Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis onko joku 3t jotenkin AIKA HUONO palkka?

Vierailija
13.05.2011 |

Itelläni 3200 (tradenomitutkinto, jonka sittemmin jatkon ylempi amk -tutkinnoksi ), ja mielestäni ihan ok palkka... työsuhdeauton saan myös (jos haluan, aika kova verotus siinä).

Mutta nyt olen saanut käsityksen että mammoilla ois jotenkin "normaaliammatin" palkka 4-5t luokkaa, täh?

Mäkin oon ylempi toimihenkilö myyntitehtävissä, ei siis mikään huonopalkkaisin homma.

Mitä ihmettä ne pienten lasten äidit tekee (alle 40v) jos muka niillä on niin hyviä palkkoja? Kaupallisen alan ihmisiä käsittääkseni myös nämä, mutta en ole sen tarkemmin kehdannut kysellä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse oon täällä ihan palkkakuopassa, alle neljätonnii brutto, ei ilkee edes kertoo palkkaansa kellekään.

Vierailija
2/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja av-mamma vähän liiottelee kun on niin tylsää..

Minäkin kirjoitin jonnekin että kuukausituloni on about 6000 :D kun kaikilla tulot oli yli4000 ja miehen tulot yli 10 000

T:1100€/kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sairaanhoitaja AMK ja peruspalkka on tällä hetkellä 2332, vuorotyölisien kanssa voi yltää n.2800e/kk. Ja kuitenkin on ihmisiä jotka möykkää, kun sairaanhoitajilla on niin hyvä palkka!?! Lakkoillakaan ei olisi saanut ym. Et sellaista...

Vierailija
4/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3t olisi mulle ihan hullun hyvä palkka.

Vierailija
5/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3t olisi mulle ihan hullun hyvä palkka.

palkkaa 2250, olisin onnellinen kolmesta tonnista! Olen tyytyväinen palkkaani, rento, joustava työ jossa ei pahemmin paineita.

Vierailija
6/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 3000 euroa on keskimääräistä parempi palkka!

Itse olen opettaja ja saan vajaat 3000 euroa kuussa ja minusta se on hyvä palkka.

Vierailija
7/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta me emme tulisi toimeen.

Itsellä 4600 e + bonukset eli keskim. 5200 kuussa.

Vierailija
8/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta me emme tulisi toimeen.

Itsellä 4600 e + bonukset eli keskim. 5200 kuussa.

Ellei sitten kyseessä ole provo.

Vierailija
9/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei ole täältä palstalta luettuja. Vaan ihan puolituttuja joita tunnen. Joiden mielestä siis 3t ei ole mikään kovin hyvä palkka, että joku 4t olisi normi tms.

Ihan tavallisilta kivoilta ihmisiltä vaikuttavat muuten.

Siis nyt kelaan vaan itse että olenko jotenkin tyhmä kun teen niin pienellä palkalla töitä, vaikka ennen olin ihan tyytyväinen ja ajattelin että palkkani on ihan hyvä.

Ja en tiedä millä sitä saisi nostettua, vain työpaikan vaihdolla kai - mutta se ei sovi oikein elämäntilanteeseen, että pitäisi ihan kauheasti käyttää aikaa uuteen työhön.

Ja mietin myös ollaankohan me jotenkin ylivelkaantuneita (asuntolainaa yli 200t) tai ei tajuta että pitäisi säästää enemmän tai jotain, kun meillä on varaa kuitenkin asua ja elää kait about samalla tavoin...

ap

Vierailija
10/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tehtävässä, johon vaaditaan akateemista loppututkintoa. Palkka tällä hetkellä tässä asiantuntijatehtävässä 2800 €. Koen kyllä olevani palkkakuopassa.

Vierailija
11/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieltä ettei 3t ole vielä mikään "kovin hyvä" palkka, ja 4t on tosiaan ihan normipalkka.

Itse tienaan vähän vaille 3t, mutta en tosiaan olekkaan mikään hyväpalkkainen. Miehelläni vastaavasti on yli 8t tulot, ja tuttavapiirissämme 4t ei todellakaan ole mitenkään kaksinen palkka, vasta päälle 10t palkalla voi alkaa puhua isotuloisista.

Palkka on niin suhteellinen käsite, ja lähinnä on kai kyse palkan suhteesta koulutukseen ja työtehtäviin.

Vierailija
12/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tehtävässä, johon vaaditaan akateemista loppututkintoa. Palkka tällä hetkellä tässä asiantuntijatehtävässä 2800 €. Koen kyllä olevani palkkakuopassa.

Olen asiantuntijatehtävässä, johon ei enää pääsisi ilman akat.tutkintoa. Mun palkka on noin. 3300. Olen yo-merkonomi. pk-seudulla.

Vierailija
13/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koko uran ajan ollut alle 3t ja TODELLAKIN koen olevani palkkakuopassa, kun kokemusta on 20v. Mutta kun ei ole mahdollista niin ei.

Vierailija
14/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskipalkka lasketaan ihan suoraan kaikki tuloluokat mukaanlukien (eli se pieni, mutta ääririkas porukka nostaa keskipalkkaa kohtuuttomasti).

Mediaani lasketaan siten, että se vastaa suhteellisesti palkansaajien keskipalkkaa (siinä siis tavallaan leikkautuvat pois upporikkaat ja rutiköyhät).

Eli vaikka suomalaisnaisen keskipalkka olisikin 2900,-, niin oikeasti se on jotain 2300,- tms.

Vierailija
15/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja palkka noin 2500. Olen opettaja.

Vierailija
16/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on tavispalkka, noin 3500

Vierailija
17/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma palkkani on 2700 ja pidän sitä huonona siihen nähden, mikä on koulutustasoni, kokemukseni ja työkavereideni palkat. Oikeudenmukainen palkkani olisi mielestäni n. 3200.

Mielestäni käsite hyvä palkka riippuu siitä, mikä ko. henkilön palkka on verrattuna muihin samaa työtä, samalla koulutuksella ja kokemuksella verrattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi