Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään kylpylässä nähtyä: 5 viikkoinen vauva porealtaassa korvia myöten vedessä

Vierailija
11.04.2009 |

se on saattanut olla jo monta kuukautta vanha ja ties kuinka monta kertaa käynyt vauva-uinnissa ja sukellellut. ei se pieni pulahdus veden alle ole vaarallista.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenikään viedä tuon ikäistä kylpylän poreammeeseen, jos pakko kylpylään mennä niin vaunuissa vauva altaan reunalle. Olemme itse kovia kylpylöissä kävijöitä kera neljän lapsen ja ed.mainitulla tavalla aina toimineet. Itsekin jos olen imettänyt, niin jos olen altaassa ollut, niin ennen imetystä olen AINA käynyt pesemässä rinnat ennen suihkussa. Ajatelkaa, että sitä altaan vettä menee pienen suuhun!

Kuulin muuten jokunen aika sitten eräältä tuttavaltani, että poreammeiden vedessä on runsaasti smermaa tai siittiöitä. En muista kumman mainitsi. En ole itse muutenkaan mikään poreammeissa lilluja ja arvatkaapa vähenikö entisestään.......

Vierailija
22/59 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään porealtaassa loikoilla, vaikka koko päivän, mutta noihin yleisiin porealtaisiin en kaiken maailman runkkareiden, kuseskelijoiden ja muuten vaan hyppykuppaisten kanssa mene enkä vie lapsianikaan.

Ei tulisi mieleenikään viedä tuon ikäistä kylpylän poreammeeseen, jos pakko kylpylään mennä niin vaunuissa vauva altaan reunalle. Olemme itse kovia kylpylöissä kävijöitä kera neljän lapsen ja ed.mainitulla tavalla aina toimineet. Itsekin jos olen imettänyt, niin jos olen altaassa ollut, niin ennen imetystä olen AINA käynyt pesemässä rinnat ennen suihkussa. Ajatelkaa, että sitä altaan vettä menee pienen suuhun!

Kuulin muuten jokunen aika sitten eräältä tuttavaltani, että poreammeiden vedessä on runsaasti smermaa tai siittiöitä. En muista kumman mainitsi. En ole itse muutenkaan mikään poreammeissa lilluja ja arvatkaapa vähenikö entisestään.......

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisen esikoinen ja hän toimi tietämättömyyttään ja kokemattomuuttaan, ei itsekkyyttään, kuten täällä joku vihjaisi. Silloin ap tai hänen saunaseuransa olisi voinut aivan ystävällisesti sanoa, ettei ole hyvä tuoda noin pieniä vielä uimahalliin.

Kysytäänhän tälläkin palstalla usein neuvoja asioihin, jotka ovat joillekin aivan itsestäänselviä. Kaikki eivät tiedä kaikkea, eivätkä varsinkaan osaa kaikkea heti.

Vierailija
24/59 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokikin olen myös sitä mieltä että äidille olisi ollut fiksua asiasta asiallisesti sanoa.

Uimahallit on aika pelottavia paikkoja noin pienille ja vähän isommillekkin lapsille. Valot ja äänet on ihan erillaiset, kun normaalisti. Uimahallissahan näet kaikuu aikalailla. Sekä tosi viileeähän siellä on varsinkin märällä iholla ja varsinkin noin pienelle.

Vierailija
25/59 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et tehnyt ilmoitusta valvojalle ja heillä lienee jotkut määräykset tai mahdollisuus ottaa yhteys viranomaisiin - lastensuojeluun.

Vierailija
26/59 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et tehnyt ilmoitusta valvojalle ja heillä lienee jotkut määräykset tai mahdollisuus ottaa yhteys viranomaisiin - lastensuojeluun.

Vierailija
27/59 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei kyennyt antamaan lapselleen iänmukaista hoivaa ja huolenpitoa.

Tosin minäkin kannatan ennemmin hyväntahtoista puuttumista kuin heti ilmoituksen tekemistä, vaikka ymmärränkin että vieraalle on vaikea mennä neuvoja jakamaan.

Vierailija
28/59 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidänkin oli tarkoitus mennä nyt lomalla kylpylään ja ottaa 9kk mukaan mutta enpä enää tiedä... ei kyllä houkuttele viedä sitä tai isompaakaan lasta mihinkään sperma-altaaseen... :(

Vierailija
29/59 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän olisin huolissani pseudomonas- ja jopa legionella-bakteereista, joita porealtaissa voi muhia.

Vierailija
30/59 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisellä ei ole vielä rokotteitakaan!!

Vierailija
31/59 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä inhoon kylpylöitä. En ikinä veisi lapsiani.

Vierailija
32/59 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uima-allasvedessä on nitraattia, joka on pienille lapsille myrkyllistä, veren hapenkuljetuskyky huononee. Mm. vauva-uintialtaissa nimenomaan nitraattipitoisuutta seurataan ja sen on oltava tietyn tason alapuolella. Missään tapauksessa viisiviikkoinen ei kuulu yleisen uimahallin porealtaaseen. Porealtaissa on viljelylöydöksenä usein mm. pseudomonasta, joka voi aiheuttaa hengenvaarallisiakin infektioita heikon vastustuskyvyn omaaville, mm. keuhkokuumetta, haavainfektioita, nopeasti etenevän sokeuteen johtavan silmäinfektion jne. Lisäksi tosiaan äitikään ei ehkä ole ihan hygieenisimmillään tulemaan yleiseen lämminvesialtaaseen, jos synnytyksestä on viisi viikkoa. Jos ei oma järki sano, pitäisi kai laittaa ikärajat näkyviin uimahalleihin ja kylpylöihin, tästä vaikka adressille aihetta. Alle vuoden ikäisiä ei muualle kuin virallisiin vauva-uintialtaisiin.

Vierailija
33/59 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota uimahallijuttua minäkin luin järkyttyneenä, ja on vaikea uskoa, että tuollaista tosiaan tapahtuisi. Mutta festareille jos haluaisin, niin kyllä lähtisin, en pidättäytyisi niistä 20 vuotta (minkä ajan meillä on ollut pieniä lapsia), koska en tajua, miksei päiväsaikaan jonnekin nurmialueelle voisi mennä lastenkin kanssa kuuntelemaan, en minä nyt siinä tapauksessa puristuksiin lavan eteen lähtisi.

Vierailija
34/59 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä estää?

Vierailija
35/59 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuimme yhden rouvan kanssa tilanteesta saunassa kyllä, mutta ei ole helppo puuttua, kun suoranaista väkivaltaa tai "totaalista" vääryyttä on vaikea todentaa.

Haluaisinkin kuulla, mitä olisit itse tehnyt?

on siinä meillä lasten ystävä! näkee viisiviikkoisen lapsen hädissään vedessä ja ei muuta tee kun tulee valittamaan internetin keskustelupalstalle asiasta. ja mitenhän tämä sitä 5 viikkoista kärsivää lasta nyt sitten auttaa???

Just niin tyypillistä, oisit sanonut vaikka henkilökunnalle siellä kylpylässä

Vierailija
36/59 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

englantilaiset ovat uittaneet vauvojaan siellä ulkoaltaissa, joissa vesi on kamalan likaista ja kylmääkin. Sitten niitä grillataan siellä auringonpaisteessa kun äidin pitää kanssa ruskettua vieressä... Ihan kauheaa katseltavaa.

Vierailija
37/59 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kk vanha ui pelastusliiveissä Päijänteessä isompien lasten kanssa, en ole sen kummemmin vahtinut että vettä ei menisi suuhun, kun itse istuin laiturilla. Sattoi omiin päin uida yli 10:n m päähän. Kun hänet nosti vedestä pois, niin nosti kauhean metelin, vaikka huulet olivat jo siniset. Terveenä pysyí.

Kaikki ei tarvitse olla vaikeata.

Vierailija
38/59 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon sadat ihmiset luovuttavat bakteerinsa ja viruksensa, toimii lähinnä elatusalustana. Päijänteessä vesitilavuus on ihan pikkiriikkisen isompi, vesi vaihtuu ja lisäksi kylmä vesi estää bakteerien kasvua. Varmaan oikeasti olikin turvallisempaa lapselle kuin esim. joku kylpylän tai risteilylaivan poreamme. (Hyi helkkari, jollain ruotsinlaivalla en itseänikään porealtaaseen viitsisi kastella, saati sitten vauvaa....)

Vierailija
39/59 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman lapsia. Anteeksi vaan ihan kummemmin valintaasi moralisoimatta en ymmärrä miksi lapset (Jopa alle 6kk ikäisiä sylivauvoja olen festareilla nähnyt.) pitää festareille tuoda??

Meillä käydään lasten kanssa lapsille tarkoitetuilla festareilla ja konserteissa ja nauttivat kovasti olostaan, mutta rock-festarit ym. ei ole mielestäni lasten paikkoja ja omien lasteni ei tarvitse sinne humalaisia aikuisia lähteä katsomaan. Itsellekkin on mukavaa vaihtelua välillä vaan viettää aikaa aikuisten kesken ilman lapsia.

Ihan asiallisesti kysyisin sinulta miksi lapset on otettava mukaan kyseisiin tapahtumiin?

tuota uimahallijuttua minäkin luin järkyttyneenä, ja on vaikea uskoa, että tuollaista tosiaan tapahtuisi. Mutta festareille jos haluaisin, niin kyllä lähtisin, en pidättäytyisi niistä 20 vuotta (minkä ajan meillä on ollut pieniä lapsia), koska en tajua, miksei päiväsaikaan jonnekin nurmialueelle voisi mennä lastenkin kanssa kuuntelemaan, en minä nyt siinä tapauksessa puristuksiin lavan eteen lähtisi.

Vierailija
40/59 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos ei saada hoitajaa niin jompi kumpi vanhemmista jää silloin kotiin.

Eli vaikka meillä vanhemmat harrastaa ns. aikuisten juttuja ja menoja niin kaikki menee silti täysin lasten ehdoilla.

Viime kesänä näin muuten kun valveutuneet järjestysmiehet eivät päästäneet festarialueelle muutamia vanhempia sylivauvojensa kanssa. Käännyttivät pois porteilla ja saivat jopa ablodit muulta festariväeltä.