Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten teidän perheessä hoidetaan raha-asiat?

Vierailija
12.05.2011 |

oletteko tarkkoja siitä, ettei toinen joudu maksamaan enemmän yhteisiä menoja? vai onko teillä yhteiset rahat? miten maksatte esim. bensat, vuokran, laskut ym.?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt kyllä tajua miten tuo liittyy jonkun miehen asenteeseen?

No, meillä on kaksi yhteistä käyttötiliä, joille molemmat laittavat rahaa kerran kuussa. Minä enemmän, koska olemme sopineet (lahjaveroakin välttääksemme), että kun mies myi oman asuntonsa ja siitä saadut varat käytettiin yhteisen talomme hankintaan, niin minä olen hänelle velkaa puolet tuosta summasta, koska omistamme talon kuitenkin puoliksi. Paitsi nyt hoitovapaalla ollessani en maksa yhteisiä kuluja juuri mitään.

S-tililtä maksetaan ruuat ja muut taloustarvikkeet. Toiselta tililtä taas kaikki yhteiset laskut sekä lainat. Tuolta tililtä myös menee säästöön yhteiseen rahastoon.

Pärjättäisiin kyllä yhdelläkin tilillä, mutta tuo ruokatili avattu aikana ennen s-pankkia, joten sen käyttö on jäänyt tavaksi. Saahan s-kortilla maksamisesta nykyään maksutapaetua sen huiman 0,4 % :-D

Minulla on käyttöoikeudet kaikkiin miehen ja lasten tileihin, koska olen pankissa töissä ja hoidan kaikki perheen raha-asiat.

Varmaan olet asioista perillä kun olet pankissa töissä, mutta minua jäi vaivaamaan tuo, että olet miehelle velkaa. Lyhennätkö nyt siis lainaa maksamalla yhteisiä menoja suuremmalla osuudella? Vai jatkuuko tämä järjestely maailman tappiin, eli mies ei maksa yhtä paljon koska toi aikoinaan isomman potin yhteisen kodin hankintaan?

Vierailija
42/44 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla on tilit, molemmilla on niihin nettitunnukset. Molemmat voi käyttää miten haluaa kumpaa tahansa tiliä.

Ei koskaan riitoja rahankäytöstä, mutta ollaan aika samanlaisia rahankäyttäjiä - kumpikaan ei "tuhlaile" suuremmin mihinkään, ja kumpikin ostaa sen mitä tarvitsee/haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on yhteinen, sen menot puoliksi. Samoin asunnon yhtiövastikkeet ym menot. S-tili, jonne automaattisesti ruokaraha kuukausittain molemmilta. Vakuutukset ym puoliksi. Minä tienaan paremmin kuin mieheni eli maksan enemmän esim. kodin hankinnoista. Molemmat maksaa omat menonsa, vaatteet ym. Lasten hankinnat puoliksi, minä ostan kyllä enemmän vaatteita ja kenkiä jne. Matkat puoliksi, ravintoloissa syömiset vuorotellen.

Vierailija
44/44 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä nyt niin kivaa luettavaa kun raha-asiat ei perhe-elämää riko!!!:)

Vihdoinkin joukko normi-ihmisiä, jotka tienaavat mutta ovat sopuisia raha-asioissa. Asenne rahaan on hyvin tärkeä juttu. Se pahimmillaan vie elämän ilon jos siitä riidellään: mun, sun, mun, sun...

Hauskaa kesää teille kaikille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi