Nyt iski kateus
Spostilla tuli viesti että yksi läheinen kollega joka on toisessa konttorissa sai ison ylennyksen. Hän on tullut talon minun jälkeen ja aivan loistava tyyppi. Olen todella iloinen hänen puolestaan ja hän ansaitsee sen.
Mutta pieni kateudensiemen kyllä juurtui - miksi minä en saa mitään ylennystä. Kaikki muut menee vaan ohi ja mulle jää ne paskahommat. Olen tehokas, nopea ja osaan hommani vaikka unissani. Ehkä olen vaan jumiutunut tähän rooliin.
Tiedän että nyt pita ruveta ahkerasti kehittämään ja keskustelemaan pomon kanssa. Luoda itselle se mahdollisuus.
Ja kaikki elämän valinnat käyvät mielessä, menin liian nuorena naimisiin ihan väärän miehen kanssa. Mieheni on pienipalkkainen, luuseri suorastaan. Ei koskaan tule pääsemään elämässään eteenpäin. Tienaan päivässä saman verran kuin hän viikossa. Normaali uramies tienaa abaut 10x hänen palkkansa.
Meillä on seksielämä kuivunut ihan kasaan, en arvosta häntä yhtään. Perheen elättäjänä en halua antaa hänelle yhtään enempää kuin on pakko. Häpeän hänen puheitaan enkä koskaan ota häntä mukaan illanviettoihin. Hän on minua vanhempi ja olen suorastaan vihainen, että hän tarrautui minuun silloin-> nuoreen, kauniiseen naiseen jolla oli elämä edessä. Kun menimme naimisiin kaikki merkit näyttivät että mies ei ole hyvä “sijoitus” oli lapsi , ei duunia. Vain isoja unelmia, mutta ei mitään kykyä toteuttaa.
Ero ei ratkaise ongelmaa, sitten olisi vielä vähempi rahaa, aikaa ja kaikki vastuu olisi minun niskoilla. Mies sentään hoitaa kotityot ja ruuanlaiton. Yritän maksimoida hyodyn, mutta kuitenkin pitää elää tämän ihmisen kanssa.
Kommentit (34)
Jos olet mielestäsi hyvä työssäsi ja silti kaikki jyräävät sinut niin luuletko, että syy siihen löytyy kotoa?
Ehkä pomolla on vain joku syy olla ylentämättä sinua? Tiedän tällaisen tapauksen jossa syy oli siinä, ettei pomo uskonut kenenkään muun kykenevän tämän kyseisen ihmisen työhön, joten ylennystä ei tullut (aika epäreilua!!)
Harminpaikka ja nosta kissa pöydälle ja kysy "miksi näin", ehkä saat vastauksen kysymykseesi.
toivottavasti et kuitenkaan kuvittele olevasi parempi kuin muut ja todellisuudessa pomosi tahtoisi potkia sinut vaikka kilometritehtaalle :D on niitäkin nähty meinaan...
miksi et saa ylennyksiä. Ei niitä paskapäille anneta!
että luulen pomosikin sen huomanneet. Arvostat miestäsi palkan ja työn perusteella. Haukut luuseriksi sen takia. Miksi hänen pitäisi päästä elämässään eteenpäin jos on tyytyväinen nykyiseen tilaan? sä itse taidat olla niitäotka eivät ole mihinkään tyytyväisiä ja narisevt vaan. Oletko mielestäsi lojaali ja kunnioitettava ihminen kun tulet palstalle haukkumaan miestäsi, lapsesi isää, ja kerrot että olet hänen kanssaan vain sen takia että saat hyötyä hänen vähäisistä rahoistaan ja pidät puolisoa jonaine sijoutuksensa. Valitan ap mutta kaltaisesi ihmiset eivät niitä ylennyksiä saa. Tuollainen kusipäisyys näkyy kyllä vaikka miten yrittäisit peitellä...
onko tuollaista olemassakaan? Omat epäonnistumiset miehen syytä? Oletko samanlainen työssä? = vastaus.
En tiedä mille oman parisuhteesi rakensit. Mutta minusta on tärkeää että menemme eteenpäin ja tarjoamme parasta lapsillemme. Me kituutamme eteenpäin emmekä pysty tarjoamaan mitään ekstraa lapsille. Jaoin tarinani varoittavana esimerkkinä kuinka naimisiin mennessä kannattaa ajatella vähän eteenpäin.
En ole mielestäni kusipää vaan mieheensä pettynyt nainen.
en syytä miestäni siitä että en ole saanut ylennystä. Vaan mietin lähinnä kaikkia omia valintojani, kuinka huonoja ne olivat. Mutta niin makaa kuin petaa. Omaa syytä olisi pitänyt olla tarkempi kenelle sen rakkauden suo.
Aion opettaa lapsilleni sen että kunnioittavat itseänsä sen verran että asettavat korkeat kriteerit tulevalle partnerille.
Ap
en syytä miestäni siitä että en ole saanut ylennystä. Vaan mietin lähinnä kaikkia omia valintojani, kuinka huonoja ne olivat. Mutta niin makaa kuin petaa. Omaa syytä olisi pitänyt olla tarkempi kenelle sen rakkauden suo. Aion opettaa lapsilleni sen että kunnioittavat itseänsä sen verran että asettavat korkeat kriteerit tulevalle partnerille. Ap
kuulostaa edelleen siltä, että nostat itsesi muita ylemmäksi, esim. tämä "olisi pitänyt olla tarkempi kenelle sen rakkauden suo". Ja kyllä, varmasti olette sinä ja miehesi vääriä toisillenne. Sinua ajaa kunniahimo, halu kilpailla ja olla toisia parempi. Et myöskään voi ketään arvostaa ilman meriittejä, joita ovat menestyminen uralla ja taloudellisesti.
kun nait miehen jolla huonompi palkka. Roiukut suhteessa vain siksi että saat sen vähäisenkin hyödyn miehesi rahoista. Haukut häntä luuseriksi. Luuletko todella olevasi mukava ylennyksiä ja kunnioitusta ansaitseva ihminen?
Tuskin edes olet kykeneväinen aidosti rakastamaan ketään. Sun rakkautesi riippuu puolison meriiteistä ja taloudellisesta tilanteesta. Haukut täällä miestäsi joka on varmasti tyytyväinen elämäänsä eikä silmissä kiilu koko ajan vaan euron kuva. Jos sulla olisi yhtään suoraselkäisyyttä et käyttäisi enempää miestäsi hyväksi :( olet kiero ihminen joka ei ansaitse kunnioitusta eikä mitään ylennyksiä. Pomosi varmasti huomannut saman.
En tunne itseäni naiseksi, koska elätän miestäni. Minulla ei ole koskaan rahaa mihinkään hemmotteluihin. Toisten miehet vievät naisiaan ulos. Kyllä meki voidaan mennä, mutta minä maksan.
Mielummin menen sitten yksin.
Emmä tiedä.. tunteeton kusipää kai sitten olen.
että ap päästäisi miehensä etsimään naista, jolta saisi rakkautta. Ap tosiaan tuntuu siltä, että ei rakasta ihmistä, vaan tämän uraa ja rahaa. Etsiköön sellaisen itselleen. Kaikki onnellisia. Ehkä sitten töissäkin sujuu.
jos kerran sulle noin tärkeää se että ukkos elätää sua ja makselee ravintolalaskusi jotta sä saat nostaa tiliä itsellesi etsi itsellesi rikkaampi mies ja jää kotirouvaksi :D muta varaudu siihen että pitkäaikaistyöttömyys saattaa iskeä tai vaikka ukkos sairastua. Kukas sua siten vie ravintolaan maksetulle illalliselle?
koska en tajua kuinka olen kiero. Luuseriksi miehen tekee se että hän ei tee tarpeeksi perheen hyväksi. Jos on lapsia siittänyt niin kyllä heistä pitää huolta pitää aineellisestikin eikä vain tarjota rakkautta ja aikaa.
Mulla ei vaan riitä ymmärrystä siihen, että jos on perhe ja lapsia elätettävänä -> yritetään. Se ei riitä, on tuotettava tuloksia vaikka se tarkottais perseen myyntiä tienposkessa tai siivoamista tai pikaruokaravintolassa vääntämistä.
ap
Jotta mekin sit opitaan mikä on liian vähäinen panostus rahallisesti perheen eteen :D
koska en tajua kuinka olen kiero. Luuseriksi miehen tekee se että hän ei tee tarpeeksi perheen hyväksi. Jos on lapsia siittänyt niin kyllä heistä pitää huolta pitää aineellisestikin eikä vain tarjota rakkautta ja aikaa. Mulla ei vaan riitä ymmärrystä siihen, että jos on perhe ja lapsia elätettävänä -> yritetään. Se ei riitä, on tuotettava tuloksia vaikka se tarkottais perseen myyntiä tienposkessa tai siivoamista tai pikaruokaravintolassa vääntämistä. ap
sopii tosi hyvin perheeseen. "Se ei riitä, on tuotettava tuloksia" - kai sun lapsesi tuottaa tuloksia? Kuulostaa tiikeriäidin opeilta.
ovat meidän asiakkaat :)
Siis mikä minun kommenteissa on nyt niin kamalaa? Rakkaudella ja avioliitolla ei ole mitään tekemistä keskenään. Millä perusteella te arvotatte puolisoitanne?
ap joka kaipaa ymmärrystä
Ihan hyvä herätys se varmaan hänelle olisi. Helppoahan hänen on olla, kun vaimo maksaa kaiken.
Narisee kyllä aina välillä, koska en "arvosta" häntä yhtään - no shit.
ap
Sä teit kyllä hyvän ja onnistuneen provon.
johtuu tyytymättömyydestä omaan elämääsi. Syykin tuli sieltä, eli suhteesi ei ole kunnossa.
Miksi ryvet siinä jos voisit saada parempaa? Sinulla on vielä aikaa vaihtaa ja saada mies jota kunnioitat.