Voinko tarjota aikuisille kuohuviiniä ylioppilasjuhlissa?
Kommentit (149)
vanhoja tapoja.
Miksi tosiaan ei tyytyisi pelkkään Pommaciin, se tosiaan on edullisempaa ja paremman makuista, silti sillä saa yhtä juhlavan tunnelman.
Toinen hyvä vaihtoehto on Laitilan Wirvoitusjuomatehtaan Skumppa
Todella harva huomaisi eroa Skumpan ja edullisen kuohuviinin välillä
Laitilan Skumppahan on alkoholia! Sitä jos tarjoat niin kohta pyörii enot ympäripäissään ojanpohjilla ja mummo oksentaa vessassa, eikö?
missä voisivat lapsetkin olla mukana ja ne olisivat alkoholittomat ja sitten erikseen iltajuhla aikuisille, missä voitaisiin tarjota kuohariakin?
No et tietenkään voi. Sehän on lapsille aivan käsittämättömän kamalaa nähdä aikuinen humalassa. Ja kyllä, yksikin lasillinen humalluttaa ja menee jo reilusti kohtuukäytön yli ja sen jälkeen voitkin sanoa hyvästit lapsen normaalille kehitykselle - mitään kun ei ole enää tehtävissä, koska tästä kuitenkin tulee vain pelkkä juoppo aikuisena.
myös häissä?
Meillä häät kesällä ja sinnekin on tulossa lapsiperheitä :(
Mikä hyöty siitä kuoharista on, kun ei lasillisesta tule edes humalaan.
Pommac on sata kertaa paremman makuistakin.
Sellaisen ihmisen ei varmaankaan kannatakkaan tarjota alkoholia lasten seurassa. Minä maistelen shamppanjaa tai kuoharia nimenomaan sen hyvän maun takia, en humaltuakseni. Näin myös viinin ja oluen kanssa.
hyvän kuohuviinimerkin?Myös siidereitä saa suositella.
Kuoharisuosikkini on cavaa, Codorniu. Monelle maistuva on myös mansikkainen Fresita, joka on myös miedompaa kuin muut. Myös puolikuiva Freixenet on hyvää, sekin cavaa. Ja nämä on myös edullisia.
Siidereistä en hirveästi itsekään välitä, mutta päärynäsiiderit ja mustikka, lime-mansikka, ym hieman makeammat maistuvat oikein kylminä hyvälle.
Tämän kevään ylioppilaan äitinä voin kertoa, että todellakin tarjoan kuovuviinilasillisen, joka kohotetaan nimenomaan tuoreen ylioppilaan kunniaksi heti maljapuheen jälkeen. Läsnä on lapsia, joille tarjotaan pommakkia kuoharin tilalla. Minun mielestäni tällaiset juhlallisuudet pikemminkin opettavat lapsille oikeaa alkoholinkäyttöä, jossa ei ole minkäänlaista humalahakuisuutta takana.
Sellaisen ihmisen ei varmaankaan kannatakkaan tarjota alkoholia lasten seurassa. Minä maistelen shamppanjaa tai kuoharia nimenomaan sen hyvän maun takia, en humaltuakseni. Näin myös viinin ja oluen kanssa.
Kuoharisuosikkini on cavaa, Codorniu. Monelle maistuva on myös mansikkainen Fresita, joka on myös miedompaa kuin muut. Myös puolikuiva Freixenet on hyvää, sekin cavaa. Ja nämä on myös edullisia.
Siidereistä en hirveästi itsekään välitä, mutta päärynäsiiderit ja mustikka, lime-mansikka, ym hieman makeammat maistuvat oikein kylminä hyvälle.
oli alkuun kuoharit, sitten kunnon herkkuruoat, sitten kahvit, erilaisia kakkuja, sitten boolia ja juhlintaa ja vielä yöpala ennenkuon lähdettiin kaupungille jatkoille. Oli todella hauskat juhlat, hauskimmat ikinä. Vihaan tuota pommac, kahvit ja kuivakakku ja kotiin linjaa... kukin tavallaan toki.
Ei kai kukaan ihan oikeasti yhdistä onnittelumaljaa ryyppäämiseen?
palsta mamma tietysti!
missä voisivat lapsetkin olla mukana ja ne olisivat alkoholittomat ja sitten erikseen iltajuhla aikuisille, missä voitaisiin tarjota kuohariakin?
mitä ne lapset kärsii onnittelumaljasta? Tietenkään mitään ryyppäjäisiä ei järjestetä. Mutta onnittelumaljasta?
Itse tykkään kuivista omenasiidereistä, ja helposti löytyviä ovat Crowmoor, Strongbow ja Magners. Myös sellainen kuin Old Rosie Scrumpy on mahtavaa.
Cavoista tykkään, joten yllä mainittujen lisäksi tulee mieleen Castellblanch, Anna de Codorniu ja Marques de Monistrol. Jos on makean kuoharin ystävä, niin Asti Gancia on hyvää.
juhliin kuuluu juhlaruuat ja -juomat. Juhlajuomaa on mun mielestäni mm. kuohari ja viini ruuan kanssa. Ei juhlissa yleensä syödä arkista ruokaa kuten makaronilaatikkoa, joten miksi pitäisi juoda arkisesti maitoa/vettä/mehua?
Ja todellakaan se lasi tai pari ei ole viinalla läträämistä.
niin kovin maalaisia, olen aina pitänyt AV-mammoja niin sofistikoituneina juomiensa suhteen.
Vai eikö täällä vaan seurata trendejä niin kovin uskollisesti?
Selväähän se on, että tämän hetken SE juoma kuohuviinirintamalla on prosecco.
Miksi aina pitää olla niin että JUHLIMINEN = ALKOHOLIN JUOMINEN
Mutta mainittakoon, että toki sekin on ihan ok jos haluaa pitää alkoholittomat juhlat. :)
niin kovin maalaisia, olen aina pitänyt AV-mammoja niin sofistikoituneina juomiensa suhteen.
http://www.alko.fi/tuotteet/fi/552007
Ei pitäisi olla ongelma kenellekään. Itse voi valita, kumman juoman ottaa. Lapset ottavat tietenkin sen limsaversion, samoin ne, jotka eivät halua tai voi juoda lasillista kuohuviiniä.
juosta kieli pitkällä trendien perässä vai juoda sellaista, minkä mausta itse nauttii? Kukin päättäköön itse.
Voikohan kukaan edes kuvitellakaan, että meillä tarjotaan katkarapuleipien kanssa olutta!
Tölkistä.
Ja jos oikeasti jonkun mielestä Pommac maistuu paremmalta kuin joku loistava samppanja (ja tässäkin on luonnollisesti makueroja millaista samppanjaa kukakin loistavana pitää!) niin mikään ei todellakaan estä sitten nauttimasta sitä juhlamaljassa. Tai vaikka sitä koivunmahlauutetta vai mitä lie.
Kun luin tämän ketjun alussa, ajattelin että tähän tulee kymmeniä sarkastisia kommentteja "leijonajuhlien" varjolla, en vaan voinut ajatella, että näin monen mielestä on oikeasti ongelma tarjota kuohuvaa - siis sen alkumaljan verran.
Mun mielestä kohtuus kaikessa on hyvästä, en näe pahana opettaa, että suuren juhlan alussa kohotetaan malja hyvää ja ehkä todella poikkeuksellistakin juomaa - lasillinen -. Ihan samalla tavalla kuin ajattelen, että juhlissa on ihanaa syödä herkkuja, vaikka niin muuten tosi harvoin teenkin. Onko täällä kaikki jotain alkoholistien lapsia, jotka ajattelevat että jos juo lasillisen on pakko juoda koko pullo tai mielellään pari?
Mutta tän palstan tuntien tämä ajatusmalli ei loppuenlopuksi yllätä.