Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä haisevat hajusteettoman pesuaineen käyttäjät?

Vierailija
25.06.2009 |

Meillä käytetään vain hajusteettomia pesuaineita ja olen monesti miettinyt, miltähän meidän sakki oikein haisee, kun ei haise pyykinpesuaine.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paska haisee paskalta vaikka pesisi millä pesuaineella! varsinkin vauvanpaska. Ariel kyllä haisee hyvältä niin kauan kuin ei laita sitä vaippoje´n kanssa samaan pesukoneeseen.

Vierailija
2/68 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei haise pyykki pahalta.

Nyt olen kokeilemassa Lumme-pesuainetta ja sekin minusta hyvä.

Meillä on ihan uusi pesukone, johtuukohan siitä.

Miehellä on jotain pelikamppeita joihin haluaa laittaa hajustettua pesuainetta kun kuulemma jäävät tunkkaisiksi. Mutta se on sen oma vika kun ei raski heittää pois pinttyneitä hikipaitojaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei käytetä hajustettuja pesuaineita. Kun muksut käy leikkimässä kavereidensa luona (joilla siis hajustetut käytössä) niin ei tartte olla kuin tunti niillä ja jo haisee muksut ja vaatteet niiden pesuaineelle. Niiden koko koti haisee sille aineelle. Tämä sille, jonka pph käyttää hajustettuja aineita. Tuntuu siis haju tarttuvan varsin herkästi.

Oletteko muuten ajatelleet te hajusteista pitävät mille haisee Ariel ja sitten se sensuelli joka paikkaan leviävä hajuvetenne? Nämä yhdistelmät on joskus tosi 'jänniä'.

Vierailija
4/68 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin silloin pesukone kaipaa kyllä puhdistusta!

Vierailija
5/68 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hajustettuja pesuaineita. Koko koti haisee kamalalle pesuaineelle. Jos tykkää tuoksuista, niin miksi pitää haista sitten pesupulverille! Kun tulen illalla kotiin, niin haistan heti, jos meillä on ollut leikkimässä lapsen kaveri, jonka kotona käytetään hajustettua pesuainetta. Voi sitten vain kuvitella, että mikä löyhkä niiden kotona on!

Vierailija
6/68 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin kuivattaa pyykin ulkona, mutta ulkoilmastahan pyykki imee varsin monenkirjavia hajuja: omakotitaloalueella savunhajua, kaupungissa pakokaasut ja muutenkin järkyttävä katupöly, keväällä siitepöly tarttuu...

Väitän, että sisällä kuivattaen saan "puhtaampaa" ja paremmantuoksuista pyykkiä.

Vierailija
7/68 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieruille ja kainaloeritteelle, hyyyyi.

Vierailija
8/68 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on LV:tä, kun anoppi tuo sitä aina tullessaan ja se haisee LV:n rasvalle. Olenkin miettinyt pitäisikö hankkia jotain muuta huuhteluainetta vaatteille, koska tuo LV:n rasvan haju ei ole koskaan miellyttänyt nenääni. Ne LV:n huuhteluaineet voi sitten käyttää vaikka lakanapyykkiin. LV:n pesuaine myös pesee aika huonosti, joten siksikin tekisi mieli ostaa jotain muuta. Täytyy toivoa, ettei anoppi käy kaupassa yllättäen ja tuo ruokakassia ovelle. Viimeksi ei sentään ollut huuhteluainepulloa mukana.

Rakastan puhtaan pyykin tuoksua ja parasta on, kun mies tulee suihkun raikkaana viereen puhtaassa pyjamassa. Voisin nuuhkia sitä vaikka kuinka kauan. Ei sillä, on sitä hyvän tuoksuisiakin hajustettua huuhteluaineita, koska kerran erehdyin kehumaan ystäväni hajuvettä, joka paljastui huuhteluaineeksi. Hups.

Vierailija
9/68 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan pyykit haise millekään, kun tuoksuttomalla pestään. Ja mulla on tarkka nenä, kyllä haistaisin, jos ei olisi tullut puhdasta.

Jos likaisia ja hikisiä vaatteita pesee jatkuvasti alhaisissa lämpötiloissa, niin ei kai ole ihmekään, että ne ajan kanssa alkaa haisemaan. Kannattaa pyöräyttää välillä kuumemmassa, tosin ei sekään sitten enää pinttyneeseen hajuun auta. Tai sitten kone ei enää pese kunnolla.

Mua kyllä ällöttää ajatus, että joku kuittaa huonosti pestyn pyykin sillä, että käyttää hajustetta. Joo-oh... sillä hajusteellahan se likaisuus haihtuu ilmaan...

Vierailija
10/68 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko koti haisee kamalalle pesuaineelle. Jos tykkää tuoksuista, niin miksi pitää haista sitten pesupulverille!

Vierailija
11/68 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei saisi haista, maistua eikä näkyä suomalaisen mielestä! Ruokiin ei laiteta tarpeeksi mausteita, hajuvettä ei saisi olla, värejä ei osata käyttää. Kaikki on niin pliisua. Ei missään muualla ole tämmöistä. Sori, piti avautua hieman.

Vierailija
12/68 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan lääkärissä tutkittu ja todettu. Haistan siis jopa sellaista mitä moni muu tavallinen ihminen ei haista. Hajusteettomia aineita käyttävät ihmiset haisevat hyvimmältä. He haisevat yleensä raikkaalta ulkoilmalta. Ulkoilman haju nimittäin tarttuu tosi herkäsi ihmiseen jo parin minuutin ulkoilun jälkeen. Tämä paras, ihana tuoksu häviää kokonaan niistä ihmisistä jotka käyttävät hajusteita. No pesuaineiden haju ei vielä niin vaikuta mutta eism. hajuvedet ovat aivan kauheita. Hajuvesiä käyttävät ihmiset haisevat likaiselle. Sieltä hajuveden alta nimittäin tulee aina myös rasvaisen ihon haju. Joka kerta kun nainen laittaa hajuvettä iholle niin se imee samalla myös rasvaa mukaan siihen hajuun siitä iholta. Minä haistan aina hajuveden seasta sen rasvan. Jos taas hajuvettä ei ole käytetty niin ihmisestä huokuu lähes aina se ulkoilman haju. Itse herkällä nenällänni siis voin sanoa että paremman vaikutelman ihmisestä saa niistä, joilla ei ole hajusteita. Yrittäkää myös tuulettaa pyykkiä ulkona aina kun voitte. Silloin tulee paras tuoksu kotiinkin :) Hyvin harvoin ihmiset haisee hielle. Dödöä kannattaa kuitenkin käyttää. Se haju pysyy hyvin siellä kainaloissa eikä häiritse herkkänenäisiäkään. Niin ja vanhan ajan saippua on myös hyvä! Siitä ja raikas tuulahdus kun ihminen on suihkussa käyttänyt kunnon vanhan ajan saippuaa jossa ei ole mitään ihme tekohajuja...

Vierailija
13/68 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäkin tosin käytän vaan vähän, en halua löyhkätä ja saan voimakkaista hajuista päänsärkyä.

Mies haisee ehkä tervasampoolle ja lapsi muumisuihkeelle (sille hiustenselvityssuihkeelle) :)

Vierailija
14/68 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan tapaan jos käyttää vaikka suolaa tai jotain tulista maustetta ruuassa: kohta sitä suolaisuutta/tulisuutta ei enää maista vaikka tottumattomalle suolaa/tulisuutta on aivan liikaa.

Jos nämä "pesuaine-hajupommit" olisivat esim. 1kk pesemättä hajusteisilla pesuainella, niin veikkaan että yllätys olisi iso kun sen jälkeen koneellisen pyöräyttäisi hajusteettomien jälkeen "tavallisella" pesuaineella.

Itse en ole tuoksuyliherkkä, mutta voi luoja kun usein KIRJAIMELLISESTI puoli bussia/ratikkaa haisee pesuaineelle :( Kamalinta on jos hajupommi istuu viereen, pari kertaa alkanut voimaan aphoin siitä keinotekoisesta pesuainehajusta.

Vierailija
15/68 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies osti duunikaverinsa muksun futisjengiä tukeakseen hajustamatonta pesuainetta ja mua ällöttää kun pyykit mun mielestä haisee tosi pahalle... :) Olen toki kiertänyt tämän ongelman niin että mulla on hyvän tuoksuista huuhteluainetta käytössä. :-)) Meitä on moneen junaan...

Pari vuotta sitten vaihdoin hajusteettomiin, kun kestovaipat tulivat kuvioon. Nyt en voi ymmärtää, miksi jotkut käyttävät hajustettuja. Käytettynä ostetut vaatteet haisevat usein toosi pahalle, eli hajustetulle pesuaineelle...

meilä kone/pyykit alkoi haista pahalle ja kone raikastettiin sitruunahapolla. ja joskus olen pyörittänyt tyhjänä kloriitillla tai sitteb 90 asteessa. eikä pyykit haise kun ilmavassa paikassa muistaa kuivattaa

Meilläkin pestään pesukone säännöllisesti, viimeistään siinä vaiheessa kun puhtaat pyykit haisee koneesta otettaessa.

Kuinkahan moni peittää likaisen pesukoneen hajua niillä hajustetuilla pesuaineilla ö.ö

Vierailija
16/68 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei saisi haista, maistua eikä näkyä suomalaisen mielestä! Ruokiin ei laiteta tarpeeksi mausteita, hajuvettä ei saisi olla, värejä ei osata käyttää. Kaikki on niin pliisua. Ei missään muualla ole tämmöistä. Sori, piti avautua hieman.

tykkään tuoksuista, kovastikin.

Pyykinpesuaineiden tuoksuista en kuitenkaan tykkää. Ja niissä haju on niin voimakas, että se joko peittää ja pilaa muut tuoksut.

Vierailija
17/68 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on tosi jotenkin no....junttia tuoksua joko pyykinpesuaineelle tai huuhteluaineelle.Pesen tuoksuttomalla ja tehopesen koneen välillä lakanapyykillä 90asteessa. Tunkkainen haju peittyisi kyllä hajustetuila aineilla, mutta parempi näin; kone puhdas, pyykki tuoksuton. Kun kevät koittaa kuivaan ulkona nopeasti ja SE tuoksu, joka tulee ulkona kuivuneista vaatteista ja lakanoista on jotain ihanaa.

Vierailija
18/68 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kanssa pidän tuoksuista, minusta esimerkiksi vastaleikattu nurmi, liljat ja vaikka vauvan iho tuoksuvat ihanilta.

Mä vaan en erityisesti pidä keinotekoisista kemikaalituoksuista.

Meillä käytetään ecoveria ja etikkaa huuhteluaineena esim. lakanapyykissä.

Kosmetiikka pyritään valitsemaan myöskin hajuttomana, mä käytän Sokoksissa myytävää Simple-sarjaa. Se on vielä hyvin edullinen.

Mä en edes kuvittele olevani mitenkään erityisen tarkka-aistinen, mutta kyllä monilla se pesuaineiden tuoksu tulee monen yli. Jossain yökylässä huomaa selvästi liinavaatteista tai pyyhkeistä käytetyn pesuaineen.

Vierailija
19/68 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoan voimakkaita, keinotekoisia hajusteita (hajuvesia ja useimpia pyykkiaineita), mutta luonnolliset hajusteet on asia erikseen. Maustan ruokaa aika voimakkaasti ja kotikin on värikäs.

Mulle nuo peruspyykkiaineet tekevät kuvottavan olon ja päänsärkyä. Luulen, että yhä useampi allergisoituu voimaikkaille hajuille, kun niitä käytetään yhä enemmän.

Vierailija
20/68 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan lääkärissä tutkittu ja todettu. Haistan siis jopa sellaista mitä moni muu tavallinen ihminen ei haista. Hajusteettomia aineita käyttävät ihmiset haisevat hyvimmältä. He haisevat yleensä raikkaalta ulkoilmalta. Ulkoilman haju nimittäin tarttuu tosi herkäsi ihmiseen jo parin minuutin ulkoilun jälkeen. Tämä paras, ihana tuoksu häviää kokonaan niistä ihmisistä jotka käyttävät hajusteita. No pesuaineiden haju ei vielä niin vaikuta mutta eism. hajuvedet ovat aivan kauheita. Hajuvesiä käyttävät ihmiset haisevat likaiselle. Sieltä hajuveden alta nimittäin tulee aina myös rasvaisen ihon haju. Joka kerta kun nainen laittaa hajuvettä iholle niin se imee samalla myös rasvaa mukaan siihen hajuun siitä iholta. Minä haistan aina hajuveden seasta sen rasvan. Jos taas hajuvettä ei ole käytetty niin ihmisestä huokuu lähes aina se ulkoilman haju. Itse herkällä nenällänni siis voin sanoa että paremman vaikutelman ihmisestä saa niistä, joilla ei ole hajusteita. Yrittäkää myös tuulettaa pyykkiä ulkona aina kun voitte. Silloin tulee paras tuoksu kotiinkin :) Hyvin harvoin ihmiset haisee hielle. Dödöä kannattaa kuitenkin käyttää. Se haju pysyy hyvin siellä kainaloissa eikä häiritse herkkänenäisiäkään. Niin ja vanhan ajan saippua on myös hyvä! Siitä ja raikas tuulahdus kun ihminen on suihkussa käyttänyt kunnon vanhan ajan saippuaa jossa ei ole mitään ihme tekohajuja...

Mulla ei ole mikää lääkärissä todettu hyperhajuaisti, ihan tavallinen, mutta kyllä mä haista todella monien hienhajun / kuukautiset / ihotalin / suun plakin ja proput. Myös sen erottaa hengityksestä kuka juo ruokajuomana maitoa tai syö paljon mausteista ruokaa.

Lujan kiitos, jotkut tajuavat käyttää hajusteita!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi