Naapuruston 10v-tyttö...
tekee sellaista että kun tyttöni leikkii kaverinsa kanssa meidän pihassa niin tämä 10v marssii meidän pihaan lupaa kysymättä ja yrittää houkutella tätä lapseni leikkikaveria mukaansa. Toisin sanoen tunkee pihaan "varastamaan kaveria" ja mun lapsesta tuntuu pahalta. Mua ärsyttää! Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Lähinnä ärsyttää tuo että tulee noin vaan meidän pihaan olemaan röyhkeä...
Kommentit (24)
leikkimään yhdessä kuin varastamaan kaveria. Jopa mun vuotta nuorempi lapseni tajuaa sen jo joten kyllä apn tapauksessa kyse on röyhkeydestä! Lupa on annettu tullaleikkimään ei varastamaan kaveria! 10v lapsi on aika iso jo tajuamaan asioita...
en vain koskaan aiemmin ole nähnyt tarpeelliseksi estellä tulemista kun on asiallisesti tullut leikkimään...nyt on tyyli toinen. ap
leikkimään yhdessä kuin varastamaan kaveria. Jopa mun vuotta nuorempi lapseni tajuaa sen jo joten kyllä apn tapauksessa kyse on röyhkeydestä! Lupa on annettu tullaleikkimään ei varastamaan kaveria! 10v lapsi on aika iso jo tajuamaan asioita...
Tulo pihaan ei ole röyhkeää, koska häntä on kutsuttu. Kaverin varastaminen taas on aina röyhkeää.
tyttöhän tulee pihaanne, jos ei kielletä. Itse sanot, että on kutsuttu/annettu lupa tähän asti. Ihan turha syyttää röyhkeydestä, jos ei kerran kielletä tulemasta.
Sen siis kehotat lapsesi tekemään aivan ensiksi. Mieluiten menet itse pihalle, kun lapsesi siellä leikkii kaverinsa kanssa. Puutarhahommiin vaikka.
Ja kun se tyttö tulee, niin menet vastaan ja juttelet hänen kanssaan kahdestaan. Että olet kuullut tyttäreltäsi, että hän (siis se tulija) on muutaman kerran yrittänyt houkutella lapsesi kaveria pois teiltä. Että sellainen on asiatonta ja häijyä, eikä tyttö takuulla itsekään tykkäisi, jos hänelle tehtäisiin sellaista. Ja tästä lähtien kyseinen tulija saa tulla vain sillä ehdolla, ettei ala vonkua lapsesi kaveria mukaansa.
Ja jos ei tuosta usko, panet porttikiellon.