Onko teiltä muilta tarkastettu BMI lapsenne 1v-neuvolassa?
Kommentit (13)
Tosin tämä nuorin ei ole vielä vuotta ja tässä raskaudessa mulla oli rd. Sinänsä en siis ihmettelisi, jos tästä tulisi puhetta tuolloin?
Terkka sanoi, että se kuuluu rutiineihin, että punnitaan äiti vuosi synnytyksen jälkeen.
ja tuntui hullulta kun lapseni on hoikka ja pitkä ja heidän piti siitä huolimatta katsoa taulukosta jotta voisisivat kertoa minulle että lapseni ei ole ylipainoinen
ai että sen takia aikoinaan opiskelivat. Jotta voisisivat kertoa minulle sen minkä jo tiedän
ja tuntui hullulta kun lapseni on hoikka ja pitkä ja heidän piti siitä huolimatta katsoa taulukosta jotta voisisivat kertoa minulle että lapseni ei ole ylipainoinen
ai että sen takia aikoinaan opiskelivat. Jotta voisisivat kertoa minulle sen minkä jo tiedän
Meillä myös terkka, kun oli punninnut minut, näpytteli painoni ja pituuteni taskulaskimeen. Sitten katsoi jostain taulukosta ja sanoi, että ihan hyvä paino on.
Ihan kuin sitä ei näkisi päällepäin. Mittani ovat 168/56. Teki mieli kysyä, luulitko minua yli- vai alipainoiseksi.
Tosin olin hoikassa kunnossa kuten aina. 162/48.
tuota neuvolakäyntiään? Jotain muutakin valittamisen aihetta siinä taisi olla...?
vähän ihmettelin kun terkka käski vaa-alle.
Tosin olin hoikassa kunnossa kuten aina. 162/48.
Meillä kuulemma kaikki äidit punnitaan vuosi synnytyksestä.
Mutta pääsitpähän kehuskelemaan hoikkuudellasi.
En olisi lastennenuvolakäynneillä itse vaa'alle mennyt.
3 vuotta sitten ei punnittu. Terkka sanoi olevan uusi käytäntö tilastotarkoitukseen.
vähän ihmettelin kun terkka käski vaa-alle.
Juuri viime viikolla kävin, ja ei mitään minun painostani keskusteltu vaikka olikin rd. Pitäisi vaan siinä uudessa sokerirasituksessa käydä, tosin ei se terkka siitäkään muistuttanut.
Ei punnittu eikä mulle ole puhuttu mistään sokerirasituksista tai ylipäätään mistään jatkohoidoista, vaikka rd todettiinkin raskausiaikana.
oli juuri lapsen 4v. neuvola ja siellä antoi täytettäväksi lappusen missä kysyttiin paino ja pituus sekä ruokailutavoista ja mielipide omasta terveydestä. Sen lisäksi piti täyttää se alkoholi kysely,mikä aina äitiysneuvolassakin.
Verenpaineenkin se multa mittas.
Jos mies olisi ollut mukana olis sillekkin ollut nuo samat laput. Eipä ole ennen ollut tollasta.
ali- tai ylipainoa?