Miten merkkaatte äitiyslomat CV:hen?
Vai onko niitä pakko merkata? Joutuuko sitten selittelemään aukkoja, jos niitä ei kirjoita?
Kommentit (9)
Parempihan se selitys on kuin pelkkä aukko.
Mutta kun omistaa viisi lasta, voi lista näyttää pitkältä :) Mietin siis lähinnä sitä, miten ne saisi laitettua niin, että ei näyttäisi siltä, että olen ollut vain äitiyslomilla...
En erikeseen mainitse lasten lukumäärää tai syntymävuosia. Toinen mahdollisuus tietysti olisi mainita lasten määrä ja jättää äitiyslomat kertomatta. Toisaalta, kertooko se, kuinka kauan on ollut kotosalla...?
Minä olen ollut aina "vakivirassa" ollessani äityislomalla. Siis lähtenyt samasta työstä, johon olen palannut. En ole mihinkään mitenkään merkannut erikseen, että olen ollut äitiyslomalla.
CV:stä näkyy lapsien määrä ja syntymävuodet, siitä voi jokainen päätellä. Muuten katson äityisloman "työssäolon veroiseksi". Eri asia tietenkin on, jos ei ole työpaikkaa, jolloin äitiysloman sijasta näkyisi pelkkää työttömyysaikaa. Silloin vain nätisti merkintää työsuhteiden väleihin oikeisiin kohtiin.
Kirjoitan että ole ollut työssäni vuodesta YYYY, joista äitiyslomalla nämä, nuo ja ne vuodet.
Tosin olen joskus miettinyt tämän tavan järkevyyttä, sillä olen ollut yhdenkin lapsen kanssa pätkissä kotona. Näyttää joskus liialta selittelyltä joka lapsen kohdalla kirjoittaa, että "Työssä vuodesta YYYY (äitiys- ja vanhempainvapaalla XX.XX.-XX.XX.YYYY, hoitovapaalla XX.XX.-XX.XX.YYYY ja XX.XX.-XX.XX.YYYY.)"
En merkkaisi äitiyslomia mitenkään, jos palaisin samaan työhön josta lähdinkin!
lapset s.2003 ja s.2005