Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti tekee lapsesta sairaan saadakseen huomiota

Vierailija
12.05.2011 |

oliko tälle jutulle joku diagnoosi?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Münchhausenin oireyhtymä

Vierailija
2/28 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Münchhausenin oireyhtymä

Münchhausen syndrome by proxy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/28 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielellään näkevät muut sairaina ja itsensä terveenä. En tiedä onko sille oireyhtymälle mitään nimeä.

Vierailija
5/28 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tälle diagnoosia:

äiti tekee lapsesta sairaan saadakseen lapsen huomion/riippuvuuden täysin itseensä?

Vierailija
6/28 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tälle diagnoosia:

äiti tekee lapsesta sairaan saadakseen lapsen huomion/riippuvuuden täysin itseensä?

Vierailija
7/28 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai surullista. Eräs tuttavani keksii lapsilleen kaikki mahdolliset sairaudet ja allergiat saadakseen huomion itseensä ja kaikki voivottelemaan miten rankkaa hänellä oikein on. Ravaavat lääkärissä jatkuvasti ja kenestäkään ei mitään vikaa/sairautta löydy. No se on tietysti lääkärin vika ja osaamattomuutta. Eiköhän tässäkin tapauksessa sairaus löydy ihan sieltä äidin omasta päästä, mutta miten sen todistaa... :( Surullista...

Vierailija
8/28 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai surullista. Eräs tuttavani keksii lapsilleen kaikki mahdolliset sairaudet ja allergiat saadakseen huomion itseensä ja kaikki voivottelemaan miten rankkaa hänellä oikein on. Ravaavat lääkärissä jatkuvasti ja kenestäkään ei mitään vikaa/sairautta löydy. No se on tietysti lääkärin vika ja osaamattomuutta. Eiköhän tässäkin tapauksessa sairaus löydy ihan sieltä äidin omasta päästä, mutta miten sen todistaa... :( Surullista...

ei diagnoosin puute ole välttämättä äidin päänsisäinen ongelma; monenkin harvinaisemman sairauden diagnosointiin saa käydä näyttäytymässä aika monelle lääkärille, ennen kuin diagnoosi löytyy.

Ja tuo Munchhausen by proxy on ymmärtääkseni vähän muutakin kuin pelkkää luulotautia, eli vanhempi antaa siinä lapselleen jotain ainetta tms. aiheuttaa muuten ihan oikeita oireita... Se on kyllä surullista, mutta ilmeisesti aivan tuikiharvinaista.

Vierailija
9/28 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilla oireet vaihtuu, välillä elilepsiaa, hypoglykemiaa, aspergeria, kuulon alenemaa jne joten kyse ei ole siitä että lapsella olisi jokin selittämätön oireyhtymä vaan siitä että kun edellinen on tutkimuksin poissuljettu, äiti keksii uuden josta voi vaatia tutkimuksia.

Vierailija
10/28 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi itseensä kohdistuneena. Ja joo, lekurit voi toki tehdä virheitä ja oikean diagnoosin saaminen kestää, mutta kun ne oireet ja taudit vaihtelee ihan miten sattuu ja TODELLAKIN on tutkittu kaikki mahdollinen ja mahdoton.

Mun äiti on vaihtanut asuinpaikkakuntaakin useammin kerran, jotta pääsee aloittamaan tutkimuskarusellin uudestaan uusien lääkäreiden kanssa. Osaa niin vakuuttavasti kuvailla milloin mitäkin oireita, että lääkäreillä kestää aika kauan ennen kuin tajuavat mikä on oikea vaivan nimi.

Todella raskas mielensairaus myös lähipiirille ja nää tyypit ei yleensä suostu mihinkään psyykkiseen hoitoon eli ei paranemisen mahdollisuuksia.

Mun siskolla oli koko lapsuuden ties mitä allergiaa ja vaivaa ja aina kaikkea tosi harvinaista. Kappas vaan, kun muutti pois lapsuudenkotoa, vaivat hävis. Nyt on itsekin ihmetellyt, oliko hällä oikeasti mitään vaivoja ja vai manipuloiko äiti hänet uskomaan/tuntemaan ties mitä oireita.

Että joo, voi olla epäpäteviä lääkäreitä, mutta voi olla myös ihmisiä, jotka purkaa psyykkisiä vaivojaan tuollaista kautta, että ravataan milloin mitäkin diagnoosia metsästämässä ja nautitaan just siitä "oih, kun teillä rankkaa"- huomiosta.

Vierailija
11/28 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei diagnoosin puute ole välttämättä äidin päänsisäinen ongelma; monenkin harvinaisemman sairauden diagnosointiin saa käydä näyttäytymässä aika monelle lääkärille, ennen kuin diagnoosi löytyy. Ja tuo Munchhausen by proxy on ymmärtääkseni vähän muutakin kuin pelkkää luulotautia, eli vanhempi antaa siinä lapselleen jotain ainetta tms. aiheuttaa muuten ihan oikeita oireita... Se on kyllä surullista, mutta ilmeisesti aivan tuikiharvinaista.

Että lähipiiri kyllä näkee ne oireet, jos niitä on oikeasti olemassa.

Mäkin tunnen äidin, jolla on suuri vimma tehdä lapsistaan jollain tavalla sairaita. IOreet ovat vaihdelleet, ja diagnooseja haettu ties mille, ja kun ei ole onnistunut, niin kas kummaa oireet on unohtuneet ja sitten onkin jo keskitytty johonkin uuteen "vaivaan".

Sinänsä äiti on nyt onnistumassa, että lapset alkavat olla päästään jo sopivasti sekaisin, ja käyttäytyä sen mukaan. Mikä on suuri sääli, koska lapset heidän koko elinikänsä tunteneena tiedän heidän olevan ihan tavallisia kivoja ja terveitä lapsia.

Vierailija
12/28 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Münchhausenin oireyhtymässä äiti/isä vahingoittaa lasta tahallaan tai KEKSII sairauksia saadakseen huomiota lääkäreiltä.

Alituinen sairauksien pelko ja tutkimusten vaatiminen taas on hypokondriaa eli luulosairautta. Tästä kärsivä ei keksi vaivojaan "huvikseen", vaan kärsii voimakkaista peloista ja pakko-oireista.

Vierailija
13/28 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei diagnoosin puute ole välttämättä äidin päänsisäinen ongelma; monenkin harvinaisemman sairauden diagnosointiin saa käydä näyttäytymässä aika monelle lääkärille, ennen kuin diagnoosi löytyy. Ja tuo Munchhausen by proxy on ymmärtääkseni vähän muutakin kuin pelkkää luulotautia, eli vanhempi antaa siinä lapselleen jotain ainetta tms. aiheuttaa muuten ihan oikeita oireita... Se on kyllä surullista, mutta ilmeisesti aivan tuikiharvinaista.

Että lähipiiri kyllä näkee ne oireet, jos niitä on oikeasti olemassa. Mäkin tunnen äidin, jolla on suuri vimma tehdä lapsistaan jollain tavalla sairaita. IOreet ovat vaihdelleet, ja diagnooseja haettu ties mille, ja kun ei ole onnistunut, niin kas kummaa oireet on unohtuneet ja sitten onkin jo keskitytty johonkin uuteen "vaivaan". Sinänsä äiti on nyt onnistumassa, että lapset alkavat olla päästään jo sopivasti sekaisin, ja käyttäytyä sen mukaan. Mikä on suuri sääli, koska lapset heidän koko elinikänsä tunteneena tiedän heidän olevan ihan tavallisia kivoja ja terveitä lapsia.

näkeekö niitä ulospäin kukaan. Mulla on lapsi joka on päällepäin täysin terve. Pari pientä mutta epätavallista vaivaa jotka eivät näy päällepäin on hänellä ollut useamman kuukauden ajan, joiden takia olen vaatinut hänelle tutkimuksia. Eka lääkäri jonka luokse menimme, suhtautui nihkeästi; nyt toinen lääkäri suostui tekemään syvällisempiä tutkimuksia ja kokeiden tulosten perusteella on selvää, että joku isompi terveysongelma lapsella on. Mikä, se ei vielä ole selvinnyt.

Vierailija
14/28 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun äidilläni.

Hän aina piristyy ja innostuu kun minulla todetaan joku sairaus; mitä pahempi, sitä parempi :/

Minulla on ms-tauti, astma ja nivelrikko, ja kaikista noista äitini on kovin innoissaan. Suunnittelee tyytyväisenä minun eläkkeelle jäämistäni, ja on jo useita kertoja kehottanut hakemaan eläkettä.

Hyvä ettei pyörätuolia ole ostanut, vaikka olen kaikesta huolimatta hyvässä kunnossa. Töissä ja harrastuksissa jaksan kulkea siinä missä terveemmätkin. Harrastan monipuolista liikuntaa ja kuljen työmatkat pyörällä.

Samanlainen on siskoani (40v) kohtaan.

Siskollani ei ole mitään sairauksia, mutta äitini mielestä siskonikaan ei ole työkykyinen, eikä kykenevä huolehtimaan omista asioistaan :(

Vierailija
15/28 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Münchhausenin oireyhtymässä äiti/isä vahingoittaa lasta tahallaan tai KEKSII sairauksia saadakseen huomiota lääkäreiltä.

Alituinen sairauksien pelko ja tutkimusten vaatiminen taas on hypokondriaa eli luulosairautta. Tästä kärsivä ei keksi vaivojaan "huvikseen", vaan kärsii voimakkaista peloista ja pakko-oireista.

Vierailija
16/28 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munchausenissa tai pahassa hypokondriassa (kummassakin kyllä tavallaan KEKSITääN niitä sairauksia) ei potilas tietty HUVIKSEEN niitä juttuja keksi.

Ongelma vaan on siinä, että näitä tyyppejä ei jaksa ymmärtää ja hyysätä, kun eivät yleensä suostu hakemaan apua, joka saattaisi auttaa eli PSYKOLOGISTA hoitoa. Ja kummastakin vaivasta kärsivä äiti kyllä tekee lastensa elosta aika karseeta.

Vierailija
17/28 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilla oireet vaihtuu, välillä elilepsiaa, hypoglykemiaa, aspergeria, kuulon alenemaa jne joten kyse ei ole siitä että lapsella olisi jokin selittämätön oireyhtymä vaan siitä että kun edellinen on tutkimuksin poissuljettu, äiti keksii uuden josta voi vaatia tutkimuksia.

sillä mun lapsellani on ollut epilepsia tai siis on kai se edelleen jotenkin taka-alalla, mutta ei tarvitse nyt lääkitystä ja asperger on myös sekä kuulonalenema johon hänellä on kuulokoje ja kehitysvamma diagnoosi myös ja on muuten myös tuo matala verensokeri ja ainiin voi hemmetti kun hällä on vielä monia ruoka-allergioitakin.

Hitto jos oot mun frendi niin voi jumalauta. Tuon sulle lapseni viikoksi hoitoon, niin katotaanko huuteletko vielä täällä "väkisin" keksityistä diagnooseista!

Meni meinaan niin täysin nappiin sun kirjotuksesi.

Ai juu sanoino muuten, että meillä nuo kaikki on kyllä C-lausunnossa ja useimpia tutkimuksia olen vastustanut erittäin rankasti, sillä kehitysvamma diganoosilla on ihan typerää alkaa tutkimaan aspergeriä näin niinkuin mm.

Vierailija
18/28 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään keskustelun tähänastiseen listaan migreenit ja lisämunuaisen uupumuksen "sinulla on diabeteksen kaltainen tila", joka taas sisätautien diagnostiikan mukaan on täysin pseudodiagnoosi. Tosiaan epilepsia- ja autismidiagnooseja satelee ilman kliinisiä tutkimuksia.

Vierailija
19/28 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma vaan on siinä, että näitä tyyppejä ei jaksa ymmärtää ja hyysätä, kun eivät yleensä suostu hakemaan apua, joka saattaisi auttaa eli PSYKOLOGISTA hoitoa.

Minä ainakin olisin ilomielin suostunut, jos olisin ymmärtänyt mistä on kyse! Olen viimeiset 20 vuotta kärsinyt sairauksien pelosta, mutta vasta parin viime vuoden aikana olen ymmärtänyt ongelman psyykkisen puolen.

Aikaisemmin ravasin lääkärissä, kun pelkäsin milloin mitäkin tautia. KUKAAN lääkäri ei KOSKAAN ehdottanut, että kyse voisi olla psyykkisestä asiasta, eli ahdistavien/kiellettyjen tunteiden ilmenemisestä tällaisina pelkoina.

Erinäisten tapahtumien kautta olen tämän yhteyden itse ymmärtänyt - ja todellakin olen hakenut siihen apua! Olen useita kertoja käynyt psykologin juttusilla ja pikku hiljaa huomaan tämän asian olevan muuttumassa. Onneksi!

Olisin hakenut psykologista apua jo huomattavasti aikaisemmin, jos joku olisi sitä tarjonnut. Itsessä on vaikeaa tunnistaa tällaisia kummallisuuksia. Siksi lääkärien pitäisi rohkeammin ehdottaa potilaille tätäkin vaihtoehtoa eikä vain todeta, että ei sinulla ole aivokasvainta, en tiedä mistä tuo tärinä johtuu.

Vierailija
20/28 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silä tällä minun tutulla on kaksi lasta, joilla oireet vuoron perään. Samoin yhtään diagnoosia lapsilla ei ole. Vika on vaan äidin päässä. Ja aina kun lääkärit saaavt suljettua jonkun taudin pois, äiti syyttää taas huonoa tuuria, tyyliin voi että ei saatu sitä autismidiagnoosiakaan voi hitto, niin meidän tuuria. Mutta nämä laspet on viettäneet lukemattomia vuorokausia sairaaloissa tutkimuksissa ja koskaan ei mitään löydy, lääkärien ja psykologien, toimintaterapeuttien mielestä terveet normaalit lapset. Ja vakuutksen turvin äiti vie aina eri yksityislääkärille.

Minulla on itselläkin erityislapsi, eli tiedän kyllä millaista on hoitaa oikeasti erityistarpeista alsta, joten sikäli 18 toivotans inulle kovasti voimia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän