Onko paljonkin sellaisia suomalaisia jotka eivät sauno...
...vaikka siihen olisi mahdollisuus?
Ihan ihmetyttää kun olen tavannut joitakin sellaisia ihan supisuomalaisia ihmisiä jotka eivät sauno vaikka asunnossa olisi sauna.
Omasta mielestäni täysin käsittämätöntä. Itselläni ainakin menisi lauantai-ilta täysin pilalle mikäli en pääsisi jostain syystä saunaan.
Kommentit (27)
Saunon ehkä kerran joka kolmas vuosi. Ei kiinnosta. Samoin yksi kaverini ei ole käynyt saunassa kymmeneen vuoteen.
stadilaisilla ei edes ole saunoja. Kykkivät kopeissaan ja haisevat.
en tykkää saunoa, haaveilen kylpyammeesta
...vaikka siihen olisi mahdollisuus? Ihan ihmetyttää kun olen tavannut joitakin sellaisia ihan supisuomalaisia ihmisiä jotka eivät sauno vaikka asunnossa olisi sauna. Omasta mielestäni täysin käsittämätöntä. Itselläni ainakin menisi lauantai-ilta täysin pilalle mikäli en pääsisi jostain syystä saunaan.
Taalla on yksi joka ei mene saunaan vaikka maksettaisi.
ihan täysin suomalainen perhe ja meillä on aina ollut asunnossamme sauna. Käytämme kotimme saunaa noin 3 kertaa vuoden aikana.
Kesällä mökillä tulee sitten saunottua melkein joka päivä, mutta silloinkin saunassa käydään pyörähtämässä lähinnä vain uimisen lomassa lämmittelemässä.
Ja jouluna tietenkin käymme aattona isovanhemmilla joulusaunassa.
Seuraavaan asuntoo meinaan hommata sellaisen infrapunasaunan. On muuten todella paljon miellyttävämpi, kuin perinteinen.
Edellisessä asunnossa jossa asuin 6v oli sauna. Kävin siellä ehkä 5 kertaa vuodessa, lapset kävi useammin. Loppuajasta ei edes käyty kun sauna alkoi muuttua enemmänkin varastoksi.
En vaan erityisemmin tykkää saunoa, kamala olo jälkeenpäin, kuuma pari tuntia, naama tummanpunainen, hiki virtaa....eikä tee hyvää couperosaiholle.
Jos olisi, kävisin miutaman kerran talvessa. Kylpyamme olisi loistava.
Loppuajasta ei edes käyty kun sauna alkoi muuttua enemmänkin varastoksi.
en ole käynyt kertaakaan. Minulle tulee saunassa aina huono olo. Tämän viiden vuoden aikana olen käynyt kerran mökillä kun anoppi vaati mukaansa. Loppu illan sitten minua huippasi pahasti ja oksensin. Olipa kiva juhannus.
ja voin pahoin kuumuudessa. Eli en sauno.
Kotona saunotaan ehkä kerran vuodessa.
Miehen lapsuudessa hänen äitinsä pyörtyi aina saunassa/ oli huonovointinen ja meni silti "pakosta" saunaan kerran viikossa eikä hänellä ole hyviä saunamuistoja.
Itselle saunassa käynti on ajanhukkaa, suihkussa ehtii peseytyä.
Eli loka-toukokuun välisenä aikana ehkä muutaman hassun kerran jos sitäkään, kesäaikaan useammin. Asumme kerrostalossa ja talon sauna on kyllä ihan hieno, muttei huvita ottaa saunavuoroa kun en halua sitoutua johonkin tiettyyn ajankohtaan.
nyt olen vuoden sisään käynnyt jopa ehkä 5 kertaa saunassa kun mies tykkää käydä, normaalisti en käy lähemmäs koskaan ja olihan tuossa yks kerta kun 2 kokonaista vuotta käymättä saunassa...
en vaan tykkää siitä kuumuudesta. Mulla tulee myös hirveitä hengitysongelmia ylimmällä lauteella jos yks kokonainen kauhallinen sitä vettä heitetään..mietin aina että miten joku voi tykätä siitä kun se kuumuus korventaa kurkkua. Yleensä siis aina kiellän miestä heittämästä puolta kauhallista enempää ja nautin ihan semmosesta lämpimästä fiiliksestä kunnes 5 min päästä on pakko päästä ulos :D
mutta mun ulkomaalainen mies saunoo viikottain. Ja on sellaisesta maasta, jossa ei todellakaan saunota.
mulle tulee niin kuumassa tosi nopeasti paha olo. Käyn saunassa ehkä 2 kertaa vuodessa eikä mies ja lapsi ole yhtään innokkaampia saunojia.
Onneksi nykyisessä asunnossa ei ole saunaa, vaan amme :) Se on paljon mieluisampi meidän perheelle.
hetken vaan lämmittelen ja sitten suihkuun.
Mulle on järkytys kyläpaikat jossa ollaan heti tuuppaamassa saunaan. "ja nyt sitten naiset saunaan" Aina saa selitellä, että kiitos vaan, mutta kiitos ei.
No mies käy joskus saunailloissa, mutta muuten meillä ei kukaan sauno koskaan. Mulle tulee saunassa huono olo, teinit ei muuten vaan tykkää saunomisesta, ja alakoululainen inhoaa kuumaa. Hänelle on koulun uimahallireissut itkun paikka pakkosaunomisen takia.
en tykkää saunoa, haaveilen kylpyammeesta
en ole saunonut 7 vuoteen, en tykkää ja huono olo tulee. Meillä on sauna varastona myöskin, sulakkeet poistettu 7 vuotta sitten. Pitkä kuuma suihku on ihana, kunhan rahaa saadaan säästettyä, niin saunaan siirretään sitten pyykikone ja wc-istuin kylpyhuoneesta ja kylpyhuoneeseen amme :)
ja on vaan niin paljon miellyttävämpää käydä kylvyssä kuin saunassa, että ei olla käyty edellisen 6 vuoden aikana saunassa kuin muutaman kerran. Ja ulkomaalaisille vieraille ollaan lämmitetty saunaa kun ovat halunneet kokeilla.
Minusta on todella typerää tilanhukkaa rakentaa kaikkiin asuntoihin sauna. Meilläkin se toimii yleensä varastona.
Ei kai kaikki nyt tykkää kuumasta muutenkaan.