Angelina Jolie on sopimaton äidiksi
Ainakin näin sanottaisiin Suomessa, jos hän täällä yrittäisi adoptoida. Hänellä ei ole halua äidiksi tai vanhemmaksi, vaan hän haluaa " auttaa köyhien maiden lapsia" . Nyt on yksi Kamputseasta, toinen Afrikasta ja kovasti jo hinkuu jostain toisesta maanosasta seuraavia " autettavia" ! Järkyttävää. Suomessahan tuollainen sinänsä hyvä auttamishalu on este adoptiolle. Adoptioon haluavan pitää haluta äidiksi / vanhemmaksi.
http://www.cnn.com/2005/SHOWBIZ/Movies/10/27/people.angelinajolie.ap/in…
Kommentit (41)
Vierailija:
Oletko itse täydellisyys? Et, sillä sellaista ei ole olemassakaan. Pönkität vain omaa huonoa egoasi tällaisilla aloituksilla. Keskity omiin ongelmakohtiisi enemmän äläkä etsi virheitä muista ihmisistä.
Meinaatteko, että Angelican adoptoimien lasten tulisi mieluummin jäädä kotimaahansa kärsimään?!?!?
Herraisä, en ymmärrä enää vähääkään tämän palstan paksukaisten ajatusmaailmaan, kiikun kaakun olen tosin aiemminkaan ymmärtänyt.
Angelican perustelut ovat erittäin hyvät! Kun hän vielä haluaa kaiken lisäksi aivan varmasti myös äidiksi, ei teillä " Erinomaisilla Äideillä" pidä eikä saakaan olla mitään mielipidettä tästä asiasta. Nimittäin kateus, katkeruus ja ilkeys tekevät teidät kykenemättömiksi normaalijärkiseen ajatteluun ja olette em. syistä myös jäävejä kommentoimaan:-D
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=4418228&t=4418228&appid=&…
Olen muuten ap:n ja tuon toisen ketjun kanssa samaa mieltä. Angelinan kommentti: " Most of the night I just thought about how quickly I want to adopt again," she said."
Eikö halua edes tutustua " vanhaan" jo adoptoituun lapseen kun on jo kiire saada seuraava? Kaikkien tutkimusten mukaan adoption jälkeiset pari vuotta ovat vaikeaa aikaa ja silloin pitäisi käyttää paljon aikaa lapsen kanssa olemiseen. Angelina muutenkin työnsä takia kiireinen että varmaan lapset enemmistön ajasta hoitajan kanssa.
Sori, kiihdyksissäni kirjoitin rouvan nimen väärin, mutta jättäkää jo kauniit ja laihat rauhaan, olivat he sitten minkänimisiä tahansa.
8
rikas nainen voi tehdä samalla tapaa ja siitä tuleekin mieleeni, kuinka monta onnetonta " pelastettua" lasta elää rapakon takana!?
Halaatko itse tarpeeksi lapsiasi, muistatko aina kertoa kuinka heitä rakastat? Elä ja anna toisten elää.
että parempi äiti on se joka itsekkäästi vaan haluaa lapsen leikkikalukseen? Verrattuna siis äitiin joka haluaa auttaa ja tarjota kodin jollekin köyhälle orvolle jolla ei muuten ole elinmahdollisuuksia. Jo on aikoihin eletty!!!
Ensinnäkin haluan kertoa millä perusteilla Suomessa saa adoptoida lapsen.
Tietysti on kaikki kotitutkimukset, haastattelut ym. Mutta lapsen saadakseen pitää haluta lapsi, adoptiota ei myönnetä jos tarkoituksena on vain " maailman pelastaminen" . Adoptoidun lapsen pitää saada tuntea, että hän on haluttu lapsi, ettei häntä ole adoptoitu vain siksi, että adoptiovanhemmat voisivat tuntea parantaneensa maailmaa.
Suomessa kansainvälisiä adoptioita on harjoitettu vajaat 30 vuotta. Minäkin muistan sen kohun, missä Suomeen adoptoituja lapsia oli hankittu huijarifirmoilta. Eli nämä huijarit olivat varastaneet köyhiltä vanhemmilta lapsia ja nämä lapset olivat sitten päätyneet Suomeen. Nykyisin valvonta on kyllä kovin tiukkaa, että tuskin tuollaista enää sattuu, mutta mistäs sitä ikinä tietää. En muista tarkasti milloin tuo kohu oli, mutta kuitenkin osoittaa se sen, että näitä huijareita on olemassa.
Angelinan tapauksessa minuakin on ottanut korvaan mm. seuraavat asiat:
- lasten pitää olla eri maanosista
- Angelina valitsee itse lapset, mm. sen venäläispojan valinta oli se, " kun se oli suloisin lapsi siellä lastenkodissa"
- adoptio pitää tapahtua nopeasti, mm. hylkäsi tuon venäläispojan, kun olisi juuttunut paperisotaan
- Kambodzassa Angelinan adoptiotapaus mitä ilmeisemmin hoidettiin huijarifirman kautta. Ihmetyttää miksei rikas Angelina tarkista kunnolla noita välitysfirmoja. USA:ssa on paljon luotettavia adoptiojärjestöjä, joten valinnanvaraa kyllä olisi.
Lapsilla on nimittäin " menneisyys" ja monilla takana traumaattisia asioita. Lapsethan ovat monesti aika " vanhoja" joten kokemuksia on ehtinyt kertyä. Adoptio sinällään on mullistava kokemus, uusi maa, uusi kieli, uudet ihmiset jne.
Toinen seikka on sitten ympäristön suhtautuminen adoptiolapsiin ja nimenomaan ennakkoluulot erilaisuutta kohtaan (oli kyse sitten ihonväristä tai erilaisesta perhetaustasta).
Joten älä itse jauha roskaa!
Kannattaisi ehkä seurata uutisointia. Suomessakin tätä suuresti puitiin, myös mm. Ruotsiin sekä tietysti muihin maihin näitä lapsia tullut. Eihän tätä adoptiotoimistot mitenkään " mainosta" , Kolumbiassa vieläkin ongelmia adoptioiden kanssa.
Ei siitä ole kuin pari vuotta kun tuli hyvin tätä asiaa käsittelevä dokumentti. Lastenkoteihin tuodaan eli myydään paljon " hylättyjä" lapsia jotka tosiasiassa ovat varastettuja. Poliisit eivät näitä juttuja niin tarkasti halua selvittää kun huumekeisarit ostavat heidät hiljaisiksi. Kansainvälinen adoptio on tuottoisaa bisnestä lapsiparkojen avulla.
Jospa pidettäisiin keskustelu tosiasioissa. Hollywood-tähtien adoptiot eivät mitenkään liity Suomeen.
Suomesta ei voi adoptoida ulkomailta lapsia omin päin, ainoastaan valtuutettujen palvelunantajien kautta. Mitään pimeitä välittäjiä ei voi käyttää. Lapsia ei voi ostaa, sillä adoptiolla ei Suomen lain mukaan saa kukaan ansaita rahaa. Adoptiosta perittävät maksut koostuvat pelkästään adoption aiheuttamista kuluista. Tämän voi jokainen tarkistaa palvelunantajilta, joita Suomessa ovat Interpedia, Pelastakaa lapset sekä Helsingin kaupungin sosiaalivirasto.
että lastenkodeissa olevat lapset eivät ole orpoja vaan sinne myytyjä, mikä on hyvinkin yleistä.
Kun Suomeen adoptoiduista lapsista ei makseta, niin miksi lastenkodit ostaisivat lapsia? Sehän olisi tappiollista toimintaa. Lapsia ostetaan jos on joku joka haluaa heistä maksaa. Mutta jos lapsikauppias ostaa lapsen, hänellä täytyy olla joku, joka lapsesta suostuu maksamaan. Ei bisnes ole bisnestä jos siitä ei tule voittoa.
Te jotka väitätte, että Suomeen tulee ostettuja lapsia, voitteko vihdoin lyödä faktaa tästä pöytään. Mikä " takavuosien kohu" on josta puhutte? Tällaisesta " kohusta" ei kukaan adoptiotoimintaan perehtynyt ole edes kuullut.
On pöyristyttävää adoptiovanhempia kohtaan levittää perättömiä huhuja.
Onhan tästä aiheesta tullut televisiostakin ohjelmia.
Jos ymmärsin ap:n idean, ei hänen ollut tarkoitus arvostella AJ:a äitinä (otsikossa kyllä hiomisen varaa!) vaan hänen perusteitaan lapsen hankkimiselle. Suomessa on ainakin tähän asti ollut käytäntö että ainoa peruste adoptiolapsen hakemiselle/saamiselle tulee olla HALU SAADA LAPSI. Ei suinkaan halu auttaa kärsiviä/huono-osaisia lapsia. Ihan sillä perusteella, että mikäli haluat lapsen, hän on sinulle lahja ja rakastat häntä sellaisenaan. Mikäli taas haluat auttaa lasta tarjoamalla tälle kodin, nostat itsesi hyväntekijäksi ja lapsi jää tavallan kiitollisuuden valkaan.
Näin olen se ymmärtänyt. AJ:a en halua kommentoida lainkaan, en ole hänen tapaukseensa tutustunut tarpeeksi. Ja vaikka kaikki lehtijutut olisin lukenutkin, en edes niihin luottaisi. Lehdethän vaan kirjoittavat sitä millä saavat parhaiten myydyksi...
Mun kästtääkseni se rakastaa lapsiaan.Olisko lasten ollu parempi jäädä orvoiksi jonnekki lastenkotiin?!Nyt näillä lapsilla on kuitenki edessä mahdollisuuksia vaikka muille jakaa.Ei ole rahasta puutetta.Minun mielestä hän teki hienon teon adobtoidessaan lapset.Monesti nuo julkimot ajattelee uraansa eikä sen takia hanki lapsia...
Oletko itse täydellisyys? Et, sillä sellaista ei ole olemassakaan. Pönkität vain omaa huonoa egoasi tällaisilla aloituksilla. Keskity omiin ongelmakohtiisi enemmän äläkä etsi virheitä muista ihmisistä.