Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt iski kateus

Vierailija
14.05.2011 |

Spostilla tuli viesti että yksi läheinen kollega joka on toisessa konttorissa sai ison ylennyksen. Hän on tullut talon minun jälkeen ja aivan loistava tyyppi. Olen todella iloinen hänen puolestaan ja hän ansaitsee sen.

Mutta pieni kateudensiemen kyllä juurtui - miksi minä en saa mitään ylennystä. Kaikki muut menee vaan ohi ja mulle jää ne paskahommat. Olen tehokas, nopea ja osaan hommani vaikka unissani. Ehkä olen vaan jumiutunut tähän rooliin.

Tiedän että nyt pita ruveta ahkerasti kehittämään ja keskustelemaan pomon kanssa. Luoda itselle se mahdollisuus.

Ja kaikki elämän valinnat käyvät mielessä, menin liian nuorena naimisiin ihan väärän miehen kanssa. Mieheni on pienipalkkainen, luuseri suorastaan. Ei koskaan tule pääsemään elämässään eteenpäin. Tienaan päivässä saman verran kuin hän viikossa. Normaali uramies tienaa abaut 10x hänen palkkansa.

Meillä on seksielämä kuivunut ihan kasaan, en arvosta häntä yhtään. Perheen elättäjänä en halua antaa hänelle yhtään enempää kuin on pakko. Häpeän hänen puheitaan enkä koskaan ota häntä mukaan illanviettoihin. Hän on minua vanhempi ja olen suorastaan vihainen, että hän tarrautui minuun silloin-> nuoreen, kauniiseen naiseen jolla oli elämä edessä. Kun menimme naimisiin kaikki merkit näyttivät että mies ei ole hyvä “sijoitus” oli lapsi , ei duunia. Vain isoja unelmia, mutta ei mitään kykyä toteuttaa.

Ero ei ratkaise ongelmaa, sitten olisi vielä vähempi rahaa, aikaa ja kaikki vastuu olisi minun niskoilla. Mies sentään hoitaa kotityot ja ruuanlaiton. Yritän maksimoida hyodyn, mutta kuitenkin pitää elää tämän ihmisen kanssa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan kyllä vastauksia ja on hyvä kuulla eriäviä mielipiteitä ja erilaisia näkokulmia.

Ihan oikeata elämää ja en voi uskoa että olen ainoa nainen joka elää tälläisessä suhteessa.

ap

Vierailija
22/34 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat meidän asiakkaat :) Siis mikä minun kommenteissa on nyt niin kamalaa? Rakkaudella ja avioliitolla ei ole mitään tekemistä keskenään. Millä perusteella te arvotatte puolisoitanne? ap joka kaipaa ymmärrystä

liittyy jotenkin yhteen, rakkaus ja avioliitto. Miksi sä et sitten vain eroa miehestä, jos se ei jaa samanlaista tuotantolaitos-näkökulmaa sun kaa? Pelottaako ottaa vastuu omasta elämästä,kun et voi peilata itseäsi luuseriin (mielestäsi)?

Mitenhän lojaaleja ne teidän asiakkaat mahtaa olla tuollaiselle, jolle tärkeintä on firman menestys, eikä asiakkaiden viihtyvyys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa tuohon mies elättäjänä asiaan muuten kun sillä että on niitä koti-isiäkin ihan samalla tavalla kuin kotiäitejäkin..?

Mutta siis siihen työasiaan. Minulle on käynyt tuo sama. Olen hyvä työntekijä. Tiedän että osaan ho mmat täydellisesti ja nopeaasti, jään ylitöihin... No "kaikki" vaan silti ylenee ohi. Ja se kyllä vituttaa kun tietää että osaa asiat paremmin, mutta naamakertoimen takia ei ylene.

En siis suostu tekemään duunia palkatta tai pidän kiinni oikeuksistani, esim. pidän lakisääteiset tauot, huolehdin että työnantaja pitää tessistä kiinni (yrittänyt kusettaa valehtelematta useasta) jne..

No eipä tulla minua siinä firmassa koskaan luultavasti ylentämään. Tällä hetkellä tyydyn siihen.

Vierailija
24/34 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olit nuorena niin pentu ja kiimainen, että kuvittelit naimisiinmenon ja prinsessapäivän tekevän sinut aikuiseksi ja paremmaksi kuin kaverisi. Sorry, se juna meni jo. Kaverisi olivat viisaampia ja katsoivat maailmaa, eivätkä tarkertuneet ensimäiseen miehen, kenet saivat. Heillä oli varaa valita ja ottaa parhaat päältä kun sinunlaiset hätähousut päätyivät näihin luusereihin.

Buahahaaa, aivan oikein sinulle.

en syytä miestäni siitä että en ole saanut ylennystä. Vaan mietin lähinnä kaikkia omia valintojani, kuinka huonoja ne olivat. Mutta niin makaa kuin petaa. Omaa syytä olisi pitänyt olla tarkempi kenelle sen rakkauden suo.

Aion opettaa lapsilleni sen että kunnioittavat itseänsä sen verran että asettavat korkeat kriteerit tulevalle partnerille.

Ap

Vierailija
25/34 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olit nuorena niin pentu ja kiimainen, että kuvittelit naimisiinmenon ja prinsessapäivän tekevän sinut aikuiseksi ja paremmaksi kuin kaverisi. Sorry, se juna meni jo. Kaverisi olivat viisaampia ja katsoivat maailmaa, eivätkä tarkertuneet ensimäiseen miehen, kenet saivat. Heillä oli varaa valita ja ottaa parhaat päältä kun sinunlaiset hätähousut päätyivät näihin luusereihin. Buahahaaa, aivan oikein sinulle.

mutta mites nyt. Ihan selkeästi en osannut toimia oikein, mutta kuinka ratkaisen ongelman olematta hätähousu? On lasten etu että vanhemmat ovat yhdessä. 15 v olen jo tässä liitossa ollut.

ap

Vierailija
26/34 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa tuohon mies elättäjänä asiaan muuten kun sillä että on niitä koti-isiäkin ihan samalla tavalla kuin kotiäitejäkin..? Mutta siis siihen työasiaan. Minulle on käynyt tuo sama. Olen hyvä työntekijä. Tiedän että osaan ho mmat täydellisesti ja nopeaasti, jään ylitöihin... No "kaikki" vaan silti ylenee ohi. Ja se kyllä vituttaa kun tietää että osaa asiat paremmin, mutta naamakertoimen takia ei ylene. En siis suostu tekemään duunia palkatta tai pidän kiinni oikeuksistani, esim. pidän lakisääteiset tauot, huolehdin että työnantaja pitää tessistä kiinni (yrittänyt kusettaa valehtelematta useasta) jne.. No eipä tulla minua siinä firmassa koskaan luultavasti ylentämään. Tällä hetkellä tyydyn siihen.

mutta ehkä joku päivä on meidän vuoro jossain ja toivottavasti se päivä tulee pian. Sillä ajatuksella minä ainakin jaksan.

ap

Vierailija
27/34 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne itseäni naiseksi, koska elätän miestäni. Minulla ei ole koskaan rahaa mihinkään hemmotteluihin. Toisten miehet vievät naisiaan ulos. Kyllä meki voidaan mennä, mutta minä maksan.

Mielummin menen sitten yksin.

Emmä tiedä.. tunteeton kusipää kai sitten olen.

mies tienaa n. 1/3 enemmän kuin minä. Käydään yhdessä ulkona syömässä, ei mun mies vie mua ulos syömään. Eikä maksa, kyllä se perheen yhteisistä rahoista menee jotka me yhdessä tienataan.

Ihmeellinen ajatus sulla siitä että Mies vie ulos jos tienaa enemmän palkkaa kuin vaimonsa.

Vierailija
28/34 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidätte ns. kehityskeskustelun :) Jos mies vaan haahuilee omien projektiensa kanssa, eikä saa rahaa mistään, niin tottakai aikuisen ihmisen pitää terästäytyä ja ottaa vastuu omasta ja lastensa elämästä. Etkö ole tähän asti vaatinut mieheltä enempää?

Vierailija
29/34 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsojan silmissä siinä ylennettävässä henkilössä kuuluu olla sitä jotain.

Kateus syö ihmistä, muista se.

Vierailija
30/34 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat meidän asiakkaat :) Siis mikä minun kommenteissa on nyt niin kamalaa? Rakkaudella ja avioliitolla ei ole mitään tekemistä keskenään. Millä perusteella te arvotatte puolisoitanne? ap joka kaipaa ymmärrystä

liittyy jotenkin yhteen, rakkaus ja avioliitto. Miksi sä et sitten vain eroa miehestä, jos se ei jaa samanlaista tuotantolaitos-näkökulmaa sun kaa? Pelottaako ottaa vastuu omasta elämästä,kun et voi peilata itseäsi luuseriin (mielestäsi)? Mitenhän lojaaleja ne teidän asiakkaat mahtaa olla tuollaiselle, jolle tärkeintä on firman menestys, eikä asiakkaiden viihtyvyys?

Varmasti mies on helppo kohde, hänen "virheet" ovat niin päivänselviä että minun ei ole tarvinnut tarkastella itseäni ja omaa käyttäytymismallia kovin tarkasti. Kyllä varmasti minussa on paljon virheitä ja iso vastuu on minun niskoillani. Ne prinsessapäivät ja eka mies jolle kelpaa kyllä jotenki kolahti.

Mutta mutta asiakkaiden viihtyvyys on kyllä 1 asia tälle yritykselle. Tulos ja menestys antaa mahdollisuudet, mutta kaikista tärkeintä on hyvä lapsuus joka valmistaa aikuisuuteen.

Me eletään suu pullonsuuta vasten ja odotetaan seuraavaa palkkapäivää.

ap joka on todella iloinen kaikista näistä kommenteista

Vierailija
31/34 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sua ollenkaan. Kylläpä sinä olet huono sijoittaja, ei mikään ihme ettei sua ylennetä töissä!

Jotkut ajattelevat avioliittoa ja rakkautta erikseen mutta tällöin sijoituksen kuuluu olla HYVÄ: Sullä näin ei ollut ja mietinkin että oletko yhtä huono työssäsi..

Rakkaudesta kun mennään naimisiin niin tuloilla ei ole väliä eikä oikein millään muullakaan kuin sillä rakkaudella. Nämä liitot ovat onnellisia, ainakin jonkin aikaa, toiset tietysti pitempäänkin.

Sijoitusmielessä avioliittoon menevillä ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa vaan rahalla ja statuksella tai jollain muulla jota voi toiselle tarjota joka on toiselle tärkeää. Tämän vuoksi ihmettelen suuresti miten olet voinut mennä luuserin kanssa järkiavioliittoon etkä edes rakasta?!?! Tyhmähän sun täytyy olla, älä edes mieti ylennyksiä..

Vierailija
32/34 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuhuuman mentyä yhteiset asiat ovat aika vähissä? Perinteinen asetelma sivitynyt uramies ja kouluttamaton kotiäiti ei toimi toisinpäin, koska naiset kaipaavat suhteessa myös älyllistä kumppanuutta.

Vierailija
33/34 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidätte ns. kehityskeskustelun :) Jos mies vaan haahuilee omien projektiensa kanssa, eikä saa rahaa mistään, niin tottakai aikuisen ihmisen pitää terästäytyä ja ottaa vastuu omasta ja lastensa elämästä. Etkö ole tähän asti vaatinut mieheltä enempää?

Kiitos kaipasin kuulla just tätä.

Hänellä ei ole oikeasti mitään myytäviä taitoja. Ei osaa käyttää tietokonetta eli sitten jää ne hanttihommat. Ja niitä mies ei halua tehdä. Hänestä koti-isyys on niin tärkeää ja arvokasta-> tekee pikku sivu duunia iltaisin.

Olen kokeillut kaikkia konsteja, hyvällä ja pahalla eikä mikään ole tepsinyt. Helposti siitäkin tulee minun projektini eli etsin hänelle tyopaikkoja. Aikuiselle miehelle - yleensä jos miehet jotain haluaa niin ne menee läpi vaikka harmaan kiven. Eli en usko että tosissaan haluaa.

Mutta jos perheen hyvinvoinnista on kyse niin silloin pitää tehdä jotain joka ei välttämättä ole kauhean kivaa tai just sitä omaa.

Esimerkiksi en voi ajatella että yritän maksaa vuokran - vuokra on maksettava. Jos ei rahat riitä niin ne on revittävä jostain.

ap

Vierailija
34/34 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sua ollenkaan. Kylläpä sinä olet huono sijoittaja, ei mikään ihme ettei sua ylennetä töissä! Jotkut ajattelevat avioliittoa ja rakkautta erikseen mutta tällöin sijoituksen kuuluu olla HYVÄ: Sullä näin ei ollut ja mietinkin että oletko yhtä huono työssäsi.. Rakkaudesta kun mennään naimisiin niin tuloilla ei ole väliä eikä oikein millään muullakaan kuin sillä rakkaudella. Nämä liitot ovat onnellisia, ainakin jonkin aikaa, toiset tietysti pitempäänkin. Sijoitusmielessä avioliittoon menevillä ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa vaan rahalla ja statuksella tai jollain muulla jota voi toiselle tarjota joka on toiselle tärkeää. Tämän vuoksi ihmettelen suuresti miten olet voinut mennä luuserin kanssa järkiavioliittoon etkä edes rakasta?!?! Tyhmähän sun täytyy olla, älä edes mieti ylennyksiä..

Silloin nuorena ei tullut koskaan edes mieleen ne huonot vaihtoehdot. Ja niin kaikkivoipana kuvittelin että handlaan ihan kaiken.

ap