Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Plussakortti koneeseen ennenkuin kassa sanonut loppusummaa???

Vierailija
17.05.2011 |

Olin eilen citymarketissa. Osa ostoksista oli jo kassan ohi, mutta osa vielä siellä toisella puolella. Kassaneiti sanoi, että laita se plussakortti siihen lukijaan vaan. Mitä kummaa??? Edes loppusummaa ei vielä kertonut ja tosiaan osa ostoksista laittamatta koneeseen.

Meinasiko, että en tarvitse pisteitä joka ostoksesta????

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylöspäin se useimmissa koneissa laitetaan

Vierailija
22/38 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti alkuu, ENNEN kuin yksikään ostos on mennyt koneen ohi. Hui kamalaa! Meinaatko, että silloin ei ole plussapisteitä herunut yhtään? :-D

Sokoksellahan kortti PITÄÄ kysyä ja höylätä ennen yhtäkään ostosta :--) T: Myyjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta toiseen. Mua huvittaa töissä monesti kun edelleen tulee ihmisiä joilla ei ole mitään hajua miten päin kortti laitetaan koneeseen:)

Vaikka selvät ohjeet.

Maksukortti aina siru alaspäin ja itseen päin, kiitos:)

Niitä maksupäätteitä on niin monenlaisia ja moni asiakkaasi on saattanut tottua ihan toisenlaiseen kuin se, mikä teillä on. Enkä itse ainakaan ole ikinä ehtinyt kassalla kaikessa tohinassa edes huomata mitään "selkeitä ohjeita". Samassa maksupäätteessä saatetaan viilata yhtä korttia laidassa ylhäältä alas tai päinvstoin ja syöttää toista korttia ylälaitaan tai etureunaan... Lisäksi maksutapa valitaan joko näytön reunalta tai nuolinäppäimillä tai numeroilla 1 ja 2... jne...

Vierailija
24/38 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sellanen systeemi etä plussakortin voi höylätä heti ekan ostoksen jälkeen. Nopeuttaa kassaa ja itseäkin. tosi kätevä systeemi.

Asiasta toiseen. Mua huvittaa töissä monesti kun edelleen tulee ihmisiä joilla ei ole mitään hajua miten päin kortti laitetaan koneeseen:)

Vaikka selvät ohjeet.

Meillä maksukortti pitää olla vaakatasossa, siru itsestä poispäin ja kortti tarpeeksi syvälle, että napahtaa paikoilleen.

Terv. Naapurikaupan täti

Vierailija
25/38 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hih :D

Joo, ei ole olemassa mitään "aina" -ohjetta, vaan eri koneissa toimitaan eri tavoin. Joissain kortti on jopa pystyssä - huih!

Vierailija
26/38 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa sitten kannattaa antaa pullonpalautuskuitti? Annan sen aina viimeiseksi jotta vetävät plussan ensin, sillä muuten plussaan kirjautuu pienempi summa - näin ainakin olen ajatellut. Tietääkö kukaan paremmin?

Vierailija
27/38 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa sitten kannattaa antaa pullonpalautuskuitti? Annan sen aina viimeiseksi jotta vetävät plussan ensin, sillä muuten plussaan kirjautuu pienempi summa - näin ainakin olen ajatellut. Tietääkö kukaan paremmin?

Summat on ihan samat. Kyse ei ole perättäisistä tapahtumista, vaan kokonaisuudesta, jonka nykyiset kassajärjestelmät hallitsevat oikein riippumatta siitä, missä järjestyksessä muuttujat syötetään koneelle.

Järjestystä vaihtamalla et voi voittaa - saati hävitä.

Vierailija
28/38 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän pullonpalautusrahat vasta ostosten maksun jälkeen. Menevät pojan säästöpossuun..

Vierailija
29/38 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis haluat oikein lypsää täyden hyödyn, niin otat pullonpalautuksen käteisenä.

Vierailija
30/38 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne laitteet nyt niin erilaisia ole. Magneettijuovalliset on asia erikseen mutta jos on sellanen laite että näkee selvästi mihin kohtaan kortti laitetaan. Se ei edes mahdu siihen muuten kuin pystypäin.

Joissakin kaupoissa on kortilukija johon laitetaan kortti vaakatasossa pituussuunnassa. Silloin työnnetään siru ylöspäin ja siru edellä.

Noh. Oppia ikä kaikki...

Vierailija
31/38 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kortinlukijaan johon laitetaan kortti pystypäin mutta siru alaspäin ja itseen päin:)

hih :D Joo, ei ole olemassa mitään "aina" -ohjetta, vaan eri koneissa toimitaan eri tavoin. Joissain kortti on jopa pystyssä - huih!

Vierailija
32/38 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että jos palautan samalla kassalle pullokuitin, niin täti vetää ennen tätä vähennystä plussakortin niin saan niistäkin pisteet. Muutoin kauppalasku pienenee vaikkapa sen 5e ja pisteet jäävät pienemmiksi :)

En tiedä kumpi on oikein, saada pisteet niistä pullopanteista vai ei.

Vierailija
33/38 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että jos palautan samalla kassalle pullokuitin, niin täti vetää ennen tätä vähennystä plussakortin niin saan niistäkin pisteet. Muutoin kauppalasku pienenee vaikkapa sen 5e ja pisteet jäävät pienemmiksi :)

En tiedä kumpi on oikein, saada pisteet niistä pullopanteista vai ei.

kullä jokin kivikautinen kassasofta, jos se noin toimii.

Vierailija
34/38 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli järjestyksellä ei ole väliä, vetääkö kortin ennen vai jälkeen pullokuittia. Pullokuitti vähentää loppusummaa ja myös plussapistekertymää. Panteista olet saanut jo plussat ne ostaessasi eli ihan reilua, eikö. Mutta jos olet tosi tarkka rahoistasi niin voithan pyytää pullolapusta saatavan rahan erikseen ostosten jälkeen tai hakea sen vaikka infosta.

Vierailija
35/38 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ei vois vähempää kiinnostaa saanko pullopanteista plussat vai en, olen vaan pannut merkille että eräs kassaneiti ainakin ihan oma-aloitteisesti sanoo, että vedänkin tämän kortin nyt, niin saat pisteet myös noista pullopanteista. Tai ehkä hän vaan luulee että asia on niin... en minä ole ikinä puuttunut asiaan muutoin kuin sanomalla "ahaa".

nro 22

Vierailija
36/38 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eli kyllä siitä kokonaissummasta tulee plussat.

:)

Vierailija
37/38 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole väliä jos annan pullokuitin ennen vai jälkeen plussakortin, koska kone tosiaan ottaa sen plussakortin tiedot koneen muistiin, eli jos maksat ostokset samalla kertaa kun otat pullokuitin, niin pullokuittia vastaava näkyy negatiivisenä ostoksena, jolloin vastaava summa vähennetään bonuksista, eli saattaa mennä pakkasen puolelle eli ota rahat vasta kun oot maksanu ostokset vai hae rahat vaikka infosta tai alkosta jos sijaitsee samoissa tiloissa (alkolla ja k-kaupalla siis yhteinen pullonpalautuskone).

Vierailija
38/38 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bonuskortti luetaan heti siinä vaiheessa kun ensimmäinen tavara on vedetty kassan läpi! Sen jälkeen HETI löydään sinne maksukortti! Monessa kaupassa voi valita "Debit" vai "Credit" ennen kuin loppusumma on kassalla. Näin ainakin kaikissa S- ja K-marketeissa joissa minä käyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan