Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä haisevat hajusteettoman pesuaineen käyttäjät?

Vierailija
25.06.2009 |

Meillä käytetään vain hajusteettomia pesuaineita ja olen monesti miettinyt, miltähän meidän sakki oikein haisee, kun ei haise pyykinpesuaine.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan lääkärissä tutkittu ja todettu. Haistan siis jopa sellaista mitä moni muu tavallinen ihminen ei haista. Hajusteettomia aineita käyttävät ihmiset haisevat hyvimmältä. He haisevat yleensä raikkaalta ulkoilmalta. Ulkoilman haju nimittäin tarttuu tosi herkäsi ihmiseen jo parin minuutin ulkoilun jälkeen. Tämä paras, ihana tuoksu häviää kokonaan niistä ihmisistä jotka käyttävät hajusteita. No pesuaineiden haju ei vielä niin vaikuta mutta eism. hajuvedet ovat aivan kauheita. Hajuvesiä käyttävät ihmiset haisevat likaiselle. Sieltä hajuveden alta nimittäin tulee aina myös rasvaisen ihon haju. Joka kerta kun nainen laittaa hajuvettä iholle niin se imee samalla myös rasvaa mukaan siihen hajuun siitä iholta. Minä haistan aina hajuveden seasta sen rasvan. Jos taas hajuvettä ei ole käytetty niin ihmisestä huokuu lähes aina se ulkoilman haju. Itse herkällä nenällänni siis voin sanoa että paremman vaikutelman ihmisestä saa niistä, joilla ei ole hajusteita. Yrittäkää myös tuulettaa pyykkiä ulkona aina kun voitte. Silloin tulee paras tuoksu kotiinkin :) Hyvin harvoin ihmiset haisee hielle. Dödöä kannattaa kuitenkin käyttää. Se haju pysyy hyvin siellä kainaloissa eikä häiritse herkkänenäisiäkään. Niin ja vanhan ajan saippua on myös hyvä! Siitä ja raikas tuulahdus kun ihminen on suihkussa käyttänyt kunnon vanhan ajan saippuaa jossa ei ole mitään ihme tekohajuja...

Mulla ei ole mikää lääkärissä todettu hyperhajuaisti, ihan tavallinen, mutta kyllä mä haista todella monien hienhajun / kuukautiset / ihotalin / suun plakin ja proput. Myös sen erottaa hengityksestä kuka juo ruokajuomana maitoa tai syö paljon mausteista ruokaa.

Lujan kiitos, jotkut tajuavat käyttää hajusteita!

haittaavat ne hajusteet enemmän kuin hiki ja muut luonnollisemmat hajut. Hienhajusta en ole vielä päänsärkyä saanut.

Vierailija
22/68 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä hajusteisia deodorantteja, koska olen hajuille allerginen. Ruoat maustetaan aidoilla mausteilla, niistä ei tule oireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siten myös niillä pesty pyykki haisee ja ihmiset, jotka käyttävät vaatteita, jotka on pesty hajusteetomilla pesuaineilla, haisevast pahalta, mun nenään.

Vierailija
24/68 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuyliherkkyys on psykiatrinen sairaus

myös se, että ei ymmärrä toisten ihmisten erilaisia fyysysiä reaktioita, kertoo jotain ihmisen psyykestä, eikä mitään hyvää.

Mä käytin ennen hajuvettä sekä keinotekoisilla aineilla hajustettuja pesuaineita, suihkusaippuoita ja sensellaisia, kunnen aloin yhtäkkiä saada niistä päänsärkyä ja pahaa oloa. Kun ruokaan, tekstiileihin ja kaikenlaisiin muihin hyödykkeisiin näistä kosmetiikka- ja pesuaineista puhumattakaan lisätään jatkuvasti kemikaaleja, joiden yhteisvaikutuksista ei ole olemassa mitään tutkimustietoa, ei ole ihmekään, että ihmiset niille herkistyvät.

Vierailija
25/68 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin käytetään hajusteettomia pesuaineita ja hajusteetonta dödöä käytän itse. en myöskään käytä hajuvesiä ikinä migreenin takia. Ei ole kukaan ainakaan tullut sanomaan että pahalle haisen. :)

Vierailija
26/68 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten vaihdoin hajusteettomiin, kun kestovaipat tulivat kuvioon. Nyt en voi ymmärtää, miksi jotkut käyttävät hajustettuja. Käytettynä ostetut vaatteet haisevat usein toosi pahalle, eli hajustetulle pesuaineelle...

Vierailija
27/68 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elleivät sitten haise taivaisiin joltakin "kielolta" (siis kukkaisesanssilta mitä joissakin pesuaineissa) tai jos haisevat likaiselta... eli kaikesta päätellen eivät miltään?

Vierailija
28/68 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies osti duunikaverinsa muksun futisjengiä tukeakseen hajustamatonta pesuainetta ja mua ällöttää kun pyykit mun mielestä haisee tosi pahalle... :) Olen toki kiertänyt tämän ongelman niin että mulla on hyvän tuoksuista huuhteluainetta käytössä. :-))

Meitä on moneen junaan...

Pari vuotta sitten vaihdoin hajusteettomiin, kun kestovaipat tulivat kuvioon. Nyt en voi ymmärtää, miksi jotkut käyttävät hajustettuja. Käytettynä ostetut vaatteet haisevat usein toosi pahalle, eli hajustetulle pesuaineelle...

Vierailija
29/68 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhtailta ja raikkailta. Meillä ei nimittäin voida käyttää mitään hajustettuja pesu- ja puhdistusaineita, koska olen allerginen.

Vierailija
30/68 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivataan pyykit ulkona ja niissä on vain se raikas ulkoilman tuoksu. Musta se on paras pyykin tuoksu :)

Vierailija
31/68 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pyykit haisi niin pahalta niillä pestyinä. Ehkä mies vaan hikoilee niin paljon, että sitä hajua (joka ilmeisesti leviää kaikkeen pyykkiin) ei mitkään "luonnolliset" pesuaineet poista. Eli arvelen että itse haisimme pahalta hajusteettomia pesuaineita käyttäessämme.

Vierailija
32/68 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei haise enää miltään. : )

Se huuhteluainelemu on aivan kauhea. Lasten pph käyttää ja meiän muksujen vaatteet haisee siltä kun tulevat kotiin. Varmaan tarttuu lakanoista päiväunilla.

Vierailija
33/68 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin jos pyykki haisee pahalle hajusteettoman pesuaineen jälkeen. Nukkasihti voi olla tukossa, huuhtelussa tai vedenpoistossa häikkää tms. Koska en käytä hajusteita, huomaan heti pyykistä jos jotain vialla. Hajusteet peittää kätevästi huonon pesutuloksen. Ei kiva tunne, että pyykki ei ole puhdas, se on vaan hajustettu :(

Vierailija
34/68 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhasta ja hoitamattomasta (esim hometta tiivisteissä) pesukoneesta jää ikäv tunkkainen haju vaatteisiin.

Vierailija
35/68 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa valita zeoliititon vaihtoehto. Zeoliitti kertyy pesukoneisiin ja tekee tunkkaisen hajun - ja kertyy tietysti myös vaatteisiin. Tai sitten täytyy puhdistaa pesukonetta säännöllisesti 90 asteen lakanapyykillä tms.

Vierailija
36/68 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allegro on ollut toistaiseksi tehokkain, mutta siinä on fosfaattia ja meidän talo ei ole kunnallisessa jätevesisysteemissä, joten en mielellään käytä fosfaatillisia.

Fosfaatittomista ja hajustamattomista Erisan ei jotenkin toiminut millään ja LVkin on niillä rajoilla. En tiiä, mitä muita hajustamattomia, fosfaatittomia ja zeoliitittomia olisi, mieluusti vielä pahvipakkauksessa.

Välillä vaatteisiin jää ihmeen tunkkainen haju ja pitää usein pestä 50-60 asteessa 40 asteen pyykkikin. Talvella kokeilin pitkästä aikaa hajustettua pesuainetta juuri tuon tunkkaisuuden takia, mutta aloin heti kutista joka puolelta. Meidän pesukone tosin on vanha ja muutenkin huono, epäilen että suurin vika on siinä, huolimatta säännöllisestä putsaamisesta.

Vierailija
37/68 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta myös muut hajusteettomat toimi hyvin. Meillä aika uusi ja hyvin huuhteleva kone. Allegrossa tuli myös mukana koneputsausaine jota ensin käytin. Monet perheet käyttää ihan kauheelta tuoksuvia pyyknipesuaineita. Voi sanoa että niiden lasten vaatteet on tosi hajustettuja. Monet koditkin tuoksuvat pyykiopesuaineille, mikä musta on kauhee tuoksu. Ja ihan hirveetä jos esim. lakanoissa on voimakas tuoksu...

Vierailija
38/68 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies osti duunikaverinsa muksun futisjengiä tukeakseen hajustamatonta pesuainetta ja mua ällöttää kun pyykit mun mielestä haisee tosi pahalle... :) Olen toki kiertänyt tämän ongelman niin että mulla on hyvän tuoksuista huuhteluainetta käytössä. :-))

Meitä on moneen junaan...

meilä kone/pyykit alkoi haista pahalle ja kone raikastettiin sitruunahapolla. ja joskus olen pyörittänyt tyhjänä kloriitillla tai sitteb 90 asteessa. eikä pyykit haise kun ilmavassa paikassa muistaa kuivattaa

Vierailija
39/68 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös kiinnittää huomiota pesuaineen annosteluun! Pesuainetta voi hyvinkin laittaa kolmanneksen vähemmän kuin mitä purkin kyljessä sanotaan. Itse myös siirryin käyttämään Ecoverin huuhteluainetta / etikkaa, pyykki ei tuoksu kuivuttuaan juuri millekään mutta on pehmeää.

Vierailija
40/68 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaajan pesukoneet käyttävät vähemmän vettä. Itse annostelen pesuainetta (parjattua Omon black velvettiä) koneelliseen vain 20-30ml. Puhdasta tulee. Huuhteluun etikkaa tai hajusteetonta huuhteluainetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi