Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliaikaiskontrolli, rv 41+3, varautuako jäämään sairaalaan?

Vierailija
16.05.2011 |

Haluan käynnistyksen mahdollisimman pian koska olen itse ihan rikki tähän oloon ja niin kipeä että käveleminenkin on todella tuskaista ja nukkumisesta ei tule oikein mitään eli väsymys on myös hirveää, lisäksi heikottaa usein ja makuullaan on melkein mahdoton hengittää. Jos siis mahdollista niin aion toivoa käynnistystä heti kun mahdollista, mieluusti jäisin vaikka heti.

Mutta poliaika on vasta iltapäivällä joten eivät varmaan ala heti käynnistämään?

Ja käynnistävätkö ylipäätään vielä, vaikka tosiaan aion kertoa siellä että en jaksa enää yhtään tätä oloa :(

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika aikaisin olet menossa ya-kontrolliin. Meillä päin eka kontrolli on vasta rv 42+0.

Oletko koskaan kokenut käynnistettyä synnytystä?

Mä olen. Ei enää koskaan. Etenkään minkään "en jaksa tätä oloa enää muutamaa päivää" syyn vuoksi. Sorry.

Vierailija
2/26 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vauvan tai sinun voinnissa ei ole mitään ongelmia.

Saattaa olla, että vaikka sanoisit ettet jaksa olla enää raskaana, niin ne toteaa siellä, että jos vauvalla ei ole mitään hätää, niin he eivät käynnistä.

Muutenkin se on aina parempi, jos synnytys käynnistyy itsestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta tuntia mutta ei vaan lähde synnytys silti käyntiin. vauvakin on nyt arviolta 3.8-3.9kg jo. Voiko ne oikeasti vielä lykätä tätä vaikka oloni on niin kamala että yötkin joudun nukkumaan istualtaan nojatuolissa, kun en voi maata, ja nukun n. 5 tuntia, heräillen sinä aikana ainakin 0.5-1 tunnin välein :(

ap

Vierailija
4/26 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva on vasta viikko sitten käännetty perätilasta ja itse pelkään että on napanuoran kanssa ongelmaa eikä pääse laskeutumaan (on tosi ylhäällä vielä) koska itse oli perätilaankin kääntynyt vasta hiljattain, silti väkisin käänsivät vielä. mutta sepä selvinneekin sitten vasta synnytyksessä sykkeistä.. nyt tsekkaavat asennon.

ap

Vierailija
5/26 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eivät kyllä ala iltaa kohti käynnistelemään. Paitsi jos vauvalla on asiat huonosti. Eli kassi mukaan, tai ainakin kotona valmiina pakattuna odottamassa hakijaa. Minäkään en suosittele käynnistystä, vaikka siis olo olis mikä.

Vierailija
6/26 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan kanssa voi nukkuminen joskus olla paljon vaikeampaa...kuukausitolkulla...

Vierailija
7/26 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perätilaa ei koskaan käännetä viikoilla 40+3. Kannattaa tarkistaa faktat, ettei jää kiinni keksityistä tarinoista.

Vierailija
8/26 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä taas ei ole ihan normaalia loppuraskaudessa syödä 6 panacodia päivässä kipuun, eikä sekään auta niin että pystyisin edes normaalisti arjesta selviämään..

ap

Vierailija
9/26 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin vaan tehtiin juurikin viime viikolla taysissa!

ap

Vierailija
10/26 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
11/26 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(siis syytä joka liittyy lapsen parhaaseen). Ja hyvä niin!

Jos sulle todella on tehty ulkokäännös viikko sitten, lapsen täytyy olla tosi pieni. Eikö sun olosi ollut yhtään kamala silloin viikko sitten? Etkö kertonut lääkärille? Jos, niin mitä kommentoi silloin?

Vierailija
12/26 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole pieni vauva, oli viikko sitten 3.7kg kun käänsivät. käänsivät koska olisi muuten pitänyt leikata ja heillä oli leikkaussalit täynnä. oli olo huono silloin mutta ei vielä näin huono kuin nyt, elättelin toiveita että alkaisi syntyä nopsaan kun lääkäri sanoi että usein ulkokäännöksen jälkeen synnytys käynnistyy nopeastikin. eipä vaan käynnistynyt.

ap

Vierailija
13/26 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä annettiin mennä yli viikoille 42+2 jolloin pitkin hampain lähdettiin käynnistämään. Vauva ei ollut myöskään laskeutunut yhtään ja pyöri loppuun asti kohdussa, seurauksena napanuora pahasti kaulan ympärillä joka sitten synnytyksen edetessä kiristyi niin, että sydänäänet hävisivät paljon ennenkuin vauva oli maailmassa, ensi pisteet synnytyksen jälkeen 5, lisäksi kokoa oli yli 4kg ja jäi vielä hartioistaan kiinni, seurauksena solisluun murtuma. Seuraavan lapsen kohdalla tein selväksi, että raskauttani ei missään tapauksessa saa antaa mennä liikaa yli, se käynnistettiin sitten laskettunapäivänä ja kaikki meni huomattavasti paremmin.

Toivottavasti alkavat käynnistämään, voithan yrittää tiukasti sanoa et en enää suostu kotiin lähtemään, tsemppiä!

Vierailija
14/26 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitti että tämä vauva ei synny itsestään. Ei ollut laskeutunut yhtään, kohdunsuu tiukasti kiinni ja täyspitkä. Sain valita jäänkö heti osastolle vai tulenko kahden päivän päästä uudelleen.

Rv 42+1 vauva syntyi spontaanisti ja nopeasti. Napanuora kerran vartalon ympärillä ja kaksi kertaa kaulan ympärillä. Ei tullut ongelmia, kun ponnistusvaihe kesti vain 3 minuuttia.

Todellakin kannatti odottaa. (Takana myös käynnistetty synnytyshelvetti... + luonnollinen synnytys).

Vierailija
15/26 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli toisessa raskaudessa ihan hirveät tuskat lopussa, olo ei ollut enää siedettävä. Lapsen painoarvio oli 4,5- 5kg ja ei käynnistetty. Onneksi käynnistyi spontaanisti, mutta lapsen suuren koon vuoksi jäi jumiin, ja napanuora oli pari kertaa kaulan ympärillä.

Enkeleille kiitos lapsi selvisi kaikesta rytäkästä huolimatta.

Esikoisen osalta pääsin käynnistykseen rv 42. Mutta käynnistys kesti 3 vrk ja sitten se jämähti, lapsi jumissa ja sykkeet romahti jne... Enkeleitä oli mukana silloinkin :)

Ei nykypäivänä äitiä kuunnella, ehei. Tsemppiä loppurutistukseen. Ja vaadi apuja.

Vierailija
16/26 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yllättäen tekivät käynnistyspäätöksen. Mulla ei ollut mitään mukana, mutta saihan mies sitten tuotua tavaroita. Pikkaisen se päätös yllätti.

Eli varaudu molempiin vaihtoehtoihin.

Vierailija
17/26 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(siis syytä joka liittyy lapsen parhaaseen). Ja hyvä niin!

Jos sulle todella on tehty ulkokäännös viikko sitten, lapsen täytyy olla tosi pieni. Eikö sun olosi ollut yhtään kamala silloin viikko sitten? Etkö kertonut lääkärille? Jos, niin mitä kommentoi silloin?

Mun anopille tehtiin kääntö 41+ ja vauva oli syntyessään 4600g. Ja tämä tapahtu OYS:ssa.

Vierailija
18/26 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(siis syytä joka liittyy lapsen parhaaseen). Ja hyvä niin! Jos sulle todella on tehty ulkokäännös viikko sitten, lapsen täytyy olla tosi pieni. Eikö sun olosi ollut yhtään kamala silloin viikko sitten? Etkö kertonut lääkärille? Jos, niin mitä kommentoi silloin?

Mun anopille tehtiin kääntö 41+ ja vauva oli syntyessään 4600g. Ja tämä tapahtu OYS:ssa.

Vierailija
19/26 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen 3 päivää ollut käynnistyksessä ja vaikka se oli kamalaa synnyttää käynnistettynä niin ihan yhtä kamalaa on jos olo on sietämätön.

Mitä lääkärit sanoo sun kipulääkkeiden syömisestä???

Minulle sanottiin joskus että voidaan ottaa kyllä käynnistykseen, se riippuu paljon siitä miten paljon saleissa on tilaa ja mikä on äidin/lapsen vointi.

Vierailija
20/26 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän kipuun, ja sanoi että ainoita mitä oikein voi syödä ja seuraava aste on sitten morfiini. En tiedä mitä sitten tämä lääkäri tuumaa näistä lääkkeistä, mutta lisää saa kyllä sitten luvan kirjoittaa jos ei tee käynnistyspäätöstä, koska ilman lääkkeitäkään en pärjää. että kai se sitten on vauvalle parempi että syön panacodeja kuin että käynnistettäisiin...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi