Stockan ja Sokoksen pukeutumisneuvonta: kumpaan kannattaisi mennä? Kokemuksia?
Kommentit (43)
hyvä pukeutumisneuvoja. Löysi minulle täydelliset vaatteet. Joita käytin pitkään eri tilaisuuksissa.
Sitä suosittelen.
Ai sun mielestä esim. Espritin, In Wearin, Jackpotin ja Ril`s vaatteet on rytkyjä...hmmm....
Espritkö takaa laadun? Haah!
ja olin ihan tyytyväinen. Työvaatteita etsin, ja tulin ostaneeksi housut, hameen ja pari yläosaa niin, että voi hyvin yhdistellä. Aika konservatiivisia valintoja tuli varmaan silti tehtyä, mutta eipähän tarvinnut itse ravata hyllyissä.
Munkaan mielestä Sokoksen ja Stockmannin valikoimassa ei ole suurta eroa. Ehkä Stockmannilla voi olla enemmän "huippumerkkejä", mutta juuri tuollaista Mexx/ In Wear/ Part Two / Your Face / Jackpot / Ril's-kamaa on molemmissa, eikä niitä käyttämällä mielestäni profiloidu Martta-piirin vetäjäksi. (Ylimarttahan on kai tällä hetkellä Marianne Heikkilä, enkä kyllä tiedä, mitä vikaa hänen tyylissään on...)
Osaavatko valita tarpeeksi nuorekkaita vaatteita vai onko ne kaikki konservatiivisia?
käynyt Sokoksella ja ollaan oltu tyytyväisiä. En osaa sanoa, kuinka helppoa on sanoa ei, kun mies on mennyt sinne aina periaatteella, että saa vaatteet hankittua seuraavaksi vuodeksi helposti, joten aina on tullut kassi tai pari vaatteita kotiin saakka. Suurin osa on ollut hyviä ostoksia, jokunen käyttämättä jäänyt hutikin on sattunut joukkoon.
Siellä ainakin neuvoja ei ole mikään kovin nuori, mutta osaa etsiä erilaisia tyylejä ja nimenomaan on onnistunut etsimään meillä miehelle nuorekkaampaa ja trendikkäämpää tyyliä kuin mitä mies itse hakisi.
Löysi minulle juuri näköisiäni vaatteita ja sanoi suoraan jos jokin ei sopinut. Menen varmasti uudelleen.
Pukeutumisneuvojan tehtävähän on opastaa ja neuvoa asiakasta tekemään järkeviä valintoja; oikeat värit ja mallit, kestävät ja laadukkaat materiaalit ja yhdisteltävyys sekä tietysti ajankohtaisuus ja kuitenkin ajattomuus. Asiakas välttyy turhilta virheostoilta eikä tarkoitus ole ostaa paljon vaan juuri päinvastoin - oikein valitsemalla pärjäät aika vähällä määrällä pukineita.
oon käynyt molemmissa pari kertaa. oli kolmisen vuotta väliä.
Molemmilla kerroilla oli samat neuvojat kummassakin liikkeessä (kävin siis tapiolassa). Sokoksen neuvoja vaan myötäili kaikkea mitä sanoin. Stoccalla taas oli vaatteet aivan liian hienoja minulle, kun tavallisisa arkivaatteita halusin. Joka kerralla  jotain ostin. Mutta en kaikkea mitä ehdotettiin. Ja kaikkea mitä ostin en ole käyttänyt. Nykyään ne on molemmissa maksullista. Olikohan pari kymppiä kerta.
Tämän päivän kokemuksia ja suosituksia?
Olen ollut Sokoksen pukeutumisneuvojalla ja hän etsi minulle uuden syysasun. Mielestäni taitava, sai pukeutumaan vartalonmyötäisemmin ja keksi uusia värejä ja vaatekappaleita minulle.
Ei maksanut mitään, eikä ostopaikkoa.
Kaikki suosittelemansa vaatteet olivat normaalihintaisia, joten siinä mielessä tuli kalliiksi.
Menen taas joskus.
Olemme supertyytyväisiä Stockan pukeutumisneuvojaan, joka haki miehelleni Bossin puvuista juuri sopivan ja oli vielä alennusmyyntihintakin. Itse emme olisi osanneet todellakaan valita niin hyvää ja istuvaa villapukua. First-asiakkaina saimme vielä ne housun lahkeetkin hieman lyhennetyksi aivan maksutta.
Itse olen käyttänyt aika harvoin tuota palvelua, mutta olen saanut hyvää palvelua ja kuuntelevat kyllä asiakasta.
Stockalta nyt löytyy muutenkin kaikkea kivaa, jos sataset polttaa taskussa. En tiedä, tarvitsisinko sitten pukeutumisneuvojaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut Sokoksen pukeutumisneuvojalla ja hän etsi minulle uuden syysasun. Mielestäni taitava, sai pukeutumaan vartalonmyötäisemmin ja keksi uusia värejä ja vaatekappaleita minulle.
Ei maksanut mitään, eikä ostopaikkoa.
Kaikki suosittelemansa vaatteet olivat normaalihintaisia, joten siinä mielessä tuli kalliiksi.Menen taas joskus.
Jos on tottunut käyttämään esim. pitkiä paitoja, voi olla vaikea irtautua tyylistä itse. Pukeutumisneuvojan valitsemat paidat olivat kaikki lyhyitä, hiukan alle vyötärön. Itse en olisi sellaisia valinnut. Toisaalta itsensä näkee vain yhdestä kulmasta, toinen näkee koko 360 astetta.
Nostetaanpa tämä uudestaan, olisi mulle tosi ajankohtainen! Mitä tuoreita kokemuksia ainakin Tampere Sokoksen ja Stockan neuvonnoista? 

Yritin juuri itse shoppailla Treen Sokoksella. Oli miellyttäviä vaatteita vaikka kuinka paljon, mutta sitten en vaan osannut päättää enkä tiennyt mitkä niistä oikeasti sopisi. Huomioin että vaateosaston asiakaspalvelijat olivat todella ystävällisiä ja avuliaita joille saattaisi jopa rohkaistua menemään palveltavaksi. En osaa ollenkaan jotenkin esim.asukokonaisuuden täydentämistä asusteilla ym. Ja kun oot ensin raahannut kaikki kaupan tykätyt paidat sovituskoppiin, etkä ole varma niistä mistään, johan siinä meni mehut eikä jaksanut enää mitään. Palvelussa joku muu tekee tämän puolestasi.
kerro siis kokemuksesi?!
No katso kummankin katalogeja. Sokos on kiusallinen. Tietenkin stocka.
Kehtaako mennä neuvojalle jos tarve hankkia ihan siistejä arkivaatteita töihin? Ei jakkupukuja.