Uskotko, että puolisosi hoivaisi sinua, jos sairastuisit vakavasti?
Kommentit (35)
yksin saisin pärjätä, niinkuin pärjäsin yksin vakavan masennuksen ja vauvan kanssa, koska miehellä oli niin paljon tekemistä että muutti jopa puoleksi vuodeksi vanhempiensa luo etten vaan pääsisi pyytämään apua... onneksi äiti ja anoppi auttoivat...
Olet naimisissa tuollaisen miehen kanssa?
En ole tuon kirjoittaja, mutta luulen tietäväni vastauksen: aluksi ennen naimisiinmenoa molemmat osapuolet ovat paljon mukavampia ja "parempia", ja totuus paljastuu sitten tavallaan liian myöhään.
Toisinaan ero on niin vaikea ja monimutkainen,että voi olla (toistaiseksi) helpompi jatkaa vanhaan tapaan ja erota vasta sitten, kun on otollisempi aika.
Hoitaisi kodin - imurointi, roskat...
Mitä muuta voisi, eihän ole lääkäri.
Ja sama toisinpäin. Tilannetta helpottaa se että meillä molemmilla on "kakkosammattina" sairaanhoitaja.
mies jätti heti vaimonsa kun tämä sairastui maksasyöpään. Muutti uuden naisen luokse, jonka löysi alta aika yksikön. Vaimo sai kuolla yksin. Olen vieläkin jäärkyttynyt tästä tapauksesta
Kuinka TYHMÄ on nainen, joka ottaa tuolla tavalla toimivan miehen itselleen? Ihan oikeasti? Kuvitteleeko ne idiootit, että mies toimisi piiruakaan eri tavalla, jos sama kävisi itselle?
Mistähän tiedät, miksi mies erosi? Ei välttämättä riippunut sairaudesta. Ei kai huonossa suhteessa pidä aina pysyä vain sen takia, että toinen on sairastunut?
ja asia tule toteen näytetyksikin, kun vakavasti sairastuin, ei herunut empatiaa eikä sympatiaa, ei halia, ei pusua, ei mitään....
kotiaskareet hoiti yms pakolliset asiat, minut jätti yksin ajatuksieni kanssa,
ja syöpää oli, kaikkinen leikkauksineen myrkytykisineen ja vaivoineen minulla
Mies ei kestä eikä osaa hoitaa mitään vastoinkäymisiä, sen ensisijanen tarve on päästä nopeasti eroon mistään mikä vivahtaa isompaan ongelmaan.
Juu ja tuli yllätyksenä, kun kuitenkin kohta joku huutaa että "miten voi tulla yllätyksenä". Mut tää nyt vaan sattus selviämään vasta ajan myötä, kun vastoinkäymisiä alkoi tulla.
mies jätti heti vaimonsa kun tämä sairastui maksasyöpään. Muutti uuden naisen luokse, jonka löysi alta aika yksikön. Vaimo sai kuolla yksin. Olen vieläkin jäärkyttynyt tästä tapauksesta
Kuinka TYHMÄ on nainen, joka ottaa tuolla tavalla toimivan miehen itselleen? Ihan oikeasti? Kuvitteleeko ne idiootit, että mies toimisi piiruakaan eri tavalla, jos sama kävisi itselle?
Mistähän tiedät, miksi mies erosi? Ei välttämättä riippunut sairaudesta. Ei kai huonossa suhteessa pidä aina pysyä vain sen takia, että toinen on sairastunut?
vaan tietämään. Mies ei pystynyt olemaan "sairaan" kanssa.
Minulle syöpäosaston sairaanhoitaja sanoi, että miehet useammin jättävät ja pettävät sairaan puolisonsa.
Naiset hoivaavat sairasta miestään, miehet lähtevät etsimään uutta, tervettä naista.
samoin kun minä häntä, vaikka loppuelämäni.