La 1.8. Minkä kokoinen syyshaalari?
Lapsni ovat olleet normaalikokoisia jos nyt niin voi sanoa. Mutta siis ihan tavallisia, ei pulleita, hoikkia. En vaan yhtään muista minkä kokoisia ovat olleet 2-5kk.
Nyt kirppiksiä kierrellessä vastaa tullut ihania vaunuhaalareita. Kannattaisiko ostaa 62cm vai 68cm?
Kommentit (4)
Mä en ostaisi ollenkaan tuohon tarkoitukseen. Omasta mielestäni makuupussi on kätevämpi. Talvea vasten sitten voi ajatella talvihaalaria.
Mutta 68-kokoisen mä ehkä ostaisin.
Noin pienellä pitää melko äkkiä siirtyä toppavaatteisiin. Lisäksi haalarit ovat ihan pikkuvauvalla aina vähän "isomman oloisia" kuin liikkuvalla lapsella, he "hukkuvat" niihin haalareihin. Meil meni 56-cm vk-haalari vaik muksu käytti muuten 62-cm koska tosiaan ei vielä paljoa liikuskellut. Ja lokakuussa varmaan pitää noin pienellä ottaa jo topat käyttöön, eli syyshaakatilke jää käyttöä pari kuukautta.
osa haalareista on todella väljää mitoitusta, esim. kuopuksellamme 1v 4kk on edelleen käytössä 74cm Remun vk-haalari eikä tee edes tiukkaa.
Itse ostaisin 62cm, sillä sehän on 2-4kk kokoiselle.
Mutta meillä lapset ovatkin olleet suht pieniä syntyessään, toisaalta kyllä ottaneet synnyttyään hyvän kasvuspurtin...
Tutta-vaatteet on ihan hirmu isoja, meidän 68 cm pitkälle tytölle mahtuu vielä (tosin ei enää kauan) 62 cm bodyt ja sen 68 cm vk-feece haalari on sopiva varmaan vielä syksyllä :)
Itelle tuli mieleen sillon syksyllä kun neiti syntyi, että ois pitäny ostaa tarpeeks pientä vaatetta. Onneks oma äiti oli järkevä ja ostikin. Muuten ois ollu kaikki liian isoo :)
Ite ostaisin 62 cm tai siirtyisin suoraan toppaan :)