Olisitko tyytyväinen jos saisit bruttona 3400 palkkaa (nainen)?
Eläisitkö tällä palkalla mukavasti vai kituuttaen?
Kommentit (38)
Olen nyt vanhempainvapaalla, mutta kk-palkkani on 4800€
t. KTM
Elelen ihan mukavasti, koska minulla ei ole asuntolainaa, eli asumiskulut ovat kuussa vain 340 e. Jos tässä vielä lainaa olisi, niin kyllä sitten se olisi kituuttamista.
Eläisin tosin sillä palkalla mukavasti, vaikka en siihen tyytyväinen olisikaan.
TYökin on niin paskaa, että mieluummin helpompi työ-->pienempi palkka.
sitten jäisi käteen. Mutta tämän hetkiseen verrattuna eläisin sillä varmaan jonkin aikaa hyvin, mutta uskon, että syödessä nälkä kasvaa.
Mutta nykytilanteeseeni 0 €/kk se olisi loistava:)
Riippuu työstä, olisko 3400 hyvä vai huono palkka.
Säästöönkin jää noin 1000 euroa kuukaudessa, eikä tee tiukkaa.
Ja se oli mielestäni alakanttiin verrattuna työn vaativuuteen. Joten en ollut tyytyväinen.
Nyt tulot pienempiä ja olen paljon onnellisempi - yrittäjänä elelen ja oman aikani käyttö on omissa käsissäni.
Sitten tuon rahan riittävyydestä sanoisin, että n. 2200-2300 e jäi kuussa käteen ja sehän riippuu aika paljon asumiskuluista ja muista veloista, että onko se iso vaiko pieni palkka. Mielestäni sillä pärjäsi keskitasoisesti ja matkusteli muutaman kerran vuodessa. Palkka ei mikään luksus, sillä jos on omakotitalo ja muutama auto pihassa, niin on niitä menojakin.
Elätän tuolla palkalla kahta lasta, joten ei siitä säästöön jää paljoakaan. Esim. auton hankintaa ei voi harkitakaan, mutta ei meiltä mitään sinänsä puutu.
nyt käteen jää verojen jälkeen n. 800 euroa.
Ja sillä elätän kuusi lasta.
Saat varmaan ainakin asumistukea.
nyt tonnin vähemmän brutto ja ihan mukavasti elellään.