miten teidän perheessä hoidetaan raha-asiat?
oletteko tarkkoja siitä, ettei toinen joudu maksamaan enemmän yhteisiä menoja? vai onko teillä yhteiset rahat? miten maksatte esim. bensat, vuokran, laskut ym.?
Kommentit (44)
Molemmilla on tilit, molemmilla on niihin nettitunnukset. Molemmat voi käyttää miten haluaa kumpaa tahansa tiliä.
Ei koskaan riitoja rahankäytöstä, mutta ollaan aika samanlaisia rahankäyttäjiä - kumpikaan ei "tuhlaile" suuremmin mihinkään, ja kumpikin ostaa sen mitä tarvitsee/haluaa.
Auto on yhteinen, sen menot puoliksi. Samoin asunnon yhtiövastikkeet ym menot. S-tili, jonne automaattisesti ruokaraha kuukausittain molemmilta. Vakuutukset ym puoliksi. Minä tienaan paremmin kuin mieheni eli maksan enemmän esim. kodin hankinnoista. Molemmat maksaa omat menonsa, vaatteet ym. Lasten hankinnat puoliksi, minä ostan kyllä enemmän vaatteita ja kenkiä jne. Matkat puoliksi, ravintoloissa syömiset vuorotellen.
täällä nyt niin kivaa luettavaa kun raha-asiat ei perhe-elämää riko!!!:)
Vihdoinkin joukko normi-ihmisiä, jotka tienaavat mutta ovat sopuisia raha-asioissa. Asenne rahaan on hyvin tärkeä juttu. Se pahimmillaan vie elämän ilon jos siitä riidellään: mun, sun, mun, sun...
Hauskaa kesää teille kaikille!
Varmaan olet asioista perillä kun olet pankissa töissä, mutta minua jäi vaivaamaan tuo, että olet miehelle velkaa. Lyhennätkö nyt siis lainaa maksamalla yhteisiä menoja suuremmalla osuudella? Vai jatkuuko tämä järjestely maailman tappiin, eli mies ei maksa yhtä paljon koska toi aikoinaan isomman potin yhteisen kodin hankintaan?