Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään kylpylässä nähtyä: 5 viikkoinen vauva porealtaassa korvia myöten vedessä

Vierailija
11.04.2009 |

se on saattanut olla jo monta kuukautta vanha ja ties kuinka monta kertaa käynyt vauva-uinnissa ja sukellellut. ei se pieni pulahdus veden alle ole vaarallista.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin asiasta olisi voinut mennä kertomaan uimavalvojalle.

Kaikille epätasapainoisille ihmisille ei edes kannata itse ruveta urveltamaan. Henkilökunnalla on enemmän auktoriteettia ja valtuudet poistaa altaasta sinne kuulumattomat.

Vierailija
42/59 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kk vanha ui pelastusliiveissä Päijänteessä isompien lasten kanssa, en ole sen kummemmin vahtinut että vettä ei menisi suuhun, kun itse istuin laiturilla. Sattoi omiin päin uida yli 10:n m päähän. Kun hänet nosti vedestä pois, niin nosti kauhean metelin, vaikka huulet olivat jo siniset. Terveenä pysyí.

Kaikki ei tarvitse olla vaikeata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta periaatteessa voisin mennä siksi, että en pidättäytyisi 20 vuotta jostakin jutusta vain sen vuoksi, että sattuu olemaan lapsia. Ei meillä ole mitään sellaisia mummoloita, mihin lapset voi laittaa aina kun huvittaa.

Vierailija
44/59 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauvauinnin ohjaaja sanoi, että 6kk vanhan vauvelin kanssa voi ihan hyvin mennä kylpylään (ei sukellutuksia) ja vuoden vanhan kanssa sitten myös uimahalliin.

Vierailija
45/59 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun puuttuvat toisten asioihin, ja huomauttaa, jos toinen tekee väärin. Tuossa tilanteessa mä olisin kyllä sanonut äidille ihan suoraan, että tiedätkö, millaiseen bakteeripesään olet lapsesi tuonut. Tai sitten voi huomauttaa kylpylän henkilökunnalle, joiden pitäisi tällaisiin asioihin puuttua.

Mieheni on vielä herkempi sanomaan, jos näkee lapsia kohdeltavan väärin. Johtuu ehkä siitä, että olemme joutuneet puuttumaan erään läheisen lapsen"hoitoon"... Kun kerran joutuu puuttumaan läheisen asioihin radikaalilla tavalla, ei tuntemattomille typeryksille huomauttaminen tunnu enää missään...

Ja ei, en ole ketään opastanut imetyksessä tms mielipide- tai yksityisasiassa, jos joku sitä ajatteli. :)

Vierailija
46/59 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voidaan mennä rohkeasti sanomaan! Ajatelkaa sitä lasta, älkää omaa mainettanne! puolustuskyvytön lapsi ja nykyään monella EI OLE sitä pienintäkään järkeä vauvanhoidossa-valitettavasti!

Minä olisin kyllä lapsen iän kuultuani "leikkinyt tyhmää" eli kauhistellut muka ns. tietämättömänä että eikös tuon ikäinen ole altis tartunnoille, lämmönsäätelykyky 5-viikkoisella heikko, veden kloori vaarallista nieltynä....

Olen muuten lukenut kanssa sen tutkimuksen kun kylpylän porealtaasta tehtiin runsaasti spermalöydöksiä ...enkä enää muista mistä sen saisi...

Vierailija
47/59 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näin jälkikäteen (ja jälkiviisaana) olen itsekin sitä mieltä, että toki olisi pitänyt sanoa jotain tai ilmoittaa henkilökunnalle. Kuten sanoin, olin itse niin hämilläni, etten osannut heti reagoida mitenkään järkevästi, muutoin kuin kauhulla.

Ensi kerralla (mitä ei toivottavasti tule) siis viisaampana.

Vierailija
48/59 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...vaunuissa vauva altaan reunalle"... tuskin onnistuu, sillä vaunuja ajellaan ulkona eikä allastiloihin saa viedä ulkorattaita pöpöjen vuoksi. Tulee kalliiksi shokkikloorata vesi ja silloin allas on suljettu. Itse en anna asiakkaiden tuoda allaspuolelle edes turvakaukaloita, joita pidetään ulkona maassa. Sitä kautta pöpöt pihalta (koiran / kissan kakka yms.) voi päästä allastiloihin.

Vierailija
49/59 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuimme yhden rouvan kanssa tilanteesta saunassa kyllä, mutta ei ole helppo puuttua, kun suoranaista väkivaltaa tai "totaalista" vääryyttä on vaikea todentaa.

Haluaisinkin kuulla, mitä olisit itse tehnyt?

on siinä meillä lasten ystävä! näkee viisiviikkoisen lapsen hädissään vedessä ja ei muuta tee kun tulee valittamaan internetin keskustelupalstalle asiasta. ja mitenhän tämä sitä 5 viikkoista kärsivää lasta nyt sitten auttaa???

Minä olisin mennyt lepertelemään vauvalle ja kysynyt haluaako että pidän vauvaa jotta saa kylpeä rauhassa

Vierailija
50/59 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkähän tietonsa perustui... Kyllä Suomen Uimaopetus- ja Hengenpelastusliitto suosittaa: "Ei alle 1v yleisenä uimahalliaikana - vain ohjattuihin ryhmiin". Tämä tietämätön vauvauittajanne ilmeisesti ajatteli vain veden lämpötilaa eikä huomioinut "kylpylässä / uimahalleissa ihmiset eivät peseydy kunnolla ja kloorin syöttö on yleensä automaattista ihmisten paskaisuuden mukaan". Vauvauittajanne ei ajatellut ilmeisesti ollenkaan veden laatua... kuten eivät ajattele vanhemmatkaan, jotka pakolla vievät alle 1v lapsia uimahalleihin yleisöaikana.. kun ilmeisesti eivät malta maksaa vauvauinnin ohjauksesta.

Vierailija
51/59 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ei uimahallin kassa / valvoja kukaan sano yhtään mitään, kun uimaan tuodaan alle 1v YLEISENÄ uimahalliaikana, kun pienten lasten vanhemmat eivät hoksaa "kloori on myrkkyä". Musta kassahenkilö voisi sanoa, ettei Uimaopetusliitto suosittele alle yksi vuotiaiden uittamista yleisöaikana; oli uittopaikka sitten kylpylä tai uimahalli, niin henkilökunnan pitäisi tietää suositukset ja tehdä ne asiakkaallekin selväksi. Asiakas sitten itte päättää ja on vastuussa, viekä lastaan uimaan kloorin kyllästämään veteen, mihin ikämummot kuseksii altaaseen, kun ei rakko enää pidä.

Vierailija
52/59 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri itsekään mene porealtaisiin, kun näyttää, että niissä istuvat ne samat ihmiset tunnista toiseen. Tämä on usein määrätty ihmistyyppi, joka ei yleensä käy edes uimassa. En usko, että peseytyvätkään kunnolla. 

Vierailija
53/59 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin se vauvauinti on kyllä ihan uimahallin terapia-altaassa tai kahluualtaassa. Ihan samassa vedessä siellä kaikki ui. Ylimääräiset henkilöt ohjataan pois niistä alhaista ennen tunnin alkua. Ei sitä mitenkään erikseen puhdisteta.

-neljän äiti, uintia harrastanut ja paljon aikaa altailla viettänyt sivusta seuraten

Vierailija
54/59 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä ei uimahallin kassa / valvoja kukaan sano yhtään mitään, kun uimaan tuodaan alle 1v YLEISENÄ uimahalliaikana, kun pienten lasten vanhemmat eivät hoksaa "kloori on myrkkyä". Musta kassahenkilö voisi sanoa, ettei Uimaopetusliitto suosittele alle yksi vuotiaiden uittamista yleisöaikana; oli uittopaikka sitten kylpylä tai uimahalli, niin henkilökunnan pitäisi tietää suositukset ja tehdä ne asiakkaallekin selväksi. Asiakas sitten itte päättää ja on vastuussa, viekä lastaan uimaan kloorin kyllästämään veteen, mihin ikämummot kuseksii altaaseen, kun ei rakko enää pidä.

Meillä vauvauinti on ihan uimahallin aukioloaikana. Kivoja pieniä pukkari (ja sauna!!!) täynä. 

Vierailija
55/59 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi että jäi mietityttämään.

En ole itse täydellinen.

Ja tosiaankin sitä pientä vauvaa suren. Mutta kuten sanoin, olin jotenkin niin hämilläni, enkä tiennyt miten puuttua. Paljon helpompaa olisi tosiaan puuttua, jos kyse olisi ollut suorasta pahoinpitelystä tms.

Olisit ottanut henkilökuntaan yhteyttä ja kysynyt, onko tuo uimahallin sääntöjen mukaista toimintaa ja että vauva itkeskelee turvattoman oloisena.

Vierailija
56/59 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta periaatteessa voisin mennä siksi, että en pidättäytyisi 20 vuotta jostakin jutusta vain sen vuoksi, että sattuu olemaan lapsia. Ei meillä ole mitään sellaisia mummoloita, mihin lapset voi laittaa aina kun huvittaa.

Nyt oli kyse vauvasta. Ei kai teillä 20v ole vauvoja talossa? Festareille kai voi toinen vanhempi lähteä muutamaksi tunniksi, jos toinen hoitaa lapsia sen aikaa.

Vierailija
57/59 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmeen "kloori on myrkkyä". Siellä uimahallin kloorivedessä se vauvauinti on 3kk/5kg ikäisestä alkaen. Ja ihan suositellaan vauvauintia kyllä yleisesti :)

Vierailija
58/59 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli kyse vauvasta. Ei kai teillä 20v ole vauvoja talossa? Festareille kai voi toinen vanhempi lähteä muutamaksi tunniksi, jos toinen hoitaa lapsia sen aikaa.

Olen eri, mulla meillä on 8 lasta tehty 17v aikana :) kyllä siinä on aika pitkään ollut vauva talossa. Tiedän myös perheitä joissa on yli 15 lasta.

Vierailija
59/59 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko afrikkalaiset kyseessä, kesällä luki, että he ovat sitä mieltä, että ihminen oppii uimaan, kun se menee veteen.

Eivät vain ole ymmärtäneet, että eivät itse osaa uida vaikka menevät veteen, hukkuvat vain?