Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ruoanlaitosta tehdään kaikkialla niin vaikeaa?

Vierailija
26.03.2023 |

En löydä yhden yhtä ruokablogia, jossa tehtäisiin terveellistä ruokaa yksinkertaisilla menetelmillä ja mauilla. Aina hienostellaan jollakin eksoottisilla mausteilla, jotka aiheuttavat närästystä ja joista saa parin suolapurkin verran suolaa. Kauhistelen esimerkiksi uunifetapastaa itse verenpainetautisena ja suolaa välttelevänä.

Oisko teillä reseptejä tällä ajatuksella?

Itse tein tänään broileria riisi-kasvispedillä. Ostin kaupasta tuorevihanneksia valmiiksi puhdistettuina ja paloiteltuina (kun en jaksanut alkaa alusta asti miettiä ja puhdistaa ja poistaa siemeniä jne. jne.) Sitten laitoin uunivuokaan ne kasvikset, riisiä, vettä ja päälle broileria. Tunniksi uuniin ja huomisen lounaalle sopivaa ruokaa tuli.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö laittanut mitään mausteita?

Vierailija
2/42 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kaipaa mausteita. Enkä oikein voikaan käyttää juuri muuta kuin yrttejä, kun verenpainetaudin lisäksi on myös paha refluksi. Mielestäni kasvisten oma maku riittää vallan mainiosti.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi, että useimmat ihmiset pitävät siitä että ruuassa on myös mausteita - jokainen osaa kokata yksinkertaisesti ilman ohjetta, kuten itsekin teit.

Vierailija
4/42 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kaipaa mausteita. Enkä oikein voikaan käyttää juuri muuta kuin yrttejä, kun verenpainetaudin lisäksi on myös paha refluksi. Mielestäni kasvisten oma maku riittää vallan mainiosti.

Ap

Toivottavasti teet ruokaa vain itsellesi. Enpä osaa kamalampaa kuvitella kuin suolaton ja maustamaton broileri ja riisi.

Vierailija
5/42 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No sittenhän asiat ovat kohdallaan sinulle. Minä pidän kovastikin erilaisista mausteista eikä ruoka noilla spekseilläsi olisi minusta hyvän makuista. Mutta eipä sinun minulle tarvitsekaan kokata. Mutta voi tosiaan olla vaikea löytää ruokaohjeita ilman mitään mausteita. 

Vierailija
6/42 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä hyviäkin blogeja, joissa ei läträillä liikaa mausteilla sun muilla härpäkkeillä. Cebic, Pastanjauhantaa, Polkkapossu, Pentti-Oskari Kankaan Elämäni resepti jne.

Vierailija
7/42 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No sittenhän asiat ovat kohdallaan sinulle. Minä pidän kovastikin erilaisista mausteista eikä ruoka noilla spekseilläsi olisi minusta hyvän makuista. Mutta eipä sinun minulle tarvitsekaan kokata. Mutta voi tosiaan olla vaikea löytää ruokaohjeita ilman mitään mausteita. 

Tartut nyt kovasti mausteisiin. Kyllä minulle kelpaa myös reseptit, joissa käytetään mausteita. Minä ja muut refluksi-ihmiset tai vaikka mausteallergiset (melko yleinen vaiva, kun omassakin tuttavapiirissä on pari) voi jättää ne mausteet pois.

Ap

Vierailija
8/42 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua ruokaani mitään ylimääräisiä mausteita. Broileri maistuu broilerille ja riisi riisille ja sillä hyvä!

Vierailija
9/42 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tartut nyt kovasti mausteisiin. Kyllä minulle kelpaa myös reseptit, joissa käytetään mausteita. Minä ja muut refluksi-ihmiset tai vaikka mausteallergiset (melko yleinen vaiva, kun omassakin tuttavapiirissä on pari) voi jättää ne mausteet pois.

Ap

No joo, en vain ihan ymmärtänyt,  että mikä mausteista tekisi ruoanlaitossa sen vaikeuden. Otsikossa puhut ruoanlaiton vaikeudesta. Mikä siinä siis on sitä vaikeaa?

Vierailija
10/42 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään ole mausteettomia reseptejä. Sen kun otat minkä tahansa reseptin ja jätät mausteet pois. Mikä on ongelma?

Vierailija
11/42 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Toivottavasti teet ruokaa vain itsellesi. Enpä osaa kamalampaa kuvitella kuin suolaton ja maustamaton broileri ja riisi.

Sanotko noin vaikka kumppanillesi, jos hän sairastuu eikä voi enää syödä vaikka suolaa tai mausteita? Oletpas ihana ihminen. Oma mieheni onneksi tukee minua elämän ylämäissä.

Ap

Vierailija
12/42 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua ruokaani mitään ylimääräisiä mausteita. Broileri maistuu broilerille ja riisi riisille ja sillä hyvä!

Mikäpä se siinä. 

Vierailija
13/42 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä hyviäkin blogeja, joissa ei läträillä liikaa mausteilla sun muilla härpäkkeillä. Cebic, Pastanjauhantaa, Polkkapossu, Pentti-Oskari Kankaan Elämäni resepti jne.

Kiitos vinkistä! Tutustun! :)

Ap

Vierailija
14/42 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaohjeita ilman mitään mausteita? Enpä usko. Jos haluaisin vältellä suolaa, laittaisin edes tuoreita yrttejä ja valkosipulia, pippuria, paprikajauhetta ja sen sellaista.

Vierailija
15/42 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaikeaa on siinä, että tekee hyvänmakuista ruokaa mauttoman sijaan? 

Vierailija
16/42 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sanotko noin vaikka kumppanillesi, jos hän sairastuu eikä voi enää syödä vaikka suolaa tai mausteita? Oletpas ihana ihminen. Oma mieheni onneksi tukee minua elämän ylämäissä.

Ap

Ei sellaista sairautta ole olemassakaan, mikä estää kaikkien mausteiden käytön. 

Vierailija
17/42 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripaus suolaa tuo kasvisten oman maun esille. Muista mausteista puhumattakaan. Fetassa on itsessään paljon suolaa, samoin monissa mausteseoksissa, liemikuutioissa ja kastikkeissa. Ruokaa ilman mitään mausteita kuulostaa pahalta. Kuka on allerginen kaikille mausteille? Ne kun on eri kasveja yleensä.

Vierailija
18/42 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ei todellakaan jätetä kaikkia mausteita pois. Vain ne, jotka ärsyttävät vatsaa.

t. refluksia sairastava

Vierailija
19/42 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaipaat todella yksinkertaista ruokaa niin kannattaa etsiä reseptejä jotka joko taaperoille tai koirille. Ne ovat ainakin helppoja eivätkä sisällä minkäänlaisia mausteita :D

Tai sitten etsit reseptejä ja otat inspiraatiota raaka-aineista ja jätät mausteet pois. Suurin osa ihmisistä pitää tuolla metodilla tehtyä ruokaa mauttomana.

Vierailija
20/42 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaipaat todella yksinkertaista ruokaa niin kannattaa etsiä reseptejä jotka joko taaperoille tai koirille. Ne ovat ainakin helppoja eivätkä sisällä minkäänlaisia mausteita :D

Tai sitten etsit reseptejä ja otat inspiraatiota raaka-aineista ja jätät mausteet pois. Suurin osa ihmisistä pitää tuolla metodilla tehtyä ruokaa mauttomana.

Todellakin taaperon (eli 1-3-vuotiaan) ruokaan laitetaan mausteita. Voivat syödä ihan samaa ruokaa kuin aikuisetkin, mutta suolan määrää vähemmäksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi