Tutustuin kahteen akateemiseen mammaan..voi pettymys!
Toinen on luokanope, toinen kasvatustieteiden maisteri. Ensin vaikuttivat oikein mukavilta, "tiedostavilta" jne... Molemmilla on 2-3 lasta ja ovat päälle kolmenkymmenen. Mutta ne jutut! Arvostellaan kaikki, jotka ei ole paikalla. Moralisoidaan, taivastellaan, juorutaan.. lämmöstä tai empatiasta ei ole tietoakaan. Pahinta on, että esittävät mukavaa esim. monelle tutulle, mutta sitten selän takana puhuvat aika ilkeästikin ja juoruilevat asioita eteenpäin.
Olen kuvitellut, että aikuiset ja varsinkin akateemiset ÄIDIT olisivat vähän mukavampaa sakkia. Sanomattakin selvää, että aion ottaa vähitellen etäisyyttä, en yksinkertaisesti pidä tuollaisesta seurasta, en halua puhua muista jatkuvasti ilkeään sävyyn. Mieluummin vaikka sitten ilman ystäviä kuin tuollaisia ihmisiä, jotka lietsovat oikein pahaa ilmaa ympärille.
Kommentit (19)
koulutus ei kerro luonteesta mitään. Tutkinto on vain tutkinto, suoritus.
En tajua miksi niin monet mammat tekevät niin ison numeron koulutuksesta, akateemisesta vs. duunarista jne.
koulutus ei kerro luonteesta mitään. Tutkinto on vain tutkinto, suoritus.
En tajua miksi niin monet mammat tekevät niin ison numeron koulutuksesta, akateemisesta vs. duunarista jne.
miten opintoviikkojen määrä vaikuttaisi luonteeseen tai käytöstapoihin? Päinvastoin akateemisuus tuntuu usein muodostavan pahanpuoleisen egonpullistuman ja se heikentää toisten ihmisten kunnioittamista.
Itse et ole ilmeisesti akateeminen, kun nostat ihmisiä tuolla tavalla omituiselle jalustalle.
No jotenkin kuvittelisi, että lasten kanssa työskentelevät ja pitkälle kouluttautuneet olisivat suvaitsevaisia, empaattisia jne..
Olin järkyttynyt, miten pahasti he puhuivat esim. eräästä masentuneesta äidistä. Empatiaa ei näkynyt.
LUULIN, että aikuiset (ja varsinkin kouluttautuneet) ei käyttäydy kuten jotkut koulukiusaaja-av-mamma-tyylisesti.
Eiköhän se ole enemmän kasvuympäristöstä kiinni.
minusta myös sellainen toisten tekemisten ym. vatvominen kertoo tavallaan "tyhmyydestä", enkä olisi uskonut, että aikuiset, kouluttautuneet ihmiset tekevät sitä ja vielä törkeästi melkein ko. ihmisten ikkunoiden alla, joista puhutaan.
Mitä helvettiä akateemisuulla on tän asian kanssa? Yhtä hyvin voisit sanoa, että pitkätukkaiset naiset käyttäytyvät noin.
Onko kaikki ei-akateemiset muka vapaita moisesta käytöksestä? Uskallan epäillä.
Muista jatkuvasti ilkeästi puhuva ihminen ei ole fiksu, ei ainakaan sydämeltään. ap
No kuvittelin, että esim. opettajat ovat fiksuja.
ja opettajan tyttärenä olen huomannut, että fiksuja opettajia on harvassa. Todella harvassa.
Ja fiksuudella tarkoitan tässä nyt juurikin sydämen sivistystä, jota ap:kin varmaan ajoi aloituksellaan takaa?
No ilkeitä ihmisiä löytyy joka yhteiskuntaluokasta
Jos näiden ihmisten käytös häiritsee sua, niin mikset sano sitä suoraan heille? Mikset puolusta näitä ihmisiä, joista kyseiset akateemiset haukkuvat tai mikset sano, että sinun tapoihisi ei kuulu juoruilu. Taidat kuitenkin vaan edessäpäin nyökytellä ja sitten selän takana juokset kirjoittamaan av:lle.
Sydämen sivistys saadaan kotoa,se imetään äidinmaidossa,siihen kasvetaan,siinä kehitytään...Ja kouluopinnot sitten suoritetaan missä vaan,mutta niillä ei ole mitään tekemistä käytöstapojen kanssa!Halooo!!!!!!!!!!!!!!!
mutta olen opettaja ja erittäin kypsä nykyisessä työyhteisössä juuri tuohon muiden yläpuolella olemiseen, perheille ja lapsille naureskeluun jne. Itse ovat ihan urpoja ja elävät jossain paremmuuden kuplassaan tietämättä oikeasta elämästä mitään. Ärsytti ihan suunnattomasti, kun yksi opettaja naureskeli oppilaan nimelle.
Onneksi kaikki eivät ole tuollaisia. Ennen vanhaan työyhteisömme oli huomattavasti suvaitsevaisempi ja rennompi. Nuo hyvät tyypit ovat sitten lähteneet muihin taloihin.
Pointtina siis, että onneksi kaikki opet/kasvatusalan ihmiset eivät mainitsemasi kaltaisia.
mutta olen opettaja ja erittäin kypsä nykyisessä työyhteisössä juuri tuohon muiden yläpuolella olemiseen, perheille ja lapsille naureskeluun jne. Itse ovat ihan urpoja ja elävät jossain paremmuuden kuplassaan tietämättä oikeasta elämästä mitään. Ärsytti ihan suunnattomasti, kun yksi opettaja naureskeli oppilaan nimelle.
Onneksi kaikki eivät ole tuollaisia. Ennen vanhaan työyhteisömme oli huomattavasti suvaitsevaisempi ja rennompi. Nuo hyvät tyypit ovat sitten lähteneet muihin taloihin.
Pointtina siis, että onneksi kaikki opet/kasvatusalan ihmiset eivät mainitsemasi kaltaisia.
Joa kerran niin kovasti ärsyttää, niin mikset sano mitään? Ihmiset yleensä on sellaista porukkaa, että kunhan vaan joku heidän tekemisensä kyseenalaistaa, niin saattavat alkaa ihan oikeasti miettiä omaa käytöstään. Mutta onhan se niin paljon helpompaa vaan nyökytellä ja sitten selän takana puhista itsekseen.
valittettavan suurin määrän toisten asioiden vatvojia ja toisten seläntakana puhujia ja selkään puukottajia. Avoimesti ollaan rasistisia yms. Uskomattoman typeriä tyyppejä on osa.
Niin pitäisi sanoa! Katsotaan olisiko joskus vielä rohkeutta.