Äiti tekee lapsesta sairaan saadakseen huomiota
Kommentit (28)
Miten voi aikuisena selvittää onko äiti tehny tahallaan lapsena minut sairaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Miten voi aikuisena selvittää onko äiti tehny tahallaan lapsena minut sairaaksi?
Haluaisin pystyä selvittää tämän, jotta voisin ymmärtää miksi elämäni oli lapsena sairaalassa rampaamista.
Luin ton sairauksen oireen ja sopii täydellisesti minun äitiini, mutta itse en muista mitään lapsuudestani. Muuta kuin että olin vähä väliä sairaalassa ja pitkiä aikoja. Entäpä, jos minun äiti teki minut sairaaksi?
Miten kestänyt elää totuuden kanssa, että äiti joka aina huolehti minusta ja käytti lääkärissä olikin syy miks en saanut elää normaalia lapsuuttani.
Ei sellainen lapsuus ole normaalia, että sairaalasta tulee toinen koti ja hoitavista lääkäristä tuli turva ja hoitajia näin välillä useimmin kuin äitiä.
Muistan edelleen minun hoitavien lääkäreiden nimet ja se on minusta hyvin outoa.
Itse vihasin olla sairas ja vihasin yli kaiken olla sairaalassa.
Ehkä totuutta en koskaan saa tietää.
Sairaalassa oloaika tuhosi kaiken kun eihän siellä löydä ihmisisuhteita, kun muut potilaat vaihtuu usein...
Vaikka mennyttä en voisi muuttaa. Voisin ymmärtää miksi minusta tuli ihminen, joka ei pysty luottaa kehenkään. Jonakin päivänä voisin oppia luottaa itseeni ja muihin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin pystyä selvittää tämän, jotta voisin ymmärtää miksi elämäni oli lapsena sairaalassa rampaamista.
Luin ton sairauksen oireen ja sopii täydellisesti minun äitiini, mutta itse en muista mitään lapsuudestani. Muuta kuin että olin vähä väliä sairaalassa ja pitkiä aikoja. Entäpä, jos minun äiti teki minut sairaaksi?
Miten kestänyt elää totuuden kanssa, että äiti joka aina huolehti minusta ja käytti lääkärissä olikin syy miks en saanut elää normaalia lapsuuttani.
Ei sellainen lapsuus ole normaalia, että sairaalasta tulee toinen koti ja hoitavista lääkäristä tuli turva ja hoitajia näin välillä useimmin kuin äitiä.
Muistan edelleen minun hoitavien lääkäreiden nimet ja s
Pyydä potilasasikirjat?
Onko sama diagnoosi kun teini tekee puheissaan äidistä ihan sadistin vaikka on itse sellainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan edelleen minun hoitavien lääkäreiden nimet ja s Voisin ymmärtää miksi minusta tuli ihminen, joka ei pysty luottaa kehenkään.
Voisiko sinulla olla kiintymyssuhdetrauma?
Vierailija kirjoitti:
onneksi itseensä kohdistuneena. Ja joo, lekurit voi toki tehdä virheitä ja oikean diagnoosin saaminen kestää, mutta kun ne oireet ja taudit vaihtelee ihan miten sattuu ja TODELLAKIN on tutkittu kaikki mahdollinen ja mahdoton.
Mun äiti on vaihtanut asuinpaikkakuntaakin useammin kerran, jotta pääsee aloittamaan tutkimuskarusellin uudestaan uusien lääkäreiden kanssa. Osaa niin vakuuttavasti kuvailla milloin mitäkin oireita, että lääkäreillä kestää aika kauan ennen kuin tajuavat mikä on oikea vaivan nimi.
Todella raskas mielensairaus myös lähipiirille ja nää tyypit ei yleensä suostu mihinkään psyykkiseen hoitoon eli ei paranemisen mahdollisuuksia.
Mun siskolla oli koko lapsuuden ties mitä allergiaa ja vaivaa ja aina kaikkea tosi harvinaista. Kappas vaan, kun muutti pois lapsuudenkotoa, vaivat hävis. Nyt on itsekin ihmetellyt, oliko hällä oikeasti mitään vaivoja ja vai manipuloiko äiti hänet uskomaan/tuntemaan ties mitä oirei
Tämä! Oma äitini on jäänyt huomiotta lapsena ja tämä traumakäytös jatkuu edelleen eläkeikäisenä. Meitä lapsia kuljetettiin kans jatkuvasti lääkärillä. Yritti samaa myös mun lapsilla.. Kerran ehti viedä esikoisen yksityiselle meidän tietämättä, kun oli hoitamassa. Joo, lapsi sai kalliilla sitten voidereseptin pieneen ihottumaan.
En jaksa. Hän ei itse jotenkin tajua tuota, kuvittelee vain huolehtivansa.
Vierailija kirjoitti:
Onko sama diagnoosi kun teini tekee puheissaan äidistä ihan sadistin vaikka on itse sellainen?
Onko? Vai olisiko ihan vaan tavallinen teini? Vai tunkeeko teini perheen kissaa mikroon ja nauraa?
Eihän se sairas äiti itse ymmärrä, että on keksinyt tai aiheuttanut lapsensa sairaudet. Eli vaikka olisitkin se äiti, josta aiemmin on kirjoitettu, voi lapsesi sairaudet ja oireet olla sinulle todellisia.