Onko ihan ok pihatalkoot?
Ollaan muutettu tähän hiljattain ja naapurit näyttäs olevan melkoisen alkoon meneviä tapauksia.
No, nyt on talkoot ja kaljaa, lonkkua, makkaraa ja lapsille limsaa tarjolla. Ei siinä mitään sinänsä, mutta musavehkeet on rahdattu pihaan ja soittavat kamalaa renkutusta (jo viidettä tuntia) niin täysillä, että voisi luulla, että täällä on festarit. =/ Laulujen sanat ei ole ihan lasten korville sopivia ja lapset pyörii kumminkin mukana.
Kamala jumputus kuuluu sisälle, vaikka ikkunat on kiinni. Iltaan mennessä taitaa meno vaan yltyä ainakin erään naapurin mukaan kun muisteli viime vuoden talkoita.
Saako talkoiden nimissä rikkoa kotirauhaa?
Kommentit (7)
Ensi vuonna osaatte miehenne kanssa suunnitella muuta viikonloppuohjelmaa etukäteen ettekä joudu mökää kuuntelemaan.
Täytyy kyllä sanoa, että itse kykenisin ihan ex temporekin lähtemään muualle talkoiden ajaksi oman perheen kanssa.
Entisessä asunnossa asuessamme pidettiin joskus pihansiivoustalkoita, mutta itsekseen siellä kaikki siivoili pitkin viikkoa.
Naapuri kertoikin minulle, että aikoinaan oli aika vauhdikkaita talkoita, illan päätteeksi saunomista ym, ja siinä jotkut asukkaat hairahtuivat sitten vieraisiin...Loppui talkoitten pitäminen, kun petetyille osapuolille selvisi meininki...
että käytät näissä alustuksissa aina tuota no-sanaa. Siinä kun tapahtuu se dramaattinen huippukäänne.
Bileet jatkuu vaan ja, kuten se yksi naapuri sanoi niin meno vaan pahenee.
Miksi en saisi poiketa palstalla? Olen nyt suunnilleen yhteensä 5 minsaa täällä tänään käyttänyt päivästäni, johon on kuulunut hyvän ystävättäreni kyläily lapsineen, olen hoitanut kotia ja lapsia sekä tehnyt ruokaa. Ihan normaaleja juttuja, enkä tajua mitä ihmettä sillä on merkitystä sen kannalta, että onko tuollainen biletys ihan ok kun joitakin se voi häiritä.
Tietyn porukan juopottelu pihassa varsinkin viikonloppuisin on näköjään hyvinkin tavanomaista, joten oliskin vaan kerran vuodessa. Ainoana erona on nyt tuo renkutus ja isompi porukka. Fiksut tapaukset ei tuolla näytä edes olevan mukana, vaikka hieman talkoohommia onkin useat tehneet, mukaanlukien mieheni. Ryyppyjengi nyt näyttäs vaan juovan.
Mun ei tartte kyyliä tuota touhua kun se kuuluu sisälle ihan asiaan sen isompaa paneutumista. Juu ja kiukuttaa kun musavehkeiden sähköt otetaan meidän rapusta , joten ovet on ulos asti auki ollut koko päivän ja kämpässä pirun kylmä sen seurauksena (sairastan reumaa ja kinttuja särkee tuollainen veto). Olen yrittänyt olla ja ajatella, että olkoon nyt kunhan lopettavat ihmisten aikoihin, mutta ei se siltikään tee tästä mitään mukavaa ja siksi mietin, että onko tälläinen edes sallittua.
Onneksi pian muutamme omaan ja toivon mukaan saamme kunnollisia naapureita. Hauskanpito ja änkyräkännääminen on minusta kaksi eri asiaa.
Pikkuisen kaverini tuli kummastellen kylään, että mikä meininki meidän pihassa oikein on, eikä ollut hänkään moista ennen nähnyt.
Jotenkin olen kuvitellut, että täällä lähes jokainen palstalainen tekisi vähintään lastensuojeluun ilmon tälläisestä, mutta se onkin mielestänne täysin hyväksyttävää ellei jopa suotavaa, hauskuuden nimissä. Onnea vaan.
Ja joku sitten luulee vielä bonganneensa provoilijan. =D Että ihan olet tuollaisia asioita laittanut merkille joidenkin kirjoituksista. Oletkohan mahtanut kauankin joutua kyttäämään palstalla? =) Niin, että sulla on nyt sitten varaa tulla arvostelemaan tilannettani noinkin kehittävästi? Ihan pieni vinkki: taidat olla nyt väärillä jäljillä. :)
AP
talkoot = minä ja mieheni siivotaan keskenämme, muita ei voisi vähempää kiinnostaa.
Kyllä minäkin kotoani osaan muualle lähteä ja normaalisti talkoot kestää muutaman tunnin. En kuitenkaan koe, että meidän tulisi viiden lapsen kanssa poistua kotoamme koko päiväksi ja mahdollisesti yön ajaksi tuollaisen takia, toisekseen en halunnut muuttaa suunnitelmiani tavata ystävääni ja kummilastani joita en ollut nähnyt aikaan. Reumani takia en voisi tuolla kyykkiä pusikoiden luona ja siksi olimme sopineet, että mieheni täyttää ns. meidän perheen osallistumisen(velvollisuuden).
ap
niin saapastele ihmeessä sinne ja pyydä laittamaan vähän hiljaisemmalle.
Muuten ja muuhun sulla ei taida olla mitään bisnestä puuttua.