"lapset ja nuoretkin varmaan ymmärtävät, että aikuiset ihmiset ovat joskus kännissä"
http://www.iltalehti.fi/mmlatka2011/2011051713735830_jm.shtml
Olen sanaton.
t. Raittiin perhen raitis äiti
Kommentit (44)
myös valmentaja jalosesta.
Ja tuo 9v ei ole koskaan nähnyt kotona ketään humalassa, ainoat näkemänsä humalaiset ovat kauppatorin spurgut (ja tällä viittaan Turun kauppatorilla pyöriviin puliukkoihin, en Hgin kauppatorilla juhlineisiin jääkiekkoilijoihin). Itseasiassa tuo 9v totesi melko suoraan tv:tä katsoessaan, että leijonien käytös on samanlaista mitä torin varren spurgujen.
Oiva vertaus :)
"Aika monen isä ja äiti ovat kuitenkin joskus olleet humalassa, Jalonen sanoi."
Kyllä minä ainakin olen nähnyt omat vanhempani humalassa. Jotain tyyliin muutaman kerran vuodessa (tai jotain, rehellisesti sanottuna en tuon tarkemmin edes muista) silloin kun olin lapsi. Ja voi kamala, silloin kun olimme sen ikäisiä veljieni kanssa, että pärjäsimme keskenämme, saattoivat he sen pari kertaa jättää meidät kolmistaan kotiin, kun lähtivät käymään ravintolassa tms.
Nyt olen 26, eikä vieläkään merkkiäkään siitä, että olisin traumatisoitunut kyseisestä asiasta. Ja alkoholin käyttäjänäkin olen varsin kohtuullinen - silloin tällöin harvakseltaan kunnon kännit, yleensä harrastan mukavaa pikku hiprakkaa.
Mutta joo, jokainen toki tavallaan. Jos tuntuu siltä, että lapsen/nuoren elämä menee siitä pilalle ja he saavat yhdestäkin esimerkistä sen käsityksen, että aina pitää juoda ja vain se on normaalia, niin mikäs siinä sitten...
oi mikä meriittilista sulla onkaan. Sitten kun vanhana kattelet juoppoja lapsiasi muista minkä mallin annoit heille ja ole tyytyväinen itseesi!
Maailman ihaninta tämä liioittelu, ei voi muuta sanoa. ;>
Ikää 8v ja 7v.