ja enempää ei tarvitse skumppaa varata.

Olisi hauska tietaa, kuinka moni kirjoitta ihan tosissaan.

Ja mun yo-juhlissa oli skumppaa 20v sitten ja APUA!!! en ole alkoholisti, eipa taida kukaan nuoremmista vieraistakaan olla....

Jarki kateen hei :-0

ja ihania juhlia!!!!

Vierailija
134/149 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääset vieraista nopeasti eroon kun tarjoat heille vetistä mehukattia ja laihaa saludoa.

Vierailija
135/149 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi AV-mammalle ei ole päsäshtänyt mieleen tarjota alkoholitonta kuohuviiniä.

Esim. Söhnlein Rheingold Sektkellerein Söhnlein Brillant tai Gratien & Meyerin Festillant Pêche tai perinteistäkin perinteisin Elysée Arena.

Kari Peltola

Vierailija
136/149 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten ole ylppäreissä ollut. Mutta en ole kyllä tällaista tapaa kohdannut yksissäkään ylioppilasjuhlissa.

Ei silti, että sitä vastaan olisi mitään. Ihan sama. Mutta todennäköisesti ei tarjota omien nuorten juhlissa.

Ihan varmaan voi lasilliset ottaa vaikka lapsia onkin paikalla. Tosin alkoholisteille ei kannata tarjoilla.

kuohuviiniä tarjottu.

Mutta ei minua haittaisi jos tarjottaisiin. Mutta ei vain ole sellaisia juhlia tullut koskaan vastaan

Vierailija
137/149 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten ole ylppäreissä ollut. Mutta en ole kyllä tällaista tapaa kohdannut yksissäkään ylioppilasjuhlissa.

Ei silti, että sitä vastaan olisi mitään. Ihan sama. Mutta todennäköisesti ei tarjota omien nuorten juhlissa.

kuohuviiniä tarjottu.

Olen ollut aika monissa ylppäreissä minäkin, 80-luvulta alkaen, ja en muista yksiäkään, joissa ei olisi tarjottu kuohuviiniä.

Vierailija
138/149 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eronneita ja vanhoja punikkien kakaroita ja kunnon kiihkokommunistejakin löytyy. Näillä seuduilla ei asu kuin muutama helluntailainen.

kuohuviiniä tarjottu.

Olen ollut aika monissa ylppäreissä minäkin, 80-luvulta alkaen, ja en muista yksiäkään, joissa ei olisi tarjottu kuohuviiniä.

Vierailija
139/149 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähen menee ja otan lahjan mukaani.

Vierailija
140/149 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos monista nauruista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän