Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen lapsen jätät yksin ulos avaimen kanssa?

Vierailija
13.05.2011 |

Minä en jätä 9-vuotiastanikaan kuin lyhyeksi ajaksi. Mielestäni ulkona voi todennäköisemmin tapahtua jotakin. Naapuri jättää eka ja kolmasluokkalaisensa ja saattaa olla pois kaksikin tuntia. Taidan olla yli huolehtivainen enkä myös halua, että lapsistani on vaivaa naapureille, kun jotain sattuu.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te nyt Aivan vakavissanne?!?

Kun olimme itse pieniä (olen 31v) oli täysin normaalia että ekaluokkalainen tuli koulusta kotiin kun vanhemmat oli töissä!!! Ja olen hyvin normaalista keskiluokkaisesta kodista. En mikään reppana joka kärsi yksin kotona =D

Eikä ollut kännyköitä ym:ta ja avain oli kaulassa. Kos se unohtui niin naapurista mentiin soittamaan äidille tai isille töihin.

Itse soitin aina äidille kotiin tultuani, että olen perillä jne. Enkä sen kummemmin katso kärsineeni, päinvastoin, tunsin itseni isoksi tytöksi. Koskaan ei mitään normaalista poikkeavaa tapahtunut. Pahojani saatoin tehdä kuten äidin namit syödä =)

Ja ajatelkaas että sen lisäksi kuljin yksin espoon sisäisillä linjoilla kouluun.

Mihin on nykyaikana menty että lapset eivät "osaa" eivätkä "pysty" mihinkään?!?

Terve maalaisjärki käteen.

Vierailija
2/14 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä ulkona voisi tapahtua? Tartutat pelkosi kohta lapseesikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaimen ja kännykän kanssa

Vierailija
4/14 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kaatuu ja saa haavan/ saa tikun jalkaansa/ tulee riita jonkun kanssa/ käy kotona ja unohtaa avaimen sisälle/ heittää pallon naapurin ikkunasta sisään ja vaikka mitä. Jos kotona on aikuinen, ongelmat saadaan hoitoon. Jos taas olen pitkällä kauppareissulla, lapsi saa traumoja.

Vierailija
5/14 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi ekaluokkalaista missään nimessä yksin talomme pihalle pariksi tunniksi ilman aikuisen kotona oloa.

Vierailija
6/14 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itekin tarkka, koululaisen voin jättää hetkeksi kotipihaan vartoon(ovi auki ja känny)jos piipahdan kaupassa max30min.

Vierailija
7/14 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saatu ip-kerhopaikkaa, joten on pakko kun töitäkin pitää tehdä.

Vierailija
8/14 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kaatuu ja saa haavan/ saa tikun jalkaansa/ tulee riita jonkun kanssa/ käy kotona ja unohtaa avaimen sisälle/ heittää pallon naapurin ikkunasta sisään ja vaikka mitä. Jos kotona on aikuinen, ongelmat saadaan hoitoon. Jos taas olen pitkällä kauppareissulla, lapsi saa traumoja.

Tuollaiset vastoinkäymiset kuuluvat jokaisen lapsen elämään. Pienet haavat ja tikut ei ole vaarallisia, ja lasten pitäisi oppia ratkaisemaan omat riitansa itse. Jos unohtaa avaimen sisälle, niin oothan sä tulossa kuitenkin kotiin jossain vaiheessa. Jos jotain vakavampaa sattuu, naapurustossa on muitakin aikuisia.

Ymmärräthän sä, että sulla on ongelma? Tartutat tuon hysterian lapseesi, jos et kohta ala relata.

Vierailija
9/14 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait se 9v. voi olla sisälläkin yksin. Ei pidä kasvattaa uusavutonta.

Itse olen töissä erityiskoulussa ja nämä erityislapsetkin joutuvat olemaan yksin kotona koulun jälkeen ja ovat 10v.

Miten sitten normi 9v. ei pärjää hetkeekään yksin?

Rakkautta on myös kannustaa lasta kasvussaan.

Meillä 7v. on ollut yksin tunnin ja se on maksimi.

Jatkossa saa jäädä myös hetkeksi yksin.

Vierailija
10/14 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yksin hän ei jää, mutta kavereiden kanssa. Jos joudumme olemaan poissa pitempään kuin kauppareissun, naapuriapu toimii tarvittaessa.

Vierailija
11/14 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että enemmän tapaturmia sattuu kotona kuin pihalla.

Vierailija
12/14 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulemaan toimeen omillaankin, joten hyvä alkaa pikkuhiljaa harjoittelemaan vastuunkantamista.

Vierailija
13/14 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jättää vaikkapa 7-vuotiaan yksin pihalle hetkeksi ja menee itse kotiin? Esim vartti-20 minuuttia? Miksi pitää lähteä johonkin? En minäkään jättäisi kuin ehkä 10-vuotiaan siten, että käväisisin kaupassa...

Vierailija
14/14 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avain ja kännykkä. On yksin joskus tunnin ja joskus monta tuntia, tänään 11.40-16. Hyvin pärjää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi