Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten merkkaatte äitiyslomat CV:hen?

Vierailija
17.05.2011 |

Vai onko niitä pakko merkata? Joutuuko sitten selittelemään aukkoja, jos niitä ei kirjoita?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset s.2003 ja s.2005

Vierailija
2/9 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempihan se selitys on kuin pelkkä aukko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktat faktoina!

Vierailija
4/9 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun omistaa viisi lasta, voi lista näyttää pitkältä :) Mietin siis lähinnä sitä, miten ne saisi laitettua niin, että ei näyttäisi siltä, että olen ollut vain äitiyslomilla...

Vierailija
5/9 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erikeseen mainitse lasten lukumäärää tai syntymävuosia. Toinen mahdollisuus tietysti olisi mainita lasten määrä ja jättää äitiyslomat kertomatta. Toisaalta, kertooko se, kuinka kauan on ollut kotosalla...?

Vierailija
6/9 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut aina "vakivirassa" ollessani äityislomalla. Siis lähtenyt samasta työstä, johon olen palannut. En ole mihinkään mitenkään merkannut erikseen, että olen ollut äitiyslomalla.

CV:stä näkyy lapsien määrä ja syntymävuodet, siitä voi jokainen päätellä. Muuten katson äityisloman "työssäolon veroiseksi". Eri asia tietenkin on, jos ei ole työpaikkaa, jolloin äitiysloman sijasta näkyisi pelkkää työttömyysaikaa. Silloin vain nätisti merkintää työsuhteiden väleihin oikeisiin kohtiin.

Vierailija
7/9 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV:ssä vain työt

Vierailija
8/9 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan että ole ollut työssäni vuodesta YYYY, joista äitiyslomalla nämä, nuo ja ne vuodet.

Tosin olen joskus miettinyt tämän tavan järkevyyttä, sillä olen ollut yhdenkin lapsen kanssa pätkissä kotona. Näyttää joskus liialta selittelyltä joka lapsen kohdalla kirjoittaa, että "Työssä vuodesta YYYY (äitiys- ja vanhempainvapaalla XX.XX.-XX.XX.YYYY, hoitovapaalla XX.XX.-XX.XX.YYYY ja XX.XX.-XX.XX.YYYY.)"

Vierailija
9/9 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En merkkaisi äitiyslomia mitenkään, jos palaisin samaan työhön josta lähdinkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi