"lapset ja nuoretkin varmaan ymmärtävät, että aikuiset ihmiset ovat joskus kännissä"
http://www.iltalehti.fi/mmlatka2011/2011051713735830_jm.shtml
Olen sanaton.
t. Raittiin perhen raitis äiti
Kommentit (44)
Minusta on surullista että näinkin hienon jutun kuin lätkän MM juhlimiseen liittyy näköjään automaattisesti lärvien vetäminen. Ei sitä kuivin suin tartte olla mutta kaatokänni on lähinnä noloa. Kyllä aikuisen ja nimenomaan esikuva-asemassa ja edustustehtävissä olevan urheilijan tulisi osata hillitä itseään.
Ja juu, on minunkin lapset nähneet sukulaisiaan humalassa mutta pyrin kyllä siihen ettei Nurmisen-Salmelan linjalla kuitenkaan. Sen verran pitää lapsia varjella. Sen kerran kun mieheni tuli vastaavassa kunnossa kotiin niin minä menin lasten kanssa samalla ovenavauksella ulos.
Sen sijaan nämä kiekkoleijonat olisivat voineet ymmärtää tulla yleisön eteen paremmassa kunnossa. On ok juhlia ja jopa ryypätä, mutta kaikelle on oma paikkansa ja aikansa. Yleisön edessä kännääminen ei ole mitään hyväksyttävää juhlimista. Sen verran voi sitä yleisöä kunnioittaa.
jos ovat sellaiseen joutuneet tottumaan.
Mutta sen sijaan että olisin asiaan tyytyväinen, olisin ennemmin huolissani. Mitä isot edellä sitä pienet perässä.
aivan sanoinkuvaamattoman typerä. Minuakin harmittaa, että hieno saavutus meinaa jäädä vähän ikävän jutun varjoon, mutta kyllä tuollaisella puolustelulla tehdään monta "Kännissä olet ääliö" -kampanjaa tyhjäksi.
Urheilu on niiden ihmisten työtä, ja työhön liittyvässä julkisessa tilaisuudessa ei esiinnytä tuossa kunnossa. Jalosen kommennti porukan esimiehenä oli typerämpää kuin itse juhliminen.
me suomalaiset vanhemmat osataan nauttia viiniä sun muuta niin ettemme tule känniin. Lapsemme ovat meille arvokkaita emmekä halua järkyttää heitä!
Oli täysin sopimatonta juhlia julkisesti nuorten edessä humalassa ja vielä naukkailla pullosta julkisesti! Tällä teolla kehotitte nuoria pitämään tätä tapaa hyväksyttävänä ja piste. Monien vapaaehtoisjärjestöjen työ valui aika hukkaan nuorten parissa. Olitte liian humalassa Mr. Jalonen!!
Erikseen on sitten nämä viinaperheet, jossa millään ei oikein ole mitään väliä. Lapset järkytetään jo pienestä kiroiluun, vihaan, huutamiseen, seksiin rivoiluun ja viinaan. Heillekö esiinnyitte sankarit?
ja valitettavan tyypillistä Suomessa. Omassa asuinmaassani urheilija lentäisi joukkueesta kuin leppäkeihäs, jos kännissä on.
Alkoholia voi juoda mutta sitä pitää myös osata juoda.
Lapset ovat joskus surullisenkin lojaaleja vanhemmilleen. Vanhemmat ovat ne ihmiset, joiden pitäisi pitää lapsesta huolta joka tilanteessa. Lapsi ei voi valita vanhempiaan eikä lapsi voi mitään sille jos vanhempi juo. Kyllä lapsi siis voi ymmärtää, mutta se ei ole hyvä juttu.
http://www.lasinenlapsuus.fi/fi-FI/paihteetjaperheet/suomessa/
Kuulostaa pelkästään alkoholistin selittelyltä ja puolustelulta juomiselleen. En ole raitis itsekään mutta rajat osaan vetää. Pitäisi jokaisen aikuisen osata etenkin tuollaisessa tilanteessa, eikä varmaan Leijonille yllätyksenä tullut, että media tulee seuraamaan heitä.
esikoisemme rippijuhlissa. Arvaa pitikö mun tyttären ymmärtää...
niin se olisi suoraselkäistä toimintaa. tuommoinen selittely ei ole mistään kotoisin. Meillä meni jääkiekko boikottiin.
myös mallia...kun se on nin hienoa matkia suuria sankareita jotka ovat niin cool! Että sellaista esimerkkiä...
Oletpa sinä napakka äiti ja lapsistasi huolehtiva! Hyvää kesää sulle:)
että kännäys kuuluu automaattisesti aikuisuuteen ja on jotenkin hienoa :(
Onneksi mun lapseni eivät (vielä?) moista ymmärrä.
juhlita miten lystätään -ei ikinä!
Aika karmeaa, että jonkun mielestä örvellys kaiken kansan edessä on normaalia, ja että "kyllähän lapset ymmärtävät, kun kotonakin..".
Pahoittelisivat, olisi suuri korjaus, jos idolit kertoisivat, että tämä oli moka meiltä.
vahvistaa vain sitä käsitystä, mikä minulla jääkiekosta ylipäätään on; junttien touhua.
Ja tämä viesti välittyy lapsillenikin ihan ilman omaa propakandaani - he itse pitävät siitä urpoiluillaan ja uskomattoman typerillä kommenteillaan huolen.
Tänäänkin joku 18- vuotias abi kirjoitti Hesarin yleisönosastolla, että mistä 1990-luvun junttimeiningistä oli kyse?
oi mikä meriittilista sulla onkaan. Sitten kun vanhana kattelet juoppoja lapsiasi muista minkä mallin annoit heille ja ole tyytyväinen itseesi!
Minäkin olen aina ajatellut, että niin jääkiekkoilijat kuin lajia intohimoisesti fanittavat ihmiset, ovat yksinkertaisia juntteja. Ja nämä viime päivien tapahtumat vahvistavat tätä näkemystä entisestään - meidän perheeseen ei taatusti tule ikinä yhtään jääkiekkoilijaa eikä lapsia viedä lätkämatseihin.
Jaloselta meni muuten pointti ihan täysin ohi. Juu, alkoholia saa käyttää, mutta missään tehtävässä ei edusteta humalassa, etenkään jos oleellinen osa tehtävää on toimia esikuvana kymmenille tuhansille lapsille ja nuorille. Mautonta, lapsellista ja äärettömän säälittävää.
Leijonille suokoon juhlat ja jos he eivät kykene juhlimaan muuten kuin örveltämällä, fine, mutta tehköön sen julkisuudelta piilossa. Telkkariin ja muualle ihmisten ilmoille ei tulla kännissä, piste.
Tällaista touhua nähdessään lapset alkavat varmasti myös ymmärtää, ettei ole mitenkään noloa kompuroida kännissä lavalla. Että on ihan ok olla sikajurrissa elämän tähtihetkissä: koulun päättäjäisissä, oman lapsen syntymän hetkellä... Pelottaa että lapset alkavat ymmärtämään tällaisten asioiden olevan hyvä ja normaali juttu!!!