Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

16-vuotias tyttöni seurustelee, milloin alan tarjoamaan e-pillereitä?

Vierailija
15.05.2011 |

Seurustelee itseään vuoden vanhemman pojan kanssa ja seurustelua jatkunut pari kuukautta. Missä vaiheessa otan asian puheeksi vai otanko?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu parikuukautta onkin todella pitkä ja syvä suhde. miksi haluat tyrkyttää hänelle pillereitä ja siten kannustaa helppoihin suhteisin???

mieheni harrasti ekan kerran skeisä kanssani 29v itse olen tehnyt juuri nuo idiootit ja helpot suhteet. En ikinä kannustaisi lastani sellaiseen.

Vierailija
2/11 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä osasin 15-vuotiaana tilata itse ajan e-nlaan ja hankin pillerit.

Vierailija
4/11 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannata alkaa tarjoamaan keinotekoisia hormoneja lapselle, jonka oma hormonitoiminta on hädin tuskin tasaantunut.

Ehkäisypillereillä on hirveästi haittoja sekä yksilötasolla että ihan ympäristönkin kannalta. Ne voivat sopia joillekin joissain tilanteissa, mutta missään tapauksessa niitä ei kannata automaattisesti tyrkyttää lapselle.

Vierailija
5/11 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannata alkaa tarjoamaan keinotekoisia hormoneja lapselle, jonka oma hormonitoiminta on hädin tuskin tasaantunut.

Ehkäisypillereillä on hirveästi haittoja sekä yksilötasolla että ihan ympäristönkin kannalta. Ne voivat sopia joillekin joissain tilanteissa, mutta missään tapauksessa niitä ei kannata automaattisesti tyrkyttää lapselle.

Ja se pillerit varmempi tapa kun kondomi kuitenkin näin nuoruuuden kiihkoissa.

t: ap

Vierailija
6/11 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini rupesi juttelemaan minulle ehkäisystä, kun olin syönyt pillereitä jo jonkun aikaa. Hän oli aika järkyttynyt, kun oln hommannut ne hänen tietämättään ;D

Vierailija
7/11 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytetään myös kuukautiskipujen helpotukseen, ei pelkästään ehkäisymenetelmänä vaikka se sillä nimellä kulkeekin. Mutta itse ottaisin asian puheeksi piakkoin ja suosittelisin käymään terkkarin kans juttusilla/ottaa yhteyttä e-neuvolaan ja varaamalla aika. Siellä ainakin saavat puhuttua/kysyttyä kaiken ehkäisyyn liittyvät asiat, mitä ei välttämättä omalle äitille tahdo sanoa tai kehtaa kysyä :) E-neuvolan porukka voi myös tarjota muitakin ehkäisykeinoja kun pillerit. (esim. ehkäisyrengas)

Vierailija
8/11 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit hain n. puolen vuoden seurustelun jälkeen (tosin seksi alkoi jo paljon aiemmin). Omalla kohdallani pillerit olisivat tosin olleet tosi hyvä juttu jo aiemmin, koska ne tasoittivat hyvin epäsäännöllisen kuukautiskierron ja vähensivät todella runsaan vuodon normaaliksi joten elämä muuttui huomattavasti helpommaksi enkä myöskään enää ollut kestoaneeminen.

Kannattaa jutella asiasta tyttäresi kanssa! Minä olisin kaivannut nuorempana asiallista keskustelua äitini kanssa kuukautisasioista ja seksistä, mutta äiti häpeili kaikkia intiimiasioita joten jouduin ottamaan kaikesta selvää itse.

Vierailija
9/11 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vakavasti: Kyllä siitä ehkäisystä kannattaa keskustella. Hyviä neuvoja nuo, että kannustaa lastaan ottamaan yhteyttä ehkäisyneuvolaan tarvittaessa. Samalla voi ehkä myös lupautua maksamaan ehkäisyä/nostamaan viikkorahoja, mikäli lapsella itsellään ei ole paljoa rahaa käytössään.

Vierailija
10/11 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kas, lapsi muistaa aika pitkään, mitä seksistä seuraa.

Vierailija
11/11 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ehdottomasti sekä kondomi että pillerit käyttöön! Vanha totuushan on, että kun tyttöystävällä on pillerit, on pojalla monin eri tavoin huolettomampaa käydä myös vieraissa.