Jo on tullut uinnista bisnestä.
Pienemmälle pojalle katsoin vesipeuhuloita. Ajattelin, että on kiva käydä samanlaisessa kuin isoveljensä aikanaan. Muistan, että maksoi isoveljeltä aikanaan vesipeuhula 42 euroa ja se sisälsi 10 käyntikertaa.
Nyt katsoin, että paljonkos moinen maksaa Espoossa. Arvatkaapa huviksenne, että paljonko oli hintaa syksyn kerran viikossa kestävä vesipeuhula (eli siis ryhmäopetusta). Olisko siinä kertoja siis about 15 ja kesto 30 min.
Kommentit (8)
kurssit vartaan kuitenkin loppuun muutamassa minuutissa (ainakin alkeiskurssit ja vesipeuhut), eli voivat varmaan laskuttaa suunnilleen mitä tahansa kun ovat ainoa uimakoulun pitäjä Espoossa.
Niitä on myynnissä huutiksessa ja silloin saisit vähän alennusta hintaan.
Kaikki uimiseen liittyvät ovatkin olleet tosi halpoja. Olin itse vesijuoksutunnilla, n 20 min ( en ole varma ajasta, ehkä 30 min ) maksoi 8,5 e ja saatiin tosi yksilöllistä opetusta, koska oppilasmäärä ei ollut täynnä.
Palkat nousseet ja näin myös palkkojen sivukulut nousseet, vuokrat nousseet, mainonta tullut kalliimmaksi, arvonlisävero on noussut jne
Kaikki näkyy hinnoissa.
T. yrittäjä
Joo, hinta oli 190 tuolta 15 kerralta. Tuli sähköpostiin viesti, että on palkat nousseet. Hitsi kun olis munkin palkat nousseet tuota vauhtia, että 5 v sitten ollut vesipeuhula about 4 e kerta muuttuu nyt about 12 e kerta... Eli jos mun palkka oli 2500 5v sitten, niin nyt pitäis olla 7500 ;-)
Joo, no mut mä ajan lapsen taas ympäryskuntiin vesipeuhulaan. Maksaa tietty se bensakin, mut saa ainakin aitoa hyvää opetusta ja lämpimämpää vettä. On tuo isompi ollut monella Cetuksen kurssilla myös, mut on ollut tuolla ympäryskunnissakin.
Minusta kuitenkin uimataito on perustaito, johon kaikilla pitäisi olla varaa. Tietty voi itsekin käyttää uimassa, mutta aina välttämättä äiti tai isä ei ole se paras opettaja (varsinkaan, jos ei itse edes osaa uida) ja uskon kyllä, että jollekin köyhemmälle perheelle tuommoinen 190 e on kyllä aivan liikaa, varsinkin kun kyseessä on kuitenkin ryhmäopetus eikä mitkään yksityistunnit. Itse maksan ihan mieluusti 400 e lukukaudesta yksityistunteja, mut tuolla 190 eurolla taitaa saada jonkun 15 lapsen ryhmäopetuksen vielä?
en ymmärrä, että uimaopetusta lyhennetään 10 minuutilla ja silti hintoja nostetaan! :(
Ja osin siksi meilläkin jäi uimakoulu pariin kauteen (eikä lapsi osaa vieläkään uida...).
se on perusteltu.
Uimaopet ovat yleensä opiskelijoita, joten eiköhän heille ole palkka ihan tarpeeseen.