Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan pituuskasvu/kuukausi, entä keskosen?

Vierailija
12.05.2011 |

Hei!

Oma vauvani kasvaa hitaasti pituutta. Syntyi kyllä keskosena ja oli lyhyt jo silloin, nyt ikää 5 kk (korjattu ikä 4 kk) ja pituutta on tullut yhteensä lisää 14,5 cm syntymästä. Tasaisesti muutamia senttejä per kuukausi, muttei yhtään saavutuskasvua. Tästä olen huolissani :(... Painoa on tullut hyvin ja menee käyrillä, samoin päänympärys.

Paljonko teidän lapsillenne oli tullut pituutta 5 kk ikään mennessä senteissä? Siis montako senttiä verrattuna syntymäpituuteen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää otantaa? :)

ap

Vierailija
2/6 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

12cm, 12,5cm, 13,5cm. Eli vähemmän kuin teillä.

Vierailija
4/6 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5kk mennessä pojalle 18,5 cm ja tytölle 17, 5 cm. Mä en tiedä mitä tuolla saavutuskasvulla tarkoitetaan (onko se sitä, että olisi lähempänä todellista ikää kuin korjattua ikää tai jotain?) 4kk:n iässä meillä vastaavat kasvut pojalla 15,5 cm ja tytöllä 16 cm.

Ja meillä mukulat on kasvaneet pituuden suhteen nollan yläpuolella.

Vierailija
5/6 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden ensimmäisen ikävuoden aikana, eikä 5 ensimmäisen kuukauden aikana. Vai olenko saanut väärää tietoa?

Mulla pienipainoisena täysiaikaisena syntynyt vauva ja sen ei sitten odotetakkaan saavutuskasvavan yhtään mitään. Olen siis seurannut ko. keskustelua vain sivusta, joten en ihan varma ole, olenko kuullut oikein saavutuskasvusta. Vauvamme kun ei ole keskonen.

Vierailija
6/6 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisko joku muu kertoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan